Jeg undrer mig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.700 visninger
16 svar
0 synes godt om
4. december 2011

Anonym trådstarter

Jeg vælger at være anonym, da jeg ikke ved om min veninde er herinde...

Sagen er den hun har en dreng på knap 1 år. jeg har ofte undret mig over den manglende hygiene. Ikka at han er beskidt og uvasket, men han får aldrig vasket fingerer og værst af alt snottet vælter ned i kæften på han konstant. Når han sidde rog spiser kiks er det blandet med snot. Når han tygger på legetøj er der snot overalt.

jeg har en sjælden gang valgt at tørre hans næse eller smide et sykke papir hen  over bordet til min veninde, da jeg simpelthen ikke synes det er lækkert.

I sidste uge da de var på besøg, sad vi og spiste middagsmad og igen med snot all over. Drengen blev utilfreds og min veninde valgte at give ham ketchup flaske til at "LEGE" med. Detsynes jeg var så klamt!!! Snot ove det hele igen...

Men at dømme efter vores opdragelse af vores barn ctr. hendes, så er vi nok langt mere siuppede og strikse, og jeg synes ikke jeg kan tillade mig at sige noget. Har hentydet det flere gange når hun har sagt hun undrer sig over hvorfor han altid er syg/snottet osv....

Sidst vi var på besøg endte det med mit band blev snottet, da hun samlede et stykke meget snottet legetøj op og proppde i munden for at efterligne ham.  Jeg synes ikke jeg kunne springe gennem lokalet og flå det ud af munden på hende, men jeg så det komme og valgte at genmme min sippe væk og det resulterede hun blev forkølet/snottet/hoster

Men hvad siger I.... Hvad gør I? Vasker i ikke fingrer på de små og tørre snot væk, på trods af at det løber konstant?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2011

Isabella_mor

jeg vasker da fingre på mit barn når han har spist og inden han skal spise... og tørrer ham da også hvis han er snottet... ikke for andres skyld men for hans egen, jeg syntes ikke at det er særlig lækkert med snot 11 taller ud af snotten hele tiden.. han hader at få det gjort, men jeg vil heller at det er væk end at han bliver rød om næsen eller munden... 

men nu er han heller ikke særlig snottet... men jeg kan seriøst brække mig hvis andre børn er snottede og de så sidder og deler legetøj.. men det kan man vel ikke undgå nu han er startet i vuggestue, der var der en del klamme grønne 11 taller rundtomkring.. 

Anmeld

4. december 2011

samantha1986

Anonym skriver:

Sagen er den hun har en dreng på knap 1 år. jeg har ofte undret mig over den manglende hygiene. Ikka at han er beskidt og uvasket, men han får aldrig vasket fingerer og værst af alt snottet vælter ned i kæften på han konstant. Når han sidde rog spiser kiks er det blandet med snot. Når han tygger på legetøj er der snot overalt.

jeg har en sjælden gang valgt at tørre hans næse eller smide et sykke papir hen  over bordet til min veninde, da jeg simpelthen ikke synes det er lækkert.

I sidste uge da de var på besøg, sad vi og spiste middagsmad og igen med snot all over. Drengen blev utilfreds og min veninde valgte at give ham ketchup flaske til at "LEGE" med. Detsynes jeg var så klamt!!! Snot ove det hele igen...

Men at dømme efter vores opdragelse af vores barn ctr. hendes, så er vi nok langt mere siuppede og strikse, og jeg synes ikke jeg kan tillade mig at sige noget. Har hentydet det flere gange når hun har sagt hun undrer sig over hvorfor han altid er syg/snottet osv....

Sidst vi var på besøg endte det med mit band blev snottet, da hun samlede et stykke meget snottet legetøj op og proppde i munden for at efterligne ham.  Jeg synes ikke jeg kunne springe gennem lokalet og flå det ud af munden på hende, men jeg så det komme og valgte at genmme min sippe væk og det resulterede hun blev forkølet/snottet/hoster

Men hvad siger I.... Hvad gør I? Vasker i ikke fingrer på de små og tørre snot væk, på trods af at det løber konstant?

Jeg synes simpelthen det er klamt.. Jeg vil nok ende med at blive kaldt sippet og sart, men mit barn får altså ikke lov til at se sådan ud. Føj for den. Og jeg kunne godt også nok finde på hvis jeg havde en veninde med sådan et barn, at holde afstand. Altså helst ikke se hende.

At hun vælger det er sådan hjemme hos hende, fint nok hendes valg. Men du skal ikke udsættes for at barnets snot er i hele huset når de har været på besøg.

Jeg er virkelig bakterie freak og kan ikke have sådan noget, så jeg ville have svært ved at skjule at jeg synes det var ulækkert.

Ud fra hvad du har skrevet kan jeg fornemme at du har prøvet at snakke lidt med hende men uden resultat, og man skal også passe på med hvad man siger da man hurtig kan skabe ballade. Men man kan måske være så fræk at sige at man ikke synes det er særlig lækkert i ens eget hjem.

