Hård mave af kartoffelmos? Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

Mor til Frederic og Freya

michelledam skriver:

Tror ikke at man kan købe noget. Men hun kan heller ikke tåle de der pulver blandinger man kan købe. Det får hun også mega års mave af.

Hvornår begyndte Frederik at kunne med lidt grovere mad?

Tænkte bare på om det kartoffelmos man kan købe i poser har den samme form for stivelse.

Herhjemme er den fra rema et hit... Den smager ikke syntestisk og med en klat smør i er den som hjemmelavet... De er også i mindre poser end de andre mærker der er .

Vi kørte ikke med andet end købe grød de første mange mdr, men det var også fordi han ofte nægted at smage det eller blot tog 1-3 the ske fulde pr måltid. Og der ville jeg ikke stå og bruge ½ time på noget han sikkert ikke ville smage alligevel, og så små mængder kunne jeg ikke lave selv.

Vi begyndte at lave hans grød/mos mm grovere og grovere uden de helt store klumper og så lade ham selv prøve at putte det i munden. Både så han fysisk kunne se og mærke klumperne, men også mund lære mæssigt kunne lære det. Nogel dage/ uger gik det fremad og andre igen måtte vi tilbage og starte med 'baby' mad igen.

Da han started i dp som 9 mdr, kunne han klare brød hapsere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

Mother-love

Mor til Frederic skriver:

Tænkte bare på om det kartoffelmos man kan købe i poser har den samme form for stivelse.

Herhjemme er den fra rema et hit... Den smager ikke syntestisk og med en klat smør i er den som hjemmelavet... De er også i mindre poser end de andre mærker der er .

Vi kørte ikke med andet end købe grød de første mange mdr, men det var også fordi han ofte nægted at smage det eller blot tog 1-3 the ske fulde pr måltid. Og der ville jeg ikke stå og bruge ½ time på noget han sikkert ikke ville smage alligevel, og så små mængder kunne jeg ikke lave selv.

Vi begyndte at lave hans grød/mos mm grovere og grovere uden de helt store klumper og så lade ham selv prøve at putte det i munden. Både så han fysisk kunne se og mærke klumperne, men også mund lære mæssigt kunne lære det. Nogel dage/ uger gik det fremad og andre igen måtte vi tilbage og starte med 'baby' mad igen.

Da han started i dp som 9 mdr, kunne han klare brød hapsere.

Okay så jeg må bare prøve mig frem puha det erså træls synes jeg. Vi har ikke prøvet ris endnu da det slet ikke har været i mine tanker. Men dem kan man vel heller ikke blende total ud?

Men jeg ved at min kærestes mave heller ikke kan tåle ret meget stivelse specielt maizena.

Så det kan jo godt være at hun harfåethendes fars system

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.