Indskudslån via kommunen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.079 visninger
16 svar
0 synes godt om
5. december 2011

Anonym trådstarter

Ja, som overskriften lyder - INDSKUDSLÅN VIA KOMMUNEN!

Jeg står med et hus på hånden, men det er en privatbolig.
Altså er huset privatejet af en anden, som dog skal flytte, men ikke har lyst til at sælge huset.

Hvordan og hvorledes er det med indskudslån via kommunen? Kan man søge det, når det er privat?
Og i så fald, hvad skal man have med, for at kunne søge det?

God dag, til alle I søde damer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

Toshiba

Anonym skriver:

Ja, som overskriften lyder - INDSKUDSLÅN VIA KOMMUNEN!

Jeg står med et hus på hånden, men det er en privatbolig.
Altså er huset privatejet af en anden, som dog skal flytte, men ikke har lyst til at sælge huset.

Hvordan og hvorledes er det med indskudslån via kommunen? Kan man søge det, når det er privat?
Og i så fald, hvad skal man have med, for at kunne søge det?

God dag, til alle I søde damer!

tit er de ikke meget for at give det ved privat udlejere....

men ring og snak med dem - hvis boligen ellers er billig og det ser fornuftigt ud - kan det jo godt være..

Jeg har selv fået afslag på et privat lejet hus.... de mente det var for dyrt i forhold til størrelsen

Anmeld

5. december 2011

Silas&Mille

mener du skal søge om engangs-ydelse og ikke indskudslån.
Men er ikke sikker.

Men ja, ring og snak med dem, de kan helt sikkert svare dig  

Anmeld

5. december 2011

Leneur

Kommunen vil have kontrakten med udlejers underskrift med og så beregner de der ud fra. Jeg har lånt 2 gange og begge gange til privat, så det kan godt lade sig gøre.

Anmeld

5. december 2011

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Kommunen vil have kontrakten med udlejers underskrift med og så beregner de der ud fra. Jeg har lånt 2 gange og begge gange til privat, så det kan godt lade sig gøre.

Jeg har lige snakket med kommunen, og fik kort og godt at vide at jeg skal søge i banken (som har givet mig afslag) hvis det er til privatbolig, da man KUN kan søge til boligforening

Anmeld

5. december 2011

pvejsen

Anonym skriver:

Jeg har lige snakket med kommunen, og fik kort og godt at vide at jeg skal søge i banken (som har givet mig afslag) hvis det er til privatbolig, da man KUN kan søge til boligforening

Det er hvis du søger et kommunegaranteret indskudslån, men ydelseskontoret kan hjælpe dig med at søge det som enkeltydelse, Lov om aktiv socialpolitik § 81

Anmeld

5. december 2011

Leneur

Anonym skriver:

Øv, så er det forskelligt fra kommune til kommune. Hvor stort er indskuddet? For du kan da muligvis spørge udlejer om du kan betale det over huslejen, hvis du altså har råd til det?

Anmeld

5. december 2011

Leneur

Leneur skriver:

Øv, så er det forskelligt fra kommune til kommune. Hvor stort er indskuddet? For du kan da muligvis spørge udlejer om du kan betale det over huslejen, hvis du altså har råd til det?

For håber da på, du stadig kan få boligsikring selvom det er privat du lejer.

Anmeld

5. december 2011

Anonym trådstarter

pvejsen skriver:

Det er hvis du søger et kommunegaranteret indskudslån, men ydelseskontoret kan hjælpe dig med at søge det som enkeltydelse, Lov om aktiv socialpolitik § 81

Så jeg skal gå på ydelseskontoret, og snakke med dem?

Anmeld

5. december 2011

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Det lyder "kun" på 22.200 kr.

Er det dyrt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.