Jeg undrer mig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Jeg vælger at være anonym, da jeg ikke ved om min veninde er herinde...

Sagen er den hun har en dreng på knap 1 år. jeg har ofte undret mig over den manglende hygiene. Ikka at han er beskidt og uvasket, men han får aldrig vasket fingerer og værst af alt snottet vælter ned i kæften på han konstant. Når han sidde rog spiser kiks er det blandet med snot. Når han tygger på legetøj er der snot overalt.

jeg har en sjælden gang valgt at tørre hans næse eller smide et sykke papir hen  over bordet til min veninde, da jeg simpelthen ikke synes det er lækkert.

I sidste uge da de var på besøg, sad vi og spiste middagsmad og igen med snot all over. Drengen blev utilfreds og min veninde valgte at give ham ketchup flaske til at "LEGE" med. Detsynes jeg var så klamt!!! Snot ove det hele igen...

Men at dømme efter vores opdragelse af vores barn ctr. hendes, så er vi nok langt mere siuppede og strikse, og jeg synes ikke jeg kan tillade mig at sige noget. Har hentydet det flere gange når hun har sagt hun undrer sig over hvorfor han altid er syg/snottet osv....

Sidst vi var på besøg endte det med mit band blev snottet, da hun samlede et stykke meget snottet legetøj op og proppde i munden for at efterligne ham.  Jeg synes ikke jeg kunne springe gennem lokalet og flå det ud af munden på hende, men jeg så det komme og valgte at genmme min sippe væk og det resulterede hun blev forkølet/snottet/hoster

Men hvad siger I.... Hvad gør I? Vasker i ikke fingrer på de små og tørre snot væk, på trods af at det løber konstant?

Jo, jo og atter jo! Jeg går meget op i, at Laura lærer at vaske hænder inden måltiderne og inden madlavning. Desuden tørrer jeg konstant hendes lille snude med Kleenex under forkølelse, da jeg synes det er mest hensigtsmæssigt.

Nu ved jeg ikke, hvor længe I har kendt hinanden, men hvis I er tætte, ville jeg klart nævne det overfor hende på en diplomatisk måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

Sagen er den hun har en dreng på knap 1 år. jeg har ofte undret mig over den manglende hygiene. Ikka at han er beskidt og uvasket, men han får aldrig vasket fingerer og værst af alt snottet vælter ned i kæften på han konstant. Når han sidde rog spiser kiks er det blandet med snot. Når han tygger på legetøj er der snot overalt.

jeg har en sjælden gang valgt at tørre hans næse eller smide et sykke papir hen  over bordet til min veninde, da jeg simpelthen ikke synes det er lækkert.

I sidste uge da de var på besøg, sad vi og spiste middagsmad og igen med snot all over. Drengen blev utilfreds og min veninde valgte at give ham ketchup flaske til at "LEGE" med. Detsynes jeg var så klamt!!! Snot ove det hele igen...

Men at dømme efter vores opdragelse af vores barn ctr. hendes, så er vi nok langt mere siuppede og strikse, og jeg synes ikke jeg kan tillade mig at sige noget. Har hentydet det flere gange når hun har sagt hun undrer sig over hvorfor han altid er syg/snottet osv....

Sidst vi var på besøg endte det med mit band blev snottet, da hun samlede et stykke meget snottet legetøj op og proppde i munden for at efterligne ham.  Jeg synes ikke jeg kunne springe gennem lokalet og flå det ud af munden på hende, men jeg så det komme og valgte at genmme min sippe væk og det resulterede hun blev forkølet/snottet/hoster

Men hvad siger I.... Hvad gør I? Vasker i ikke fingrer på de små og tørre snot væk, på trods af at det løber konstant?

Jo vi tørrer ofte snot væk, og tørrer hænderne med vådservietter (uden parfume og alkohol) og vasker dem også (dog ikke mange gange om dagen).

Mht. smitten, så tror jeg nu din datter ville være blevet smittet uanset hvad, når de er sammen. Sådan er det bare med de små, snot eller ej

Anmeld

4. december 2011

Kløver

Anonym skriver:

hhehellehellhellehelleriik

Mit barn er heldigvis så stort at smittefarern ikke er så stor længere. Men det er ligeså meget det med at der kommer snot overalt, når nu det ikke tørres væk... Også når nu barnet får lov at lege/sutte på en stadig fyldt ketchup flaske fyld af snot i hovedet... Det synes jeg er uacceptabelt. For du har da helt ret i mht. opdragelsen, så kan jeg ikke itllade mig at bestemme noget.

