Min første med fondant. ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2011

Benjamins'mor

Baagøe skriver:

Var det færdig eller fondant lavet fra bunden? Har hørt den færdige skulle være svær at arbejde med

Færdig. Og det var rigtigt træls.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

Pige2009

Benjamins'mor skriver:

Prøv at lave den selv næste gang Det er altså ikke svært

Anmeld

6. december 2011

Ansemusen

Benjamins'mor skriver:

Den fra Specialkøbmanden har altså aldrig drillet mig. Kunsten eer at ælte og ælte og ælte før man ruller ud på et plant bord dustet med flormelis eller marizena.

Anmeld

7. december 2011

igt

Jeg laver altid min fondant selv og det er aldrig gået galt. Dog er jeg begyndt at købe farvet fondant når jeg skal bruge helt sort eller helt rødt fondant, da det er umuligt at få en lige så klar farve frem ved selv at farve det i disse to farver. 

Det er også billigere at lave det selv, især hvis du køber skumfiduserne når du alligevel er i tyskland for at handle ind.

Øvelse gør hurtigt mester. Jeg startede for ca 1 år siden og indtil for 4 mdr siden lavede jeg kun til familie og venner. Nu sælger jeg til andre til alle anledninger.

Men remedierne til kagefremstilling er vanvittigt dyre. Jeg har invisteret i udstyr for godt 5000 kr men har næsten også alt, så jeg kan opfylde alle ønsker. Det gode ved udstyret er, at hvis man ikke gider at lave kager mere, kan man sælge det og stadig få en rimelig fornuftig pris, hvis det bare ikke er i stykker.

Et lille tip: på www.youtube.com kan du finde tusinde af videoklip hvor du kan lære alt fra start til slut, både bagning, stabling, overtræk, pynt og modelering, men de fleste videoklip er på engelsk, så søg på engelsk, så får du flest valgmuligheder.

Held og lykke. 

Anmeld

7. december 2011

mariamiss6

Benjamins'mor skriver:

Hehe, det tog delme også sin tid, det der fondant var bare ikke samarbejdsvillig.

Har du brugt frugtfarve til fondanten?

Hvorfor synes du den drillede dig? Altså, det var købefondant ikke?

Anmeld

7. december 2011

mariamiss6

Og har du ikke glemt at smøre kagen op? Med smørcreme eller ganache eller noget andet der "stivner"?

Anmeld

7. december 2011

Benjamins'mor

mariamiss6 skriver:

Og har du ikke glemt at smøre kagen op? Med smørcreme eller ganache eller noget andet der "stivner"?

Nej den er smurt op med smørcreme.

Anmeld

7. december 2011

mariamiss6

Benjamins'mor skriver:

den er smurt op med smørcreme.

Okay, jeg kunne ikke helt se det på billederne nemlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.