Hård mave af kartoffelmos? Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

Moar2011

michelledam skriver:

Jo det gør jeg kunne være jeg skulle lade være men synes bare det er svært at få dem most ordenligt med en gaffel..

synes du os det er svært at mose når du tager smør i ? -.. hun skal jo med tiden vænnes til at der er lidt klumper.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

SussieThyssen

michelledam skriver:

Jeg laver mosen af vandet fra kartoflerne og så får hun mme vedsiden af

Jeg tror du skal holde hende fra kartoflerne og se hvad der sker.

Anmeld

30. november 2011

Isabella_mor

michelledam skriver:

Hvad skal jeg gøre? Isabella får hård mave når hun har fået kartoffelmos med grønsager i aftenen før. Forstår det ikke. Vi stoppede med at give hende de der færdige mis man kan købe hvor man bare skal komme vand i. For det stoppede hendes mave helt af. Nu gør den det også af mosen hun får om aftenen. Jeg er så småt begyndt at putte et måltid mere på. Af enten øllebrød,havre eller trekornsgrød. Og troede først det var det så stoppede igen. Men det er det samme. Hvad skal jeg gøre? Altså det er jo efterhånden at hun får hård mave af

Hun brokker sig ikke hun kan bare ikke rigtig komme af med noget hun trykker og trykker og når man så skifter hende ligger der en total hård kugle i bleen. Vi har siden hun startede på grød givet hende sveskemos for at der var gennemtræk men skal vi virkelig give hende det hver dag for at hendes mave fungere?

sveskegrød/ mos... 

Anmeld

30. november 2011

Mother-love

Mor til Frederic skriver:

Om det er kartoflerne der driller eller hvad det er, er det store ?

Vi blended blot noget sveske mos med noget ekstra væske så det blev tyndt og uden klumper - Frederic hadded klumper og rugbrøds stykker.

Kommer hun af med noget og hvordan ser det ud?

Frederic har aldrig villet have mme, så han fik sødmælk istedet for fra han var 6 mdr - da det er også er derfra de må begynde at få det.

Ville evt prøve at tage kartoffelmos'en fra hende i nogle dage og se om hendes aff ændre sig.

Altså hendes afføring er rigtig fin når hun ikke har fået kartoffelmos i bare en dag.
Ellers når hun har fået det så dagen efter er det sådan nogle kugler som har en fin nok brun farve men hvis man tager bleen og trykker så forstår man ikke hun har kunnet komme af med den fordi den er såhård. Og hun trykker og trykker når det er. Hun bliver nærmest helt gas blå i hovedet.

Og ja Isabella er heller ikke god til klumper bare den mindre der er i grøden er hun ved at kaste op og nogen gange kaster hun også op

Anmeld

30. november 2011

Mother-love

Babyklar skriver:

synes du os det er svært at mose når du tager smør i ? -.. hun skal jo med tiden vænnes til at der er lidt klumper.

Ja jeg synes det er svært og få moset ordentligt igennem. Hun har det meget svært med mad hvor der er bitte små klumper i hun lave opkast fornemmelser og nogen gange kaster hun op..

Anmeld

30. november 2011

Moar2011

michelledam skriver:

Ja jeg synes det er svært og få moset ordentligt igennem. Hun har det meget svært med mad hvor der er bitte små klumper i hun lave opkast fornemmelser og nogen gange kaster hun op..

kan godt se det ikke er så nemt så

Anmeld

30. november 2011

Mor til Frederic og Freya

michelledam skriver:

Altså hendes afføring er rigtig fin når hun ikke har fået kartoffelmos i bare en dag.
Ellers når hun har fået det så dagen efter er det sådan nogle kugler som har en fin nok brun farve men hvis man tager bleen og trykker så forstår man ikke hun har kunnet komme af med den fordi den er såhård. Og hun trykker og trykker når det er. Hun bliver nærmest helt gas blå i hovedet.

Og ja Isabella er heller ikke god til klumper bare den mindre der er i grøden er hun ved at kaste op og nogen gange kaster hun også op

Kan godt være stivelsen der driller hende så og det hjælper ikke at fylde mere væske i hende når han får kartoffelmos?

Blander du noget i kartoffelmosen? kødboller - div grønsager mm.

Har du prøvet købe kartoffelmos? ved ikke engang om de laver det til små børn...

Sådan var frederic også... hvor de andre var begyndt på rugbrøds hapsere, sad han stadig og kæmped med sin grød. Nåde og trøste hvis der var en klump i, eller the ske'en var for stor. Selv små hapsere på max ½*½ cm kasted han op af.

Anmeld

30. november 2011

Mother-love

Mor til Frederic skriver:

Kan godt være stivelsen der driller hende så og det hjælper ikke at fylde mere væske i hende når han får kartoffelmos?

Blander du noget i kartoffelmosen? kødboller - div grønsager mm.

Har du prøvet købe kartoffelmos? ved ikke engang om de laver det til små børn...

Sådan var frederic også... hvor de andre var begyndt på rugbrøds hapsere, sad han stadig og kæmped med sin grød. Nåde og trøste hvis der var en klump i, eller the ske'en var for stor. Selv små hapsere på max ½*½ cm kasted han op af.

Hun får vand eller mme til. Og ja der er alle mulige grønsager i. Pastinak, ærter,gulerødder, majs,broccoli eller hvad vi nu lige har liggende. Nej vi er ikke begyndt på kød endnu. Men vi skal snart til det. Det bliver spændende hvad hun siger til det. Ja hun kan simpelthen bare heller ikke det med desmå klumper. Selvom de erbittesmå.

Anmeld

30. november 2011

Mother-love

michelledam skriver:

Hun får vand eller mme til. Og ja der er alle mulige grønsager i. Pastinak, ærter,gulerødder, majs,broccoli eller hvad vi nu lige har liggende. Nej vi er ikke begyndt på kød endnu. Men vi skal snart til det. Det bliver spændende hvad hun siger til det. Ja hun kan simpelthen bare heller ikke det med desmå klumper. Selvom de erbittesmå.

Tror ikke at man kan købe noget. Men hun kan heller ikke tåle de der pulver blandinger man kan købe. Det får hun også mega års mave af.

Hvornår begyndte Frederik at kunne med lidt grovere mad?

Anmeld

30. november 2011

Mor til Frederic og Freya

michelledam skriver:

vi brugte de der kødboller til suppe, de er nemme at opvarme i små mængder og nemmer at mose ud + nogle enkelte kan ligge ved siden af så han kunne øve pincet greb og putte den i munden.

Er det andet stivelse hun reagere på?

Har i prøvet ris?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.