Jeg har det dog sådan, at når vi er på udebane, så er jeg over mit barn all the time, da jeg ikek synes det er rimligt hvis mit barn give i køkkenskuffer, skabe osv.

BRyder mig da ik om det, men så kan man jo tørre legetøjet af bagefter, så længe der ikke sidder indtørret mad og snot i hele hovedet går det nok. Når min søn starter i dagpleje undgår jeg jo heller ikke at de konstant smitter hinanden, og synes også der er forskel på snot, om det er midt i værste smitte fase eller måske bare tyndt vandlignende noget som bare løber konstant, og de får jo så mange bakterier andre steder fra også, specielt min søn som kravler på gulvet og putter alt i munden ;-)

Anmeld

4. december 2011

Laulund87

sne190810 skriver:

Jeg syntes sgu i lyder lidt hellige alle sammen ..  

Jeg har selv en af de der 'klamme snot unger' som bare er konstant snottet fra day one, vinteren byder sig. Jeg tører hende tit, hver gang jeg har chancen og muligheden for at gøre det. Snottet løber hurtigere end jeg selv kan følge med, og  jeg gider ærlig talt heller ikke rende i røven af hende. Selvfølgelig har hun ikke tørret snot siddende i hele skærmen, og nej hun får heller ikke lov til at sidde med det midt i maden.

... Til jer som er helt bakteriesippede LINK og LINK

Jeg tror ikke det handler om at være sippet.

Du skriver jo også at hvis du ser snot, så fjerner du det Men selvfølgelig vil de have noget til at sidde, for man kan jo ikke holde øje med dem 24/7!

Så jeg læser det nærmere som om at TS's veninde slet ikke fjerner skidt, snavs osv

Anmeld

5. december 2011

RGN

Profilbillede for RGN
sne190810 skriver:

Jeg syntes sgu i lyder lidt hellige alle sammen ..  

Jeg har selv en af de der 'klamme snot unger' som bare er konstant snottet fra day one, vinteren byder sig. Jeg tører hende tit, hver gang jeg har chancen og muligheden for at gøre det. Snottet løber hurtigere end jeg selv kan følge med, og  jeg gider ærlig talt heller ikke rende i røven af hende. Selvfølgelig har hun ikke tørret snot siddende i hele skærmen, og nej hun får heller ikke lov til at sidde med det midt i maden.

... Til jer som er helt bakteriesippede LINK og LINK

Hellere hellig end uhygiejnisk.

Selvfølgelig skal man udsættes for bakterier. Ingen tvivl om det. Men man kan jo ikke blive smittet af sit eget snot, så for mig handler det om velvære og generel omsorg.
Man kan naturligvis blive smittet af andres snot, men eftersom der findes millioner af forkølelsesvira vil man blive syg gang på gang man kommer i kontakt med en virus af den slags og dermed synes jeg ikke der er grund til det.

Jeg foretrækker, at bruge et stk papir på min søns næse, fremfor at det ender med at han bruger ærmet eller tungen.

Jeg er tilstrækkelig sippet, så jeg havde sagt det direkte til min veninde.
Nu er jeg heller ikke typen der render rundt som katten om den varme grød.
I min verden siger en god veninde hvad hun tænker og ikke hvad hun burde tænke.
Man kan godt sige det pænt og respekfuldt.

Anmeld

5. december 2011

Silas&Mille

Vil ikke sige at jeg er sippet eller sådan noget, men det du beskriver der: det er klamt!

Jeg ville bide i det sure æble og sige det til hende. 
Virker da også lidt underligt hun ikke selv kan se, hvad årsagen til at barnet hele tiden er syg/snottet er. Det er jo klart barnet konstant er syg/snottet, når bakterierne ikke fjernes men barnet får lov til at lege i dem hele tiden.

Jeg har det sådan med Silas, at børn blive beskidte. Men de skal have vasket hænder og sådan både før og efter maden.

Næsen løber også helt vildt på Silas for tiden, og jeg render nærmest efter ham hele tiden for at fjerne det, så det ikke kommer over det hele. Tænker lidt: er det ikke bare noget man gør?
Jeg synes i hvert fald ikke selv det er særlig hyggeligt når min næse løber. Snottet skal væk!!!

Anmeld

5. december 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Min dreng gik i dagpleje med en anden dreng der konstant havde grøn snot hængende ud af næsen, det var bare så ulækkert. Det vidste sig at hans polypper var ekstremt store og det forårsagede konstant betændelse i hans bihuler.

Så jeg ville f.eks spørge veninden, om de havde fået tjekket drengen for polypper hos en øre/næse/hals læge, fordi du syntes det er synd, at han altid er så forkølet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.