Erfaring med parterapi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.338 visninger
15 svar
0 synes godt om
30. november 2011

Anonym trådstarter

Sagen er den at min mand og jeg går igennem en rigtig svær tid... Vi blev forældre for små 4 måneder siden, han har arbejdet nonstop og vores forhold har taget rigtig meget skade. Jeg blev mistænkelig og fandt beskeder på hans facebook som han absolut ikke burde have og opdagede tilmed at han har været mig utro for 1 år siden - altså lige inden vi fandt ud af at vi skulle være forældre.

Det er rigtig svært at komme igennem denne tid. Han er så ked af det (har han også bare at være) og vil gøre alt for at vi finder ud af det.

Jeg elsker ham jo stadig efter det lort han har lavet... og vil jo gerne tro ham, men synes det er svært for er bange for at få brændt nallerne...

Overvejer om vi burde gå i parterapi, for at få bearbejdet dette mareridt, så vi bedst muligt kan komme videre i vores forhold og forhåbentlig blive styrket i sidste ende...

Nogen der har erfaringer med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2011

Anonym trådstarter

Slet ingen???

Anmeld

1. december 2011

Kris89

har desværre (eller hvad man nu siger) erfaringer med parterapi...

men du får lige et  med på vejen og en opper...

lyder som en meget hård periode, som ikke kan forventes går væk efter en uge eller en måned... en sådan tillidsbrud kan tage år før man er ovre, og kommer man nogensinde over det?

Anmeld

1. december 2011

Rkb25

Hvis jeg følte det var nødvendigt (og hvis min kæreste var enig), så ville jeg ikke tøve med parterapi. Har i forbindelse med mit arbejde været til nogle samtaler hos en psykoterapeut, som også tilbyder parterapi. Hun er bare så fantastisk til at få en til at sætte ord på følelser man ikke var klar over at man havde. Men tror det er super vigtigt at det er en fælles beslutning.

Anmeld

1. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Sagen er den at min mand og jeg går igennem en rigtig svær tid... Vi blev forældre for små 4 måneder siden, han har arbejdet nonstop og vores forhold har taget rigtig meget skade. Jeg blev mistænkelig og fandt beskeder på hans facebook som han absolut ikke burde have og opdagede tilmed at han har været mig utro for 1 år siden - altså lige inden vi fandt ud af at vi skulle være forældre.

Det er rigtig svært at komme igennem denne tid. Han er så ked af det (har han også bare at være) og vil gøre alt for at vi finder ud af det.

Jeg elsker ham jo stadig efter det lort han har lavet... og vil jo gerne tro ham, men synes det er svært for er bange for at få brændt nallerne...

Overvejer om vi burde gå i parterapi, for at få bearbejdet dette mareridt, så vi bedst muligt kan komme videre i vores forhold og forhåbentlig blive styrket i sidste ende...

Ja..jeg underviser selv i rådgivning af par

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. december 2011

Sujan

Anonym skriver:

Kunne være mig der havde skrevet det indlæg.. har været igennem noget af det samme.. dog har vi ikke barn endnu, men venter os til marts... Vi skal i til en terapeut på mandag. Mest til at finde ud af om vi kan redde forholdet.. om jeg kan tilgive og om vi kan få tilliden tilbage i forholdet.. er spændt på det og håber virkelig det kan hjælpe da jeg ønsker vi skal være en familie.... Men ved virkelig ikke om jeg kan tilgive...

Så håber det bedste for jer. Men tror man skal gøre op med sig selv hvor meget man vil forholdet og sådan.

Du er velkommen til at skrive privat til mig hvis det er.. for ved hvad du gennemgår og nogle gange har man bare brug for at få en masse ud:-)

Anmeld

1. december 2011

Lise 26

mig og min x gik i parterapi.. jeg vil sige at det er en god ting, men det kræver at begge er med på at der skal ske en forandring.. jeg var den eneste der gik op det, og hver gang fik vi en opgave vi skulle udføre sammen, men det gad han ikke være en del af, og efter 4 mdr var det slut..

Jeg synes klart at i skal gøre det, men lyt til hinanden og være indstillet på at det er noget i begge to virkelig vil

fra mig

Anmeld

2. december 2011

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

har desværre (eller hvad man nu siger) erfaringer med parterapi...

men du får lige et  med på vejen og en opper...

lyder som en meget hård periode, som ikke kan forventes går væk efter en uge eller en måned... en sådan tillidsbrud kan tage år før man er ovre, og kommer man nogensinde over det?

Jeg takker for krammeren - dem har man bare brug for for tiden

Men nej, frygter også at det er noget der vil ligge og lure for altid, men jeg elsker ham ufattelig højt og jeg ved det er gengældt (kan godt lyde mærkeligt i andres ører). Så vi vil gøre hvad vi kan for at komme videre og forhåbentlig komme ud stærkere som par på den anden side

Anmeld

2. december 2011

Anonym trådstarter

Rkb25 skriver:

Hvis jeg følte det var nødvendigt (og hvis min kæreste var enig), så ville jeg ikke tøve med parterapi. Har i forbindelse med mit arbejde været til nogle samtaler hos en psykoterapeut, som også tilbyder parterapi. Hun er bare så fantastisk til at få en til at sætte ord på følelser man ikke var klar over at man havde. Men tror det er super vigtigt at det er en fælles beslutning.

Tak for at dele din erfaring Men tror du har helt ret i at begge parter skal være indstillet på det, for at der kan komme noget konstruktivt ud af det.

Anmeld

2. december 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Ja..jeg underviser selv i rådgivning af par

Kærligst
Sussie

Hvor i landet hører du til Sussie?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.