Anmeld

4. december 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Det er ulækkert . Det er det virkelig . 

Jeg er nok også ret sippet omkring sådanne ting , selvom det også er super træls at tørre deres næser hver 10 min. men det skal gøres hvis det er nødvendigt .. 

Anmeld

4. december 2011

morethanperfect

Og selvf. skal de vaskes efter de har spist! Det er da en selvfølge !!

Anmeld

4. december 2011

Anonym trådstarter

Jeg synes også virkelig det er klamt - det skal siges de ellers er meget "renlige", bor pænt og går op i at have de nyeste og bedste ting. Så der er ikketlt om isrøgt.

Men jeg synes også bare det er så klamt. Jeg kan næsten ikke blive siddende stille og se på det!!! Jeg ved ikke hvorfan man ikke gider at tørre det væk? Den ene gang jeg sparng hen og gjorde det -ude hios dem selv, sagde manden sådan i en sjov tone, nå, bliver han ikke sur over du gør det!? Det hørte min veninden og jeg tænkte, at det måske var et vink til dem, men det har ikke hjulpet.

klamt er det bare. Og ja, selvfølgelig deler børn sot, når de er selv sammen, det er jo os voksne der skal lærer og beskytte dem

Anmeld

4. december 2011

Kløver

Nu er vi alle forskellige, og selv er jeg sippet med snot ud af næsen. Jeg ville dog ikke blande mig i hvordan min veninde opdrager, men her aftaler vi ny tid at ses hvis du barn er sygt eller snottet. Her bruger jeg sådan nogle vådservietter specielt til hænder og ansigt, da begge dele får en tur, efter behov, og har altid en stofble ved hånden, men så er kfi måske mindre sart på andre områder. Så længe jeg ikke skulle se veninden hver da eller meget ofte, ville jeg nok bare se gennem fingre med det, ellers sige at man gerne vil udsætte hvis en af børnene bliver syge eller snottede

Anmeld

4. december 2011

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Nu er vi alle forskellige, og selv er jeg sippet med snot ud af næsen. Jeg ville dog ikke blande mig i hvordan min veninde opdrager, men her aftaler vi ny tid at ses hvis du barn er sygt eller snottet. Her bruger jeg sådan nogle vådservietter specielt til hænder og ansigt, da begge dele får en tur, efter behov, og har altid en stofble ved hånden, men så er kfi måske mindre sart på andre områder. Så længe jeg ikke skulle se veninden hver da eller meget ofte, ville jeg nok bare se gennem fingre med det, ellers sige at man gerne vil udsætte hvis en af børnene bliver syge eller snottede

Mit barn er heldigvis så stort at smittefarern ikke er så stor længere. Men det er ligeså meget det med at der kommer snot overalt, når nu det ikke tørres væk... Også når nu barnet får lov at lege/sutte på en stadig fyldt ketchup flaske fyld af snot i hovedet... Det synes jeg er uacceptabelt. For du har da helt ret i mht. opdragelsen, så kan jeg ikke itllade mig at bestemme noget.

Jeg har det dog sådan, at når vi er på udebane, så er jeg over mit barn all the time, da jeg ikek synes det er rimligt hvis mit barn give i køkkenskuffer, skabe osv.

Anmeld

4. december 2011

sne190810

Jeg syntes sgu i lyder lidt hellige alle sammen ..  

Jeg har selv en af de der 'klamme snot unger' som bare er konstant snottet fra day one, vinteren byder sig. Jeg tører hende tit, hver gang jeg har chancen og muligheden for at gøre det. Snottet løber hurtigere end jeg selv kan følge med, og  jeg gider ærlig talt heller ikke rende i røven af hende. Selvfølgelig har hun ikke tørret snot siddende i hele skærmen, og nej hun får heller ikke lov til at sidde med det midt i maden.

... Til jer som er helt bakteriesippede LINK og LINK

Anmeld

4. december 2011

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Jeg syntes sgu i lyder lidt hellige alle sammen ..  

Jeg har selv en af de der 'klamme snot unger' som bare er konstant snottet fra day one, vinteren byder sig. Jeg tører hende tit, hver gang jeg har chancen og muligheden for at gøre det. Snottet løber hurtigere end jeg selv kan følge med, og  jeg gider ærlig talt heller ikke rende i røven af hende. Selvfølgelig har hun ikke tørret snot siddende i hele skærmen, og nej hun får heller ikke lov til at sidde med det midt i maden.

... Til jer som er helt bakteriesippede LINK og LINK

Jeg synes der er forskel på at være bakterie forskrækket og på at lade snottet råde ubemærket.

Indlægget skal ikke forstået, som at et barn ikke kan have rendende næse og at det kan være svært at være over den hele tiden, men at man netop ubemærket lade det løbe i hele kryderen hele tiden. på trods af man sidder ved siden af eller sammen med barnet. Det forstår jeg ikke... og får tæt på kvalme ved at være tilskuer til det.

Når barnet selv begynderat knide overside af hånden hen under næsen, så må det da også være fordi det generer barnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.