Brystbarn og vælling i flaske..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2011

Sitrani

Amandas-mor skriver:

Det falder mig ind, at hvis hun ikke vil tage flasken (hvilket man har hørt om før at amme-børn ikke vil fordi de kender den "ægte vare") så kunne du måske give hende lidt grød lige inden sengetid i stedet. Vælling er jo i princippet bare rigtig tynd grød

Åh ja... den ægte vare! Der er da intet bedre i min piges øjne i hvert fald - hvad er det også for noget at spise hende af med noget så forfærdeligt som en FLASKE!! Haha...

Grød før sengetid - det gør jeg allerede! Hun får det også til frokosttid og lidt frugtmso som mellemmåltid om eftermiddagen... Men hun er ikke supervild med det, desværre.. Hun spiser i hvert fald ikke nok til, at hun bliver mæt af det, og får derfor altid bryst bagefter.. Hvilket er lidt irriterende, da jeg gerne vil gøre hende ordentligt mæt med noget, der mætter i længere tid, end min mælk!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2011

Tona

STN skriver:

Åh ja... den ægte vare! Der er da intet bedre i min piges øjne i hvert fald - hvad er det også for noget at spise hende af med noget så forfærdeligt som en FLASKE!! Haha...

Grød før sengetid - det gør jeg allerede! Hun får det også til frokosttid og lidt frugtmso som mellemmåltid om eftermiddagen... Men hun er ikke supervild med det, desværre.. Hun spiser i hvert fald ikke nok til, at hun bliver mæt af det, og får derfor altid bryst bagefter.. Hvilket er lidt irriterende, da jeg gerne vil gøre hende ordentligt mæt med noget, der mætter i længere tid, end min mælk!!

Min markering: har du prøvet kartoffelmos?

Anmeld

1. december 2011

Sitrani

Amandas-mor skriver:

Min markering: har du prøvet kartoffelmos?

Ja, hun får faktisk kun kartoffelmos med gulerodsmos og en smule hirsegrød, blandet sammen med en klat smør eller lidt olie... men hun spiser bare ikke nok af det tror jeg? Hun vil ikke have ren grød, altså fx majsgrød eller hirsegrød, som er de 2 jeg har prøvet at give hende.. tror ikke hun kan lide samgen eller konsistensen af det... så prøvede grøntsagsmos, og det gled lige som lidt nemmere ned, men stadig ikke nok, tror jeg.....?

Anmeld

1. december 2011

Tona

Ja, hun får faktisk kun kartoffelmos med gulerodsmos og en smule hirsegrød, blandet sammen med en klat smør eller lidt olie... men hun spiser bare ikke nok af det tror jeg? Hun vil ikke have ren grød, altså fx majsgrød eller hirsegrød, som er de 2 jeg har prøvet at give hende.. tror ikke hun kan lide samgen eller konsistensen af det... så prøvede grøntsagsmos, og det gled lige som lidt nemmere ned, men stadig ikke nok, tror jeg.....?

Prøv i alt fald at udelade hirsen, for det kan give en smag som ikke alle kan lide...lidt ligesom sæbe.

Har du prøvet med havregrød evt med kanel og self. smørklat?

Amanda gad ikke grød. Hun ville helst have blended mad, kartoffelmos, grøntsagsmos eller frugtmos. Det sidste fik hun dog kun som mellemmåltid.

Du kan prøve at røre frugtmos i portionen med mad hvis hun er glad ved det. Så kan der somme tider glide mere ned

Anmeld

1. december 2011

Sitrani

Amandas-mor skriver:

Prøv i alt fald at udelade hirsen, for det kan give en smag som ikke alle kan lide...lidt ligesom sæbe.

Har du prøvet med havregrød evt med kanel og self. smørklat?

Ih, hvor skønt med én der ved så meget

Jeg prøver at undlade hirsen... og nej, har ikke prøvet havregrød - må de ikke først få det, når de er 6 måneder...?

Anmeld

1. december 2011

Tona

STN skriver:

Ih, hvor skønt med én der ved så meget

Jeg prøver at undlade hirsen... og nej, har ikke prøvet havregrød - må de ikke først få det, når de er 6 måneder...?

Jeg ved nu ikke så meget, men min datter er jo lidt ældre, så jeg har jo prøvet det

Jo de må først få havregryn når de er 6 mdr fordi der er gluten i. (du kan dog købe glutenfri havregryn og give det før siger min læge).

Mit forrige svar blev lige lidt længere efter at du havde svaret tilbage da jeg redigerede i det, så det kan du også lige læse igen

Anmeld

1. december 2011

Sitrani

Amandas-mor skriver:

Jeg ved nu ikke så meget, men min datter er jo lidt ældre, så jeg har jo prøvet det

Jo de må først få havregryn når de er 6 mdr fordi der er gluten i. (du kan dog købe glutenfri havregryn og give det før siger min læge).

Mit forrige svar blev lige lidt længere efter at du havde svaret tilbage da jeg redigerede i det, så det kan du også lige læse igen

Der er ikke noget bedre, end mødre, der har børn, der er lidt ældre '

Tror min pige er meget som din mht. grød - det er bare ikke et hit..

Når du skriver, at jeg skal prøve at røre lidt frugtmos i maden, mener du så frugtmos sammen med fx grøntsagsmos eller kartoffelmos..?

Og glutenfri havregryn..? Hvor får man det..? Her hvor vi bor har vi føtex, kvickly, lidl, fakta, netto, aldi... Fås det i nogen af de forretninger? eller får man det kun i fx helseforretninger..?

Anmeld

2. december 2011

Tona

STN skriver:

Der er ikke noget bedre, end mødre, der har børn, der er lidt ældre '

Tror min pige er meget som din mht. grød - det er bare ikke et hit..

Når du skriver, at jeg skal prøve at røre lidt frugtmos i maden, mener du så frugtmos sammen med fx grøntsagsmos eller kartoffelmos..?

Og glutenfri havregryn..? Hvor får man det..? Her hvor vi bor har vi føtex, kvickly, lidl, fakta, netto, aldi... Fås det i nogen af de forretninger? eller får man det kun i fx helseforretninger..?

Ja altså man kan prøve at røre lidt frugtmos i så det smager af det, hvis det gør at det glider lettere ned. Når så barnet har lært det trapper man stille og roligt ned til lavere og lavere dosis frugtmos

Jeg køber mine glutenfri havregryn (har selv glutenallergi) i Løvbjerg, men jeg vil tro at du også kan købe dem i helsekost eller på nettet. Men der er jo ikke så længe til din pige er 6 mdr så måske er det lettere for dig bare at vente lidt med det?

Anmeld

2. december 2011

K&S

STN skriver:

Ok..

Jeg giver min pige grød/mos (helt blendet) af kartofler og gulerødder.. synes ikke hun er glad for klumper Hmm.. ved ikke om hun bare skal vænnes til konsistensen af noget andet end brystmælk i munden...

Glæder mig til, at hun skal spise rigtig mad om 1 måneds tid  - der bliver hun 6 mdr

Min tanke er bare... Får de nok mad, når de kun får "rigtig mad"..? Altså kan de spise nok af det i starten.... eller ammede du ved siden af, eller hvordan...?

Anton har altid været flaskebarn, så vi har ikke haft problemet herhjemme - men Anton ville ikke have grød, hvis det var kartofler og gulerødder, han spyttede det simpelthen ud igen.

Har du prøvet med andre former for grøntsager?

Og Anton ville også hellere havde det lidt klumpet end helt blendet

Anmeld

2. december 2011

Sitrani

K&S skriver:

Anton har altid været flaskebarn, så vi har ikke haft problemet herhjemme - men Anton ville ikke have grød, hvis det var kartofler og gulerødder, han spyttede det simpelthen ud igen.

Har du prøvet med andre former for grøntsager?

Og Anton ville også hellere havde det lidt klumpet end helt blendet

Jeg prøver kartofler og broccoli her én af dagene. Og prøvede at lave hendes mos lidt mere klumpet og tykkere idag, men det gjorde det bare ikke bedre! Haha.. Hun var ved at kaste op, så det blev igen kun til meget få skefulde, men så fik hun lov til, at sidde og lege med resten.. det var et værre svineri, men hun elskede det.. mmh... mos ud over hele ansigtet og udover hele bordet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.