Ingen jul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.900 visninger
21 svar
0 synes godt om
5. december 2011

Anonym trådstarter

Jeg går ledig og har været indlagt med mn søn på sygehuset, som har gjort, har jeg her til den 1.12 kun fik 7800 i dagpenge, da havde meldt mig som syg (det må man åbenbart ikke gøre, da man så ikke står til rådighed for arb. markedet).

Så det har gjort at min konto nu er i minus med 4800,- efter der er trukket til min budget.

Jeg ringede til min bank dame i fredags, og spurgte om jeg kunne få børnepengene på forskud, og hun har lige ringet tilbage, at det kan jeg ikke..

Så nu er der ingen jul til os.....

Kunne heller ikke bare få 1000,- på forskud...

Hvordan skal jeg lige forklare en dreng på 5, at der ikke er jul i år????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

moars

hej.

Du skal bruge julehjælpstråden herinde eller på facebook f.eks. Man er anonym.

Håber i alligevel på en eller anden måde får en rigtig dejlig jul alligevel, og rigtig god bedring med din dreng.

Anmeld

5. december 2011

Anonym trådstarter

moars skriver:

hej.

Du skal bruge julehjælpstråden herinde eller på facebook f.eks. Man er anonym.

Håber i alligevel på en eller anden måde får en rigtig dejlig jul alligevel, og rigtig god bedring med din dreng.

Den synes jeg ikke jeg kan finde?

Og tak...

Anmeld

5. december 2011

moars

Anonym skriver:

Og tak...

https://www.baby.dk/debat/149351pi1/hoejtider/baby-dks-julehjaelp.aspx

og på facebook søger du efter julehjælp i søgefeltet, så står der nok hvordan man ansøger et eller andet sted.

Anmeld

5. december 2011

grøn · ært

Og tak...

Hej du - skriv mig en PB. Jeg er administrator for baby.dk's julehjælp. Gå ind under debatten "Højtider" - der finder du vores julehjælpstråde. Men, send mig en PB med dit barns ønsker. Jeg ved der også er nogen derude der vil hjælpe med mad, pynt osv. :-)

Vi snakkes ved! 

Anmeld

5. december 2011

aarhusmor

Når man melder sig syg på dagpenge, så får man sygedagpenge. Så jeg ville ringe til kommunen og spørge hvornår de kommer

http://www.ftf-a.dk/a-kasse-regler/dagpenge/dagpenge-under-sygdom/

Anmeld

5. december 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Når man melder sig syg på dagpenge, så får man sygedagpenge. Så jeg ville ringe til kommunen og spørge hvornår de kommer

http://www.ftf-a.dk/a-kasse-regler/dagpenge/dagpenge-under-sygdom/

Det har jeg prøvet, men de vil ikke udbetale sygedagpenge, fordi det ikke er mig der var syg, men jeg var indlagt med vores søn. Så får man ingenting...

Anmeld

5. december 2011

aarhusmor

Anonym skriver:

Det har jeg prøvet, men de vil ikke udbetale sygedagpenge, fordi det ikke er mig der var syg, men jeg var indlagt med vores søn. Så får man ingenting...

Det er jeg ked af at høre. Så kan du måske søge tabt arbejdsfortjeneste? Og her er jeg på bar bund må jeg indrømme. Men måske nogen kender reglerne for det.

Anmeld

5. december 2011

Muhmi

Ej hvor er det altså bare æv!

Til en anden gang, så vil jeg lige anbefale dig noget Ace er et forsikrings-selskab som dækker din og dit berns indlæggelse med 500 pr. dag efter trejdedagen man er indlagt... For voksen koster denne forsikring 109 kr. pr. mdr. og for dit barn koster det 89 pr. mdr.

Det kan virkelig betale sig at få denne forsikring, hvis det er noget i kommer ud for ofte...

Anmeld

5. december 2011

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Ej hvor er det altså bare æv!

Til en anden gang, så vil jeg lige anbefale dig noget Ace er et forsikrings-selskab som dækker din og dit berns indlæggelse med 500 pr. dag efter trejdedagen man er indlagt... For voksen koster denne forsikring 109 kr. pr. mdr. og for dit barn koster det 89 pr. mdr.

Det kan virkelig betale sig at få denne forsikring, hvis det er noget i kommer ud for ofte...

Ja det må jeg huske når jeg lige kommer lidt ovenpå rent økonomisk igen.

Håber nu ikke det er noget der vil ske igen, vi var indlagt med en rigtig slem gang blanding af stafylykokker/strepsykokker, og var i isolation i over 1 uge, for de kunne simpelthen ikke få det til at lade være med at sprede sig..

Men han tog det heldigvis rigtig pænt, omstændighederne taget i betragtning. Så nu er vi hjeme, og venter lige på det sidste går væk, inden han må komme i BH igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.