Ingen jul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Sikke en øv situation du er kommet i. Men jeg syntes da det er noget mærkelig noget, at du ikke kan få penge i de dage du har været indlagt med dit barn. kontanthjælp, sygedagpenge eller lign. Jeg syntes du skal kontakte din fagforening og snakke med dem.

Jeg håber du får en dejlig jul alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

Nemesis

Jeg ville ringe til socialrådgiveren på det hispital i var indlagt for at høre om der slet ikke er noget hjælp at hente.

Det være sig en enkeltydelse eller tabt arbejdsfortjeneste, eller noget andet.

som jeg ser det, er du kun kommet i klemme, fordi du allerede Er på dagpenge.

Anmeld

5. december 2011

janne1986

Det er noget rigtig møg....

Men vi ledige har ingen syge børn, og har vi er det på helt egen regning....

Fik jeg og vide engang jeg sku melde barnets første sygedag under aktivering.. Hun var heldigvis flink og forklarede hvordan det hang sammen og at jeg ku melde mig selv syg... ellers ville hun ignorere jeg havde ringet...

Anmeld

5. december 2011

sweet

Anonym skriver:

Jeg går ledig og har været indlagt med mn søn på sygehuset, som har gjort, har jeg her til den 1.12 kun fik 7800 i dagpenge, da havde meldt mig som syg (det må man åbenbart ikke gøre, da man så ikke står til rådighed for arb. markedet).

Så det har gjort at min konto nu er i minus med 4800,- efter der er trukket til min budget.

Jeg ringede til min bank dame i fredags, og spurgte om jeg kunne få børnepengene på forskud, og hun har lige ringet tilbage, at det kan jeg ikke..

Så nu er der ingen jul til os.....

Kunne heller ikke bare få 1000,- på forskud...

Hvordan skal jeg lige forklare en dreng på 5, at der ikke er jul i år????

jeg har fået afvide af min fagforening at hvis jeg melder mig syg i mit ledighedsforløb så vil jeg få sygdagpenge fra kommunen man skal bare have nogle blanketter der skal udfyldes og afleveres til kommunen.. så kan du ikke det??

Anmeld

5. december 2011

sweet

Anonym skriver:

Det har jeg prøvet, men de vil ikke udbetale sygedagpenge, fordi det ikke er mig der var syg, men jeg var indlagt med vores søn. Så får man ingenting...

du skal bare fortælle dem at du har haft det rigtig skidt psykisk af det og derfor meldte du dig syg fordi du var nød til at være ved ham.. du skal ikke bare lade dig feje af med at de siger du intet får for de skide kommuner gør alt for ikke at skulle have pengene op af lommen..

Anmeld

5. december 2011

K&S

sweet skriver:

du skal bare fortælle dem at du har haft det rigtig skidt psykisk af det og derfor meldte du dig syg fordi du var nød til at være ved ham.. du skal ikke bare lade dig feje af med at de siger du intet får for de skide kommuner gør alt for ikke at skulle have pengene op af lommen..

Lige præcis - du var SYG af bekrymring...!

Anmeld

5. december 2011

sweet

K&S skriver:

Lige præcis - du var SYG af bekrymring...!

nemlig.. kender flere der har været i ligende situation og de har fået sygdagpenge..

Anmeld

5. december 2011

K&S

sweet skriver:

nemlig.. kender flere der har været i ligende situation og de har fået sygdagpenge..

De gange jeg har været ledig har HK akasse fortalt os at "der er jo ikke noget, der hedder barn syg, når man er ledig - men man bliver jo SYG af bekymring som forældre og derfor melder I jer selv syge"

Anmeld

5. december 2011

K&S

sweet skriver:

Det er godt nok også en umenneskelig sagsbehandler

Anmeld

5. december 2011

sweet

K&S skriver:

De gange jeg har været ledig har HK akasse fortalt os at "der er jo ikke noget, der hedder barn syg, når man er ledig - men man bliver jo SYG af bekymring som forældre og derfor melder I jer selv syge"

helt korrekt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.