Hvordan ved man der er appetitspring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

marloutti

LunaLykke skriver:

Jeg kan ikke rigtig komme med noget råd, er bare lettet over ikke at være den eneste med de tanker! Jeg har aldrig "opdaget" de såkaldte tigerspring, jeg har bare prøvet mig frem

Du kender hende jo bedst, og kan måske efterhånden lure hvad der er sultgråd, hvad der er træthedsgråd osv. Prøv dig frem, lad hende spise det hun vil når hun vil. Det råd fik jeg altid da jeg ammede. Børn der bliver ammet kan jo ikke få "for meget" mad. Det straks sværere med flaskebørn.

Hej, hej...  Undskyld, jeg lige kommer her og blander mig i jeres samtale... Jeg blev bare lige drøn-nysgerrig over denne her sætning:

Børn der bliver ammet kan jo ikke få "for meget" mad. Det straks sværere med flaskebørn.

Hvad betyder det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

lycly

marloutti skriver:

Hej, hej...  Undskyld, jeg lige kommer her og blander mig i jeres samtale... Jeg blev bare lige drøn-nysgerrig over denne her sætning:

Børn der bliver ammet kan jo ikke få "for meget" mad. Det straks sværere med flaskebørn.

Hvad betyder det?

Det betyder at børn der bliver ammet må spise så meget de vil, så tit de vil. Også selvom de måske tager meget på i vægt. Flaskebørn, altså som får mme, må ikke få "for meget" og tage meget på. Min datter får mme og jeg synes det er en svær balance at vide hvornår hun måske får for meget. Men det er min SP der har sagt det . Så det jeg mente med sætningen var bare, at man ikke bør være urolig over at ens barn vil ammes meget efter hvad jeg har fået at vide. Jeg ved jo kun hvad SP fortæller, jeg er jo også ny i det med at have barn

Anmeld

29. november 2011

marloutti

LunaLykke skriver:

Det betyder at børn der bliver ammet må spise så meget de vil, så tit de vil. Også selvom de måske tager meget på i vægt. Flaskebørn, altså som får mme, må ikke få "for meget" og tage meget på. Min datter får mme og jeg synes det er en svær balance at vide hvornår hun måske får for meget. Men det er min SP der har sagt det . Så det jeg mente med sætningen var bare, at man ikke bør være urolig over at ens barn vil ammes meget efter hvad jeg har fået at vide. Jeg ved jo kun hvad SP fortæller, jeg er jo også ny i det med at have barn

Okay, super... tak for svaret... Her har vi altid haft svært ved at få vores søn til at spise nok. Så ingen problemer med overspisning her... Men det er altid svært om man nu gør det rette, synes jeg..

Anmeld

29. november 2011

Frøken J.

Tak for jeres hjælp! Jeg ved ikke, hun har egentlig været fin nok i dag, måske lidt pylret. Så ved ikke om der er en tiger på spring! Har dog også ammet ofte.. hmm hmm!

Det tog mig ca. 2 timer at få hende til at falde i søvn i aftes, fordi hun konstant flagrede med arme og ben, men da det lykkedes sov hun 4-5 timer i streg, så det er fint  

Anmeld

29. november 2011

Røverdatter

Frøken J. skriver:

Tak for jeres hjælp! Jeg ved ikke, hun har egentlig været fin nok i dag, måske lidt pylret. Så ved ikke om der er en tiger på spring! Har dog også ammet ofte.. hmm hmm!

Det tog mig ca. 2 timer at få hende til at falde i søvn i aftes, fordi hun konstant flagrede med arme og ben, men da det lykkedes sov hun 4-5 timer i streg, så det er fint  

Hej!

Jeg har fulgt med i tråden, da min søn (på 8 uger i morgen) også er i gang med noget ala det som din dejlige Rose er i færd med.. Og lige præcis det med de sprællende arme og ben, har jeg også oplevet. Som om han ikke helt har villet overgive sig til søvnen de sidste 3-4 dage..

Hvordan har Roses søvn-rytme været imens det har stået på? Fordi min Birk har virkelig ikke sovet længe ad gangen i løbet af dagen. Aller højest halvanden time, men mest 20-30 min.. I nat sov han højst 2 timer ad gangen og jeg ammede nok 5 gange, hvor han normalt får 2 gange.. hmmm...

Håber det bare er en 'fase'/tigerspring, for ja - det er ret hårdt med gråden, har følt mig magtesløs et par gange...

Håber i kommer godt igennem det. Min fornemmelse med Birk er, at jeg bare skal tilbyde brystet når han virker det mindste smule sulten. Men af og til skriger han når han bliver lagt til og så må jeg op og gå rundt med ham...

Dejligt billede af din pige!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.