Anbefal en DP/Vuggestue i Århus N (Trøjborg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2011

Giraffen

DAs mor skriver:

Ja, 3900 kr er mange penge  Men hvis een er på su må I da kunne få tilskud!? Den i Herlufs trolles gade er en integreret...

nej ikke rigti - en lille smule, men når manden nu ikke er på su så er det faktisk meget begrænset hvad man kan få og vi får ikke mere bare fordi vi har valgt at bo i en dyr by men vi klarer den også fint, det ku bare være rart hvis der kunne spares lidt hvis man nu fandt en fantastisk dagplejer især når man også bor så tæt på skoven og vandet så er det oplagt med en dejlig aktiv dagplejer der får ungerne ud i den friske luft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

trunte24

Giraffen skriver:

Hej piger

Jeg har en lille idé om at jeg vil skynde mig at få lillepigen skrevet op så snart hun er født - og så er det jeg snart skal til at overveje hvor hun skal skrives op

Vi bor på Trøjborg og det ville være perfekt hvis dp/vs kunne være i gåafstand som udgangspunkt ved vi ikke hvad der passer bedst til hende endnu så derfor er jeg meget åben for begge dele - umiddelbart vil vi gerne finde en god dagplejer til at starte med pga økonomien og hvis vi finder hun ikke får nok 'spræl' der så finder vi en vuggestue

men altså - kom glad med jeres bud og evt om I har en idé om hvorvidt de er til at komme i nærheden af. Har en fornemmelse af at institutionerne i og omkring Trøjborg er umulige at få plads på, men hvor ville det være ærgerligt at skulle køre helt uden for byen når man nu bor lige om hjørnet fra en hel masse

Hejsa.

Jeg har desværre ingen guldkorn i ærmet omkring inst/dp i Århus N.

Men jeg vil bare lige fortælle, at i Århus kommune er det uden betydning hvornår man skriver sit barn op til institution, da ventelisten går efter fødselsdagen på barnet.

Dvs. at hvis du skriver dit barn op dagen efter du føder vil et barn der er født før altid komme ind foran i køen, hvis det bliver skrevet op til de samme inst/ det samme område(garanti plads)

Mvh Line

Anmeld

28. november 2011

Giraffen

trunte24 skriver:

Hejsa.

Jeg har desværre ingen guldkorn i ærmet omkring inst/dp i Århus N.

Men jeg vil bare lige fortælle, at i Århus kommune er det uden betydning hvornår man skriver sit barn op til institution, da ventelisten går efter fødselsdagen på barnet.

Dvs. at hvis du skriver dit barn op dagen efter du føder vil et barn der er født før altid komme ind foran i køen, hvis det bliver skrevet op til de samme inst/ det samme område(garanti plads)

Mvh Line

okay det var rart at vide synes det er en jungle at finde rundt i... kan ikke engang finde priserne og kan ikke få lov til at se noget før der er et barn registreret i folkeregisteradressen.

Men så er lidt af stressen da fjernet det er rart

Anmeld

30. november 2011

LinLin

Giraffen skriver:

okay det var rart at vide synes det er en jungle at finde rundt i... kan ikke engang finde priserne og kan ikke få lov til at se noget før der er et barn registreret i folkeregisteradressen.

Men så er lidt af stressen da fjernet det er rart

http://www.aarhus.dk/da/borger/familie-boern-og-unge/Pasning/Takster-og-betaling/Takster-2011.aspx#Dagtilbud

Anmeld

30. november 2011

Giraffen

DAs mor skriver:

http://www.aarhus.dk/da/borger/familie-boern-og-unge/Pasning/Takster-og-betaling/Takster-2011.aspx#Dagtilbud

der har jeg kigget men synes ikke vuggestue priserne fremgår?

Anmeld

30. november 2011

LinLin

Giraffen skriver:

der har jeg kigget men synes ikke vuggestue priserne fremgår?

Det er "Dagtilbud under 3 år"

Anmeld

30. november 2011

Giraffen

DAs mor skriver:

Det er "Dagtilbud under 3 år"

nåårh på den måde

Tak for det 

Anmeld

30. november 2011

LinLin

Giraffen skriver:

nåårh på den måde

Tak for det 

Så lidt

Børnehave er så "over 3 år" - men altså først fra måneden efter dit barn er fyldt 3 år - men der er jo længe til!

Anmeld

30. november 2011

Sara.

Nørrestenbro er den bedste institution jeg nogen sinde har oplevet (som mor og pæd. studerende)

Det er en integreret med to vuggestue stuer, en stue til de yngste bh. børn og så er de ældste i skoven hver dag... De har egen kok der laver frokost hver dag...

og derudover er de int. institutioner som ligger i samme dagtilbud, Skattekisten og Vokse Værket også gode

De ligger dog ikke helt på trøjborg, men tæt på...

Anmeld

30. november 2011

Giraffen

lærkes_mor skriver:

Nørrestenbro er den bedste institution jeg nogen sinde har oplevet (som mor og pæd. studerende)

Det er en integreret med to vuggestue stuer, en stue til de yngste bh. børn og så er de ældste i skoven hver dag... De har egen kok der laver frokost hver dag...

og derudover er de int. institutioner som ligger i samme dagtilbud, Skattekisten og Vokse Værket også gode

De ligger dog ikke helt på trøjborg, men tæt på...

jeg kan sige at den vi bor allertættest på er Skuden skram, så Børnehuset og så Vuggestuen Rudgården  

Men jeg vil da lige huske de andre også jeg synes bare det er svært at blive klog på dagplejen for Dagplejen Skovvangen

http://aarhus.inst.dk/Foresides/IntraForeside.aspx?Location=IP.8D

men man kan ikke se den enkelte dagplejer og jeg tvivler da på de alle har adresse lige der

Lidt en jungle synes jeg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.