Tydelige blodårer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2011

Kageelsker

Anonym skriver:

Okay, blev bare lidt forskrækket, har aldrig lagt mærke til de var så tydelige før

Når man har det varmt, udvides de kar der ligger nærmest huden sig, så kroppen kan afgive varme og på den måde regulere sin temperatur. På samme måde mindskes de samme kar når man fryser, således at kroppen afgiver mindre varme.

Så må nok tilstå jeg heller ikke lige kan følge Sussies kommentar, tror det kræver en uddybning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2011

Kageelsker

SussieThyssen skriver:

Det er ret normalt at blodkarene bliver mere tydelige om vinteren.

Kærligst
Sussie

Den må jeg nok også have uddybet, for hvis man tænker på karrenes kontraktion/dilation ift. kulde/varme-påvirkelse udefra, giver det jo ikke mening at årene skulle være tydeligere om vinteren, tværtimod? medmindre man altså har det varmt...

Ja jeg spørger kun af nysgerrighed, det er jo meget muligt at jeg har misset noget i anatomi og fysiologi-timerne (eller har glemt det) 

Anmeld

4. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ahh okay  Men hvorfor om vinteren?

Fordi huden bliver blegere..så er de mere tydelige.

Anmeld

4. december 2011

SussieThyssen

Kageelsker skriver:

Den må jeg nok også have uddybet, for hvis man tænker på karrenes kontraktion/dilation ift. kulde/varme-påvirkelse udefra, giver det jo ikke mening at årene skulle være tydeligere om vinteren, tværtimod? medmindre man altså har det varmt...

Ja jeg spørger kun af nysgerrighed, det er jo meget muligt at jeg har misset noget i anatomi og fysiologi-timerne (eller har glemt det) 

Det er ret logisk..huden bliver blegere om vinteren, derfor er blodkarene tydeligere

Anmeld

4. december 2011

Sissel

Det skal du ikke være ked af.. Jeg er, og har altid været helt gennemsigtig, og nærmest blå.. Især på brystet de gange jeg har været gravid.. Tænker at det måske skyldes brysternes størrelse.. I mit tilfælde. Ved ikke med dit.. Måske er det fordi du er mere bleg? End du er om sommeren?

Anmeld

4. december 2011

Toshiba

SussieThyssen skriver:

Det er ret logisk..huden bliver blegere om vinteren, derfor er blodkarene tydeligere

skulle til at skrive : mine er lige tydelige vinter og sommer

MEEEN jeg KAN heller ikke blive brun - så måske derfor

Anmeld

4. december 2011

Anonym trådstarter

Kageelsker skriver:

Når man har det varmt, udvides de kar der ligger nærmest huden sig, så kroppen kan afgive varme og på den måde regulere sin temperatur. På samme måde mindskes de samme kar når man fryser, således at kroppen afgiver mindre varme.

Så må nok tilstå jeg heller ikke lige kan følge Sussies kommentar, tror det kræver en uddybning

Okay... giver faktisk rimelig meget mening, da jeg er småsyg og derfor har ligget under dynen det meste af dagen. Så blev jeg så klogere... tak for svar

Anmeld

5. december 2011

SussieThyssen

Toshiba skriver:

skulle til at skrive : mine er lige tydelige vinter og sommer

MEEEN jeg KAN heller ikke blive brun - så måske derfor

Selvom man ikke ligger og bager i solen om sommeren, så har nogle kemiske sammensætninger og ændringer i fedtlaget i vinterhalvåret, indflydelse på at huden bliver blegere, fordi man har mere tøj på. Hornlaget bl.a. bliver tyndere, altså det yderste lag hud.

Jeg solbader slet ikke, så min hud er hvid hele året rundt, alligevel så er også mine blodårer langt tydeligere om vinteren.
Endelig hænger det også sammen med, at når årene går, så ændrer huden sig gradvist, og igen kan det være med til at gøre blodårer mere tydelige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.