8 mdr og vil gerne slutte med at give flaske om natten!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2011

Mka

Rødhætte skriver:

Ja så er William på vej mod de 9 mdr og han får stadig 1-2 flasker om natten. Min SP mener det er på tide han klar sig uden - OG JEG ER ENIG! Men desværre er min SP ikke til meget hjælp. Så piger har I nogle erfaringer I kan dele ud af? Jeg tilbyder vand, men det er ham kun tilfreds med for en kort tid. Han spiser godt om dage, så han burde kunne klare sig, men alligevel kan jeg nogle gange høre hans mave rumle.. Han får både en stor potion aftensmad kl 18 og lidt grød inden senge tid kl 20..

Kunne det være en ide at tynde mælken ud eller? Håber virkelig I vil hjælpe med nogle svar..

Lige præcis det du gjorde var også det vi gjorde, aftensmad kl 18, grød kl 19.30 og så får hun bryst. Så måske du også skal tilbyde ham lidt flaske? For ófte drikker de ikke så meget, og så tænker jeg at de bare er tørstige. Vand gider de nok ikke fordi de har sovet lidt, men bliv ved med at tilbyde ham det, håber at han så bliver træt af det til sidst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2011

Rødhætte

Maja_4000 skriver:

Vi forsøgte at vænne Caroline fra flasken da hun var 8 - 9 måneder , men det gik slet slet ikke .. Nogle nætter fik hun 3 flasker  Hun tømte dem ikke , så vi gik udfra det bare var trygheden hun ville have .. Hun fik så "lov" at blive ved med flasken , nu er hun 11 måneder og har ikke fået flaske i 2 uger .. Hun vågner simpelthen ikke mere Så her lod vi hende selv vælge

Han tømmer dem heller ikke altid, så tror også tryghed spiller ind.. Måske jeg bare skal være tålmodig.. Håber bare han stopper inden feb hvor jeg skal starte på job igen

Anmeld

1. december 2011

AnneBJ

Nåh, vi har lige haft SP, og jeg spurgte til det. Hun sagde også, at flaske kl. 2, 3, 4 stykker er en dårlig vane! Det kunne være tryghed, og fordi vi tog ham ind i vores seng ville han altså ikke vænne sig til at skulle sove der fremover. 

Jeg tror dog jeg giver det weekenden med, hvor jeg giver sut, tilbyder vand, evt. tager op og trøster og ned i seng igen, selvom det bliver møghårdt. Det er jo kun en lille uges tid han har fået den tidlige flaske, så jeg håber han hurtigt "forstår" det... Ellers må vi også trappe ned... 

Anmeld

1. december 2011

Rødhætte

Mka skriver:

Lige præcis det du gjorde var også det vi gjorde, aftensmad kl 18, grød kl 19.30 og så får hun bryst. Så måske du også skal tilbyde ham lidt flaske? For ófte drikker de ikke så meget, og så tænker jeg at de bare er tørstige. Vand gider de nok ikke fordi de har sovet lidt, men bliv ved med at tilbyde ham det, håber at han så bliver træt af det til sidst.

Tak for svaret.. Min dreng er desværre lidt underlig mhtl flasken. Om dagen nægter han at spise MME (også inden sengetid). Han vil kun have MME om natten. Tror at han har fundet ud af at han ikke får andet der.. Håber bare med tiden at kan gå hele natten uden. Min SP mener jeg skal vende mig af med den, men synes bare det er svært

Anmeld

1. december 2011

Mka

Rødhætte skriver:

Tak for svaret.. Min dreng er desværre lidt underlig mhtl flasken. Om dagen nægter han at spise MME (også inden sengetid). Han vil kun have MME om natten. Tror at han har fundet ud af at han ikke får andet der.. Håber bare med tiden at kan gå hele natten uden. Min SP mener jeg skal vende mig af med den, men synes bare det er svært

Ja de er altså svære at finde ud af de børn, vores datter tager kun flaske med vand, hun vil IKKE have MME, så det har vi ikke kunne give hende som ekstra, så jeg ammer om aftenen.

Men hvis du giver aftensmad, nat grød og flaske/bryst så kan jeg næsten ikke forestille mig at han er sulten.
Det må være den hårde kamp i en uges tid, kun med sut og vand om natten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.