dem der søger julehjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.734 visninger
19 svar
0 synes godt om
28. november 2011

1990h

Nu er det ikke fordi jeg skal søge julehjælp eller noget.

sad bare og læste en artikel omkring det en en familie der havde søgt julehjælp fordi de var fattige..

også spekulerede jeg hvornår er de fattige? eller, hvornår er de berettiget til at søge julehjælp? hvor lidt penge har de så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

Dinna88

Jeg kan ikke svare 100 % på dit spørgsmål.. Men for at være fattig i DK skal man vist nok tjene under 60 % af hvad danskeren i gennemsnit tjener. 

Anmeld

28. november 2011

wamse

Har ingen tal på det, men er en af dem som søger hjælpen. I december måned har jeg max 1000 kr til kost og gaver, hvis jeg betaler alle mine faste regninger.

Anmeld

28. november 2011

Hulubulu86

Jeg ved i hvert fald at man kan faa julehjaelp naar man er paa kontanthjaelp. Det aandsvage er saa at man mange steder ikke kan soege hvis man er paa SU, for de har da mindre penge end en familie paa kh.

Jeg kan paa en maade ikke lade vaere med at taenke at man burde havde raad til at holde jul, og specielt paa kontanthjaelp, det ville saa bare kraeve at man lavede et ordentligt budget og sparede penge op hver maaned.

Jeg hjaelper selv en enlig mor med 6 boern med en julekurv og sender julegaver til 3 andre familier, saa det er ikke fordi jeg ikke synes folk skal have hjaelp hvis de behoever den, men jeg goer mig virkelig mine tanker

Anmeld

28. november 2011

SukkerDronning

Dinna88 skriver:

Jeg kan ikke svare 100 % på dit spørgsmål.. Men for at være fattig i DK skal man vist nok tjene under 60 % af hvad danskeren i gennemsnit tjener. 

Der er ingen fattigdoms grænse i Danmark Men der er mange der bruger den defination der hedder at hvis man tjener under halvdelen af medianindkomsten (gennemsnits i dk). Bare til info

Jeg har ikke søgt julehjælp så ved intet om det, men som jeg kan forstå det er der mange der får tilbudt søgeskemaer af sin kommune?

Tror man skal sidde ret hårdt i det, måske enlige mødre på su..

Anmeld

28. november 2011

wamse

Dubai skriver:

Jeg ved i hvert fald at man kan faa julehjaelp naar man er paa kontanthjaelp. Det aandsvage er saa at man mange steder ikke kan soege hvis man er paa SU, for de har da mindre penge end en familie paa kh.

Jeg kan paa en maade ikke lade vaere med at taenke at man burde havde raad til at holde jul, og specielt paa kontanthjaelp, det ville saa bare kraeve at man lavede et ordentligt budget og sparede penge op hver maaned.

Jeg hjaelper selv en enlig mor med 6 boern med en julekurv og sender julegaver til 3 andre familier, saa det er ikke fordi jeg ikke synes folk skal have hjaelp hvis de behoever den, men jeg goer mig virkelig mine tanker

Det har du altså ikke helt ret i, for da jeg var på SU kunne jeg få et lån, hvilket gjorde at jeg havde 1000 kr mere udbetalt hver måned mere end jeg får nu på revalidering.

Ja lånet skal betales tilbage, men den tæller tilgengæld heller ikke som indtægt.

Jeg ved ikke, hvor henne det er du mener, at man ikke kan søge, hvis man er på SU, for det har jeg ikke set nogen steder.

Anmeld

28. november 2011

SukkerDronning

Dubai skriver:

Nej hvor vildt?! Syntes faktisk det er generelt man ser på det som om dem på kontanthjælp er mere fattige end dem på su, hvilket ikke helt er sandheden, det er dog en selvvalgt fattigsom

Anmeld

28. november 2011

Dinna88

Sirup skriver:

Der er ingen fattigdoms grænse i Danmark Men der er mange der bruger den defination der hedder at hvis man tjener under halvdelen af medianindkomsten (gennemsnits i dk). Bare til info

Jeg har ikke søgt julehjælp så ved intet om det, men som jeg kan forstå det er der mange der får tilbudt søgeskemaer af sin kommune?

Tror man skal sidde ret hårdt i det, måske enlige mødre på su..

Ups,  jeg mente EU My bad.

Anmeld

28. november 2011

Hulubulu86

wamse skriver:

Det har du altså ikke helt ret i, for da jeg var på SU kunne jeg få et lån, hvilket gjorde at jeg havde 1000 kr mere udbetalt hver måned mere end jeg får nu på revalidering.

Ja lånet skal betales tilbage, men den tæller tilgengæld heller ikke som indtægt.

Jeg ved ikke, hvor henne det er du mener, at man ikke kan søge, hvis man er på SU, for det har jeg ikke set nogen steder.

Jeg kan ikke se hvordan du kan have faaet mere paa SU med laan en paa revalidering? Satsen for revalidering er 16.597kr saa vidt jeg kan se?

Og jeg taler ikke om laan her, men blot den rene indtaegt, da jeg ikke mener man skal saette sig selv i gaeld.

Og jeg skriver netop flere steder, ikke alle steder. Har skrevet med et par piger der nemlig ikke kunne faa julehjaelp da de fik SU og ikke KH.

Anmeld

28. november 2011

wamse

Dubai skriver:

Jeg kan ikke se hvordan du kan have faaet mere paa SU med laan en paa revalidering? Satsen for revalidering er 16.597kr saa vidt jeg kan se?

Og jeg taler ikke om laan her, men blot den rene indtaegt, da jeg ikke mener man skal saette sig selv i gaeld.

Og jeg skriver netop flere steder, ikke alle steder. Har skrevet med et par piger der nemlig ikke kunne faa julehjaelp da de fik SU og ikke KH.

Jeg tæller da selvfølgelig lånet med, for det er en indtægt man har, når man skal se på sit rådighedsbeløb

Lånet tælles så ikke med, når man på kommunen søger boligsikring, hvilket betød at jeg fik mere i boligsikring før, da jeg var på SU.

Når man er på SU, så har man et valg om man vil tage et lån. Kan man klare sig uden, er det da godt, men man har trods alt et valg.

Alt julehjælp, som jeg har set på, handler om, at de mindst bemidlede kan får hjælp, og har man ikke fået noget, så er det fordi, at nogen sidder endnu værre i det end en selv, og ikke fordi man får su.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.