Jeg laver altid min fondant selv og det er aldrig gået galt. Dog er jeg begyndt at købe farvet fondant når jeg skal bruge helt sort eller helt rødt fondant, da det er umuligt at få en lige så klar farve frem ved selv at farve det i disse to farver.
Det er også billigere at lave det selv, især hvis du køber skumfiduserne når du alligevel er i tyskland for at handle ind.
Øvelse gør hurtigt mester. Jeg startede for ca 1 år siden og indtil for 4 mdr siden lavede jeg kun til familie og venner. Nu sælger jeg til andre til alle anledninger.
Men remedierne til kagefremstilling er vanvittigt dyre. Jeg har invisteret i udstyr for godt 5000 kr men har næsten også alt, så jeg kan opfylde alle ønsker. Det gode ved udstyret er, at hvis man ikke gider at lave kager mere, kan man sælge det og stadig få en rimelig fornuftig pris, hvis det bare ikke er i stykker.
Et lille tip: på www.youtube.com kan du finde tusinde af videoklip hvor du kan lære alt fra start til slut, både bagning, stabling, overtræk, pynt og modelering, men de fleste videoklip er på engelsk, så søg på engelsk, så får du flest valgmuligheder.
Held og lykke.
Anmeld