Huskøb og su - kan det hænge sammen? Husejere kom hid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.836 visninger
21 svar
0 synes godt om
28. november 2011

Anonym trådstarter

Sagen er den at min kæreste og jeg allerede HAR KØBT HUS! Vi havde fået lov at låne 1,6 mio med min kærestes nuværende løn på 22.000 før skat og mig på dagpenge.

Vi har købt et hus til knap 1,2 mio.

Nu er sagen så den at jeg grundet sygdom er nødt til forlænge min uddannelse til juni 2012! Altså forlænge den 5 mdr, 5 mdr mere på su og ikke dagpenge...

Jeg har regnet og regnet.. og er kommet frem til at vi har et månedligt rådighedsbeløb på omkring 7500 kr til mad + benzin og uforudsete udgifter. Ved godt det IKKE er ret meget set i manges øjne, men pt lever vi for 3000 til mad og 1000 til benzin, og har så ikke rigtig så mange uforudsete udgifter som lejer i en bolig. Og vi klarer os fint for det beløb.

Men er det HELT urealistisk? Vi kan jo ikke rigtig gøre noget, huset er jo købt og vi renoverer pt på det Ingen kan forudsige sygdom, og jeg havde da ikke regnet med at jeg skulle forlænge den, men fortsætter jeg kører jeg mig selt HELT ned.

Har sendt en mail til banken og de svarer ikke er bare SÅ nervøs for hvad de siger til min sygemelding! De havde jo regnet med jeg (mindst) fik dagpenge... Øv får helt skyldfølelse over sygemeldingen, men kan jo ikk gøre for det

Jer der ejer hus - hvor meget har i til jer selv? Nogle der har købt hus mens I var på su?

Håber på at få svar for er så nervøs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

pvejsen

Ved ikke, om det kun er dig og din kæreste, men selv om I har et barn eller 2, skulle det nok kunne lade sig gøre at leve for det beløb, det er jo en relativ kort periode, hvor der ikek vil være så mange penge

Anmeld

28. november 2011

JacobsMoar

Det kan i sagtens !!

Vi ville sagtens kunne.. Har vi 7.500 kr til mad, benzin og uforudsete udgifter, har vi en god måned 

Anmeld

28. november 2011

Frk-Lotusblomst

Du kan sende mig en PB så vil jeg gerne give dig et svar.. Men vil ikke ud med min finanser på denne offentlige side.

Anmeld

28. november 2011

Louise mortil4

Anonym skriver:

Sagen er den at min kæreste og jeg allerede HAR KØBT HUS! Vi havde fået lov at låne 1,6 mio med min kærestes nuværende løn på 22.000 før skat og mig på dagpenge.

Nu er sagen så den at jeg grundet sygdom er nødt til forlænge min uddannelse til juni 2012! Altså forlænge den 5 mdr, 5 mdr mere på su og ikke dagpenge...

Jeg har regnet og regnet.. og er kommet frem til at vi har et månedligt rådighedsbeløb på omkring 7500 kr til mad + benzin og uforudsete udgifter. Ved godt det IKKE er ret meget set i manges øjne, men pt lever vi for 3000 til mad og 1000 til benzin, og har så ikke rigtig så mange uforudsete udgifter som lejer i en bolig. Og vi klarer os fint for det beløb.

Men er det HELT urealistisk? Vi kan jo ikke rigtig gøre noget, huset er jo købt og vi renoverer pt på det Ingen kan forudsige sygdom, og jeg havde da ikke regnet med at jeg skulle forlænge den, men fortsætter jeg kører jeg mig selt HELT ned.

Har sendt en mail til banken og de svarer ikke er bare SÅ nervøs for hvad de siger til min sygemelding! De havde jo regnet med jeg (mindst) fik dagpenge... Øv får helt skyldfølelse over sygemeldingen, men kan jo ikk gøre for det

Jer der ejer hus - hvor meget har i til jer selv? Nogle der har købt hus mens I var på su?

det burgte i nok kunne alt efter hvordan i er vant til at leve. Da jeg boede sammen med ungernes far havde vi 6000 kr max der skulle dække alt ud over de faste udgifter hver månede, vi var 6, 2 voksne og 4 børn, det meste af tiden med 3 ble børn.

Anmeld

28. november 2011

Dinna88

Nu ved jeg ikke hvor meget benzin I bruger.. Men min kæreste og jeg kommer til at have 6000 til ALT efter husleje og hvad der hører med er betalt. Så er der 2000 til mad. Så har vi 4000 tilbage. 

Bare tænk på alle de studerende der lever af SU'en alene  

Anmeld

28. november 2011

Pianisten

Dinna88 skriver:

Bare tænk på alle de studerende der lever af SU'en alene  

Anmeld

28. november 2011

1990h

Anonym skriver:

Jeg synes du skal tage det ganske roligt Kæresten og jeg købte også hus i år..velvidende at kæresten lige havde snakket med arbejdsgiver og arbejdet var stadig lovende..og jeg var elev på elev løn..vi skrev under mandag og kæresten blev fyret fredag pga der ikke var arbejdewell well well..der gik i hvert fald 2 måneder før han fik job..
vi havde fået beregnet på at det godt kunne lade sig gøre hvis sådan en situation skulle opstår men pengene var små meget små..

men vi lever altså endnu vi har godt nok ingen børn men to hunde og de skal jo også have mad og dis lignende.vi havde også behov for at køre i bil pga beliggenheden..

jeg tror sagtens i kan klare den i den periode..man lære at priotere anderledes..

Anmeld

28. november 2011

Anonym trådstarter

pvejsen skriver:

Ved ikke, om det kun er dig og din kæreste, men selv om I har et barn eller 2, skulle det nok kunne lade sig gøre at leve for det beløb, det er jo en relativ kort periode, hvor der ikek vil være så mange penge

Vi har en dreng på 2 år...

Anmeld

28. november 2011

Anonym trådstarter

KarinaB. skriver:

Det kan i sagtens !!

Vi ville sagtens kunne.. Har vi 7.500 kr til mad, benzin og uforudsete udgifter, har vi en god måned 

Bor i i eget hus?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.