Malaria

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2011

DK

Vi tog Malarone da vi var i Afrika. Jeg mener mine forældre betalte... 4-5000 kr for piller til os alle 4  Og det er 10 år siden nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2011

th

Caroline86 skriver:

Go' aften ladies

Ja, nu skal jeg jo til Malaysia til maj og skal have lidt forskellige vacciner... Hepatitis og stivkrampe/difteri har jeg, så jeg mener kun jeg skal have malaria-pillerne og så er jeg good to go

Er der nogen der ved hvor længe inden rejsen jeg skal tage pillerne, hvor længe jeg skal tage dem osv? For det er bare piller ikke? ingen stik der?

knus Caroline som burde google, men ved baby.dk er ligeså effektivt

hvis du er medlem af danmark. så tjek lige med om du kan få tilskud til vaccinerne efter januar også, mener at de falder eller bortfalder helt.

Anmeld

3. december 2011

Caroline86

av av av, det lyder som en dyrere omgang

Kan jeg ikke bare drikke en masse gin?

Anmeld

3. december 2011

Nemesis

woow har misset at du blev udvalgt! Kæmpe tillykke!

Ang. malarian kan jeg ikke hjælpe dig.

:-) Sisse

Anmeld

3. december 2011

Caroline86

Nemesis skriver:

woow har misset at du blev udvalgt! Kæmpe tillykke!

Ang. malarian kan jeg ikke hjælpe dig.

:-) Sisse

tusind tak, Sisse

https://www.baby.dk/debat/149002pi1/studerende-med-boern/jeg-forlader-jer-----.aspx

Anmeld

3. december 2011

Berta

Hej.

Det lyder rigtig fedt med studietur til malaysia.

Jeg vil også klart anbefale malarone, og når du skal afsted så relativt kort tid er det vist næsten samme pris som vibradox, fordi dem skal man tage i 28 dage efter man er kommet hjem. Malarone til 14 dage + 7 dage efter hjemkomst og 2 dage før løber op i ca 800 kr.

Malarone har absolut færrest bivirkninger. Vibradox giver hyppigt svamp - særligt i de nedre regioner da det slår de almindelige baktusser ud. Alternativt kan man bruge det meget billige præparat Lariam, men det skal man prøve et par uger før man tager afsted for at sikre sig at man ikke får den alvorlige bivirkning med hallucinationer og psykose.

Jeg har prøvet at tage vibradox i 4 måneder da det var mere end halv pris - det gik fint, men man skal altså have nogle piller med mod svamp.

/Berta

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.