Gæstedagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.169 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. december 2011

Mussen2

Hejsa piger.

Jeg vil lige høre hvad i plejer at gøre når jegres små pus skal i gæstedagpleje?

Sender i en lille note med om det mest basale, så som om de sover med sut osv. Evt. hvor detaljeret?

Bliver i der lidt første dag?

Eller lader i som ingenting?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2011

Lise 26

I vores tilfælde har jeg jeg ikke haft mulighed for at blive der, og det har heller ikke været nædvendigt, da han er glad glad for gæstdagplejeren.. Børb har nemt ved at omstille sig

Man kan godt give en en seddel hvis der er noget man skal tage hensyn til. Jeg fortalte hende første gang hvornår hans sovetider lå, andet var der ikke med ham. Og var hun tvivl om noget, så kunne hun altis ringe.. Hun er god til lige at sms'e ved middagstid om hvordan det går med ham..

Håber det hjalp lidt :-)

Anmeld

4. december 2011

SukkerDronning

Jeg gør ikke rigtig noget ud af det, aflevere hende bare som normalt. Nogle gange spørger "gæste-dagpleje-moderen" ind til hende søvn og om der er noget hun ikke kan tåle

Anmeld

4. december 2011

Mussen2

I vores tilfælde har jeg jeg ikke haft mulighed for at blive der, og det har heller ikke været nædvendigt, da han er glad glad for gæstdagplejeren.. Børb har nemt ved at omstille sig

Man kan godt give en en seddel hvis der er noget man skal tage hensyn til. Jeg fortalte hende første gang hvornår hans sovetider lå, andet var der ikke med ham. Og var hun tvivl om noget, så kunne hun altis ringe.. Hun er god til lige at sms'e ved middagstid om hvordan det går med ham..

Håber det hjalp lidt :-)

Ok tak. Jeg har lige skrevet at hun behandles for lidt svamp i enden, synes det må være rart at vide. Det kan da godt være jeg bare skal afleverer hende i morgen og smutte hurtigt som jeg plejer, jeg tager lige en føler på tingene.

Tak for svar. Hvor gammel er dit barn?

Anmeld

4. december 2011

Mussen2

Sirup skriver:

Jeg gør ikke rigtig noget ud af det, aflevere hende bare som normalt. Nogle gange spørger "gæste-dagpleje-moderen" ind til hende søvn og om der er noget hun ikke kan tåle

Tak for svar

Anmeld

4. december 2011

roenlund

vi måtte også bare afl Liam da ingen af os have nogle fridage tilbage... det gik fint, han sov ikke helt så meget som han normalt gør og var lidt stille men havde leget og hygget med de andre... nu har han været der mange gange og ser hende hver fredag i gæstepleje så nu er der intet og han elsker at være der...

Anmeld

4. december 2011

K&S

Mussen2 skriver:

Hejsa piger.

Jeg vil lige høre hvad i plejer at gøre når jegres små pus skal i gæstedagpleje?

Sender i en lille note med om det mest basale, så som om de sover med sut osv. Evt. hvor detaljeret?

Bliver i der lidt første dag?

Eller lader i som ingenting?

Her kender Anton gæsteDP´en næsten lige så godt som hans faste DP.

De er 6 DP´ere i et team og de mødes næsten hver dag til en eller anden aktivitet (legeplads, børnebio, bibliotek m.m.) og så mødes de hver fredag i legestue og der er mottoet "her hedder det ikke dine eller mine børn, vi er fælles om alt vedr. børnene"  dvs. de kender også soverutine, nusseklud, madvaner m.m.

Det er super god løsning...!

Anton har en fast gæsteDP fra "teamet", men er hun syg/har ferie eller lignende, så kommer han stadig hos en, han kender i forvejen

Anmeld

4. december 2011

Angelspot

Kigger lige med, har nemlig tænkt det samme

Anmeld

4. december 2011

Lise 26

Mussen2 skriver:

Ok tak. Jeg har lige skrevet at hun behandles for lidt svamp i enden, synes det må være rart at vide. Det kan da godt være jeg bare skal afleverer hende i morgen og smutte hurtigt som jeg plejer, jeg tager lige en føler på tingene.

Tak for svar. Hvor gammel er dit barn?

det er også het fint at hun ved det, og ja fornem situationen og er det ok, så gå ssom du plejer.. og sig til gæstedagplejeren, at hun skal ringe hvis der blir noget.. dit barn skal nok klare det fint.. det er værre med os mødre

Justin er 13 mdr.. hvad med din?

Anmeld

4. december 2011

Mussen2

det er også het fint at hun ved det, og ja fornem situationen og er det ok, så gå ssom du plejer.. og sig til gæstedagplejeren, at hun skal ringe hvis der blir noget.. dit barn skal nok klare det fint.. det er værre med os mødre

Justin er 13 mdr.. hvad med din?

Min er 2½ år Så hun forstår det og vi har snakket om tingee. Hun er bare så morsyg og skrøbelig pt. Jeg er sikker på det går. Men synes et eller andet sted det er vildt mærkeligt at aflevere sit kæreste eje i en døråbning uden lige at veksle et par ord om barnets tarv/behov

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.