dumme spørgsmål om amning. (udstyr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.927 visninger
13 svar
0 synes godt om
27. november 2011

Koen.

hej piger

Har lige nogle spørgsmål ang. amning Første gang kom amningen aldrig til at fungere så denne gang bliver alle sejl sat ind

Hvilke ammeindlæg er bedst?
har termin 12 maj, ville uld ammeindlæg så os være noget der var brug for?
Suttebrikker, hvilken str vælger man? har set der er forskellige. og hvilket mærke kan i anbefale?
Hvis der er brug for at malke ud er det så bedst med en pumpe eller med hånden?

Kommer sikkert i tanke om mere der hen af men det var lige lidt fra der er helt grøn på det her område

Tanja, Lærke og krøllen (16+1)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2011

Mor Christa

heej
Jeg brugte aldrig suttebrikker, så dem kan jeg desværre ikke hjælpe med at fortælle om, men jeg kan fortælle at du ikke behøver uldamme-indlæg Min dreng er fra december, jeg brugte dem kun i decemer/januar.  
Men de bedste ammeindlæg er KLART libero! De er SÅÅÅ gode. Lad være med at købe änglemarks .. de er virkelig dårlige og man "mælker" igennem dem hele tiden
Når jeg skulle malke ud gjorde jeg det med en AVENT manuel brystpumpe, den er super god, når man lige har prøvet den et par gange.. Den kunne jeg ikke leve uden.

Håber det var svar nok. 

Anmeld

27. november 2011

Koen.

MissChrista skriver:

heej
Jeg brugte aldrig suttebrikker, så dem kan jeg desværre ikke hjælpe med at fortælle om, men jeg kan fortælle at du ikke behøver uldamme-indlæg Min dreng er fra december, jeg brugte dem kun i decemer/januar.  
Men de bedste ammeindlæg er KLART libero! De er SÅÅÅ gode. Lad være med at købe änglemarks .. de er virkelig dårlige og man "mælker" igennem dem hele tiden
Når jeg skulle malke ud gjorde jeg det med en AVENT manuel brystpumpe, den er super god, når man lