Brystbarn og vælling i flaske..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.696 visninger
19 svar
0 synes godt om
1. december 2011

Sitrani

Er der nogen, der ammer/ammede deres børn, og stadig kan give vælling på flaske..??

Min datter er 5 mdr. og vil prøve at give hende vælling om aftenen inden hun skal sove.. For hun vågner 2 gange om natten, og SP mener ikke hun har brug for mad om natten mere (Har lige lavet en tråd omking det!)

Min undren er så, om jer, der har bryst børn, kunne få dem til at tage flasken med vælling...?

Min pige vil nemlig ikke tage imod flaske (Hun har prøvet at få min mælk i flaske nemlig, og stritter voldsomt imod...)

Eller kræver det bare tilvænning..... oder was...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2011

Mor Christa

STN skriver:

Er der nogen, der ammer/ammede deres børn, og stadig kan give vælling på flaske..??

Min datter er 5 mdr. og vil prøve at give hende vælling om aftenen inden hun skal sove.. For hun vågner 2 gange om natten, og SP mener ikke hun har brug for mad om natten mere (Har lige lavet en tråd omking det!)

Min undren er så, om jer, der har bryst børn, kunne få dem til at tage flasken med vælling...?

Min pige vil nemlig ikke tage imod flaske (Hun har prøvet at få min mælk i flaske nemlig, og stritter voldsomt imod...)

det ville min gerne Han var HELDIGVIS ligeglad med hvor maden kom fra - bare den kom.. nu ved jeg ikke - hvilken flaske har I prøvet med? Chicco har lavet en super god flaske til brystbørn! 

http://www.babytorvet.dk/shop/step-up-sutteflaske-chicco-1886p.html
Den der .. dem inde i kære børn fortalte at den var super! Vi har brugt den herhjemme, og der var den også rigtig god
Bare et råd. Ellers har AVENT været et stooort hit herhjemme også!  

Anmeld

1. december 2011

maria_wlt

STN skriver:

Ene er bryst barn og vil IKKE have flasken eller sut.. og jeg var også så heldig at tøsen heller ikke vil have grød.. Så jeg var/er glad for at hun kunne spise hos mig indtil 5 1/2 mdr og derefter spiste fast mad uden problemer..

Vil hun have grød??

Anmeld

1. december 2011

Sitrani

maria_wt skriver:

Ene er bryst barn og vil IKKE have flasken eller sut.. og jeg var også så heldig at tøsen heller ikke vil have grød.. Så jeg var/er glad for at hun kunne spise hos mig indtil 5 1/2 mdr og derefter spiste fast mad uden problemer..

Vil hun have grød??

Det lyder nøjagtig som min pige...

Hun NÆGTER flaske (men vil heldigvis gerne have sut!) Og grøden - HA! - den er slet ikke populær.. vi prøver med måske 4-5 skefulde, og så er det slet ikke spændende mere, men jeg prøver at give hende grød hver dag, for at hun skal vænne sig til det.. Hvornår gav du hende fast mad..? Og var det rugbrød og mad, som I andre fik..?

Anmeld

1. december 2011

Sitrani

MissChrista skriver:

det ville min gerne Han var HELDIGVIS ligeglad med hvor maden kom fra - bare den kom.. nu ved jeg ikke - hvilken flaske har I prøvet med? Chicco har lavet en super god flaske til brystbørn! 

http://www.babytorvet.dk/shop/step-up-sutteflaske-chicco-1886p.html
Den der .. dem inde i kære børn fortalte at den var super! Vi har brugt den herhjemme, og der var den også rigtig god
Bare et råd. Ellers har AVENT været et stooort hit herhjemme også!  

Okay

Tak for råd!

Tror slet ikke min pige vil have flaske, uanset hvilken én vi prøver.. Hun er ufatteligt glad for brystet! Men man kan jo prøve sig frem.. Vi har Avent-flasker herhjemme.. dem ville hun gerne have i starten, men men men... NU er hun da aaaalt for vant til kun at få bryst... hehe..

Anmeld

1. december 2011

maria_wlt

STN skriver:

Det lyder nøjagtig som min pige...

Hun NÆGTER flaske (men vil heldigvis gerne have sut!) Og grøden - HA! - den er slet ikke populær.. vi prøver med måske 4-5 skefulde, og så er det slet ikke spændende mere, men jeg prøver at give hende grød hver dag, for at hun skal vænne sig til det.. Hvornår gav du hende fast mad..? Og var det rugbrød og mad, som I andre fik..?

Jeg gav hende lyst brød, rugbrød og lidt frugt..måske en kiks.. Hun VIL sidde og spise det hele selv...

Efter 3 uger var hun jo blevet de 6 mdr og så fik hun kartofler med grøntsager.. Men det hele skal være med kæmpe klumber

Anmeld

1. december 2011

Sitrani

maria_wt skriver:

Jeg gav hende lyst brød, rugbrød og lidt frugt..måske en kiks.. Hun VIL sidde og spise det hele selv...

Efter 3 uger var hun jo blevet de 6 mdr og så fik hun kartofler med grøntsager.. Men det hele skal være med kæmpe klumber

Ok..

Jeg giver min pige grød/mos (helt blendet) af kartofler og gulerødder.. synes ikke hun er glad for klumper Hmm.. ved ikke om hun bare skal vænnes til konsistensen af noget andet end brystmælk i munden...

Glæder mig til, at hun skal spise rigtig mad om 1 måneds tid  - der bliver hun 6 mdr

Min tanke er bare... Får de nok mad, når de kun får "rigtig mad"..? Altså kan de spise nok af det i starten.... eller ammede du ved siden af, eller hvordan...?

Anmeld

1. december 2011

maria_wlt

STN skriver:

Ok..

Jeg giver min pige grød/mos (helt blendet) af kartofler og gulerødder.. synes ikke hun er glad for klumper Hmm.. ved ikke om hun bare skal vænnes til konsistensen af noget andet end brystmælk i munden...

Glæder mig til, at hun skal spise rigtig mad om 1 måneds tid  - der bliver hun 6 mdr

Min tanke er bare... Får de nok mad, når de kun får "rigtig mad"..? Altså kan de spise nok af det i starten.... eller ammede du ved siden af, eller hvordan...?

Ene er lige blevet 7 mdr og jeg ammer stadig. Jeg var heller ikke sikker på om hun fik nok rigtig mad men hun klarede det hele selv og nu spiser hun alt hvad hun kan og spiser hos mig i stor stil også.. 

Man føler godt nok i starten at man ALDRIG får dem til at spise nok, men der kan ske rigtig meget på et par uger. 

Jeg ville bliver ved med at amme lidt endnu hvis du har mod på det.

(Jeg ved ikke hvornår jeg stopper da det er blevet lidt for hyggeligt for MIG )

Anmeld

1. december 2011

Sitrani

maria_wt skriver:

Ene er lige blevet 7 mdr og jeg ammer stadig. Jeg var heller ikke sikker på om hun fik nok rigtig mad men hun klarede det hele selv og nu spiser hun alt hvad hun kan og spiser hos mig i stor stil også.. 

Man føler godt nok i starten at man ALDRIG får dem til at spise nok, men der kan ske rigtig meget på et par uger. 

Jeg ville bliver ved med at amme lidt endnu hvis du har mod på det.

(Jeg ved ikke hvornår jeg stopper da det er blevet lidt for hyggeligt for MIG )

Ok..

jeg har også tænkt mig, at amme hende så længe hun vil, og der er behov for det - synes også det er sådan en dejlig ting, og så ved man, at hun får det hun skal Kan godt lide at amme - og så er det meget nemmere end alt det andet jo

Ammede du hende kun så, indtil hun måtte spise rigtig mad..? Altså opgav du grøden helt, eller hvordan..?

Jeg føler SLET ikke at min pige spiser nok grød endnu - håber snart hun spiser lidt mere, så hun kan føle ordentlig mæthed af det - lige nu er det mest noget sjat-spiseri nemlig.. Men måske det kommer, når hun bliver en måneds tid eller to ældre.. når hun skal til at have noget mere almindeligt mad.. synes bare det er sådan en jungle med det mad....

Anmeld

1. december 2011

Tona

STN skriver:

Det falder mig ind, at hvis hun ikke vil tage flasken (hvilket man har hørt om før at amme-børn ikke vil fordi de kender den "ægte vare") så kunne du måske give hende lidt grød lige inden sengetid i stedet. Vælling er jo i princippet bare rigtig tynd grød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.