Jeg orker ikke mere.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2011

Maja_4000

Loa skriver:

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO 

Hehe
Håber snart hun bestemmer sig for at sove !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

Loa

Maja_4000 skriver:

Hehe
Håber snart hun bestemmer sig for at sove !

Også her, og tak

Anmeld

5. december 2011

Nadia&Daniel

Loa skriver:

Det mærkelige er nemlig, at der 9 ud af 10 gange ingen problemer er med at putte hende. 

Det er først når hun har sovet en time eller to, så starter det, og så kører det ellers hele natten.....

Glæder mig ikke engang til næste morgen, for så ved jeg at jeg skal op på arbejde, uden den mindste smule overskud.....

Vi kæmper ofte med at hun begynder at skrige lige så snart jeg gør tegn til at hun skal over i tremmesengen.. Så falder hun til ro.. Sover til omkring kl. 23 og så vågner hun op i et skrig, og græder og græder, indtil hun kommer over i vores seng. Lige så snart hun rammer vores seng, så sover hun.. Nogle gange orker jeg ikke kampen, og tager hun over med det samme

Anmeld

5. december 2011

Pikku Myy

Jeg vil gerne anbefale "Sov igennem uden gråd". Min søn vågnede også rigtig meget om natten, og denne bog hjalp os rigtig meget. Både til at lære ham at sove bedre (selvom han stadig vågnede ca 1-2 gange pr nat indtil han blev 2 1/2, kunne dette klares nærmest i søvne fra min side), og til at forstå hvorfor han vågnede, og dermed kunne rumme det lidt bedre.
Jeg ved ikke om den kan hjælpe dig i din situation, men det vil da hvertfald ikke skade at låne den på biblioteket
Håber snart I finder en løsning, for det er godt nok ren tortur ikke at få sin søvn!

Anmeld

5. december 2011

Gaia

Sover i på værelse sammen? Du skriver hun kravler over i jeres seng. Kunne det tænkes at hun måske er meget sensitiv hvad angår forstyrrende lyde så som venden og drejen, snorken, tung vejrtrækning osv? Hvis hun er, så kunne i prøve at lægge hende ind på eget værelse. Måske det virker, så hun ikke vågner hele tiden

Anmeld

5. december 2011

Skouboe

Hun vågner fordi sådan er hendes søvnmønster. I har med andre ord selv lært hende det, fordi i kommer rendende hver gang hun brokker sig, så det gør hun. Hun gør det ikke i en ond mening, men hun ved ikke bedre.

Ryk hende på eget værelse igen, når hun græder så gå ind til hende, men lad være med at gøre noget. Sig til hende at hun skal finde sytten (sørg evt for at der ligger et par ekstra sutter i hvert hjørne af sengen), sig det højt og tydeligt så hun forstår det, selvom hun ikke er ordentligt vågen. Hvis hun slet ikke kan finde sutten, så giv hende den i hånden, aldrig i munden. Du prøver at lære hende selv at finde sutten, når hun vågner og mangler den.

Hvis hun allerede har sutten, så sig højt og tydeligt GODNAT og gå igen og lad hende brokke sig et par minutter, før du går ind til hende og tager sutten ud af munden på hende og putter den i hånden på hende. Og så stop inden du går ind til hende. Er hun ked af det (og rent faktisk vågen) eller ligger hun bare og råber grædelyde? Lad være med at gå ind til hende før hun reelt er ked af det. Hvis hun står ud af sengen tager du hende op uden et ord og uden at kigge på hende og lægger hende i seng og siger godnat og går igen.

Anmeld

5. december 2011

Gaia

DK skriver:

Køb en af de der rejsesenge med "tag" på hvor man ikke kan kravle ud. Er det babybjørn?

Og så tilbage på værelset med hende. Det er da ALT for fristende for hende at "vågne meget" og kravle op til jer. Plus VILDT forstyrrende for jer, så kan i da heller ikke sove.

Få en madras ud i gangen foran døren til hendes værelse og så kan i skiftes hver anden dag til at tage vagten derinde. Min SP siger at man kan give sutten hver 7 min. og lægge barnet ned (uden at tale eller noget). Prøve med det. Igen og igen og igen. Og så glæd dig til næste nat hvor det er dig der har soveværelset helt i ro og fred!!

Jeg er sikker på at det hjælper for hende at sover både alene og vide at hun ikke kan eller må komme ud før det er morgen.

Anmeld

5. december 2011

Chalala85

Har stadig bogen liggende smukke hvis du vil give det et forsøg. Ellers må jeg sige at det DK skriver er jeg enig i. Tror også at det med hun sover hos jer og har nem adgang til jeres seng, hvor der kan være hyggeligere.

Så ind på værelset med hende igen og start forfra, det bliver hårdt men er sikker på det giver pote i sidste ende.

Bogen hjalp mig med Mikkel, det var hårdt at være hårdere end man havde læst til, men Mikkel forstod og lærte det og jeg forstod hvorfor han gjorde som han gjorde

Anmeld

5. december 2011

DK

Loa skriver:

Puha det lyder hårdt, men rejsesengen med tag på...... (Gud hvor er jeg svag) 

Men kan da godt se vi er nødt til at prøve alt efterhånden. Det med madrassen lyder som en god idé, så den ene part kan få søvn.... 

Når du skriver hver 7 minut, mener du så man skal vente fra hun vågner og begynder at brokke sig, til der er gået 7 min, og så først give hende sutten der?

Altså med det samme hun brokker sig første gang giver i hende sutten. lægger hende ned og giver dyne på (bare ignorer hvis hun sparker den af).

Så venter i 7 min og gør det samme igen: lægger hende ned, giver hende sutten, lægger dynen på, går straks.

Så venter i 7 min og gør det samme igen. og igen. Indtil hun holder op med at græde og sover.

Min SP siger at barnet ikke føler sig alene/forladt på 7 min og at man kommer ind og viser at man er der/holder øje, men at det ikke er nu man skal lege, man skal sove.

I skal ikke snakke eller noget, og bare se neutrale ud i ansigtet (ikke smile, grine, se vrede/trætte ud). Helst ikke tænde for meget lys, bedst med en lille vågelampe eller lign i kan tænde.

Anmeld

5. december 2011

Tvillingemor80

Vores piger er ligesådan og det eneste der her har hjulpet er at sove sammen med mor og far. jeg synes det virker som om mine piger har brug for rigtig meget tryghed og puttetid, derfor for de lov at sove ved os. Ved selvfølgelig ikke om det er det samme med din lille pige, men her er det den eneste løsning vi har fundet.. 

Fra naturens side er vi jo også flok-dyr (i mangel af bedre ord) og vandt til at ligge tæt sammen og sove osv. så måske det bare er mere trygt for nogle børn. 

Det er i hvert fald den løsning der lige pt giver mig søvn

Men hvis du finder en mirakel løsning - så del den 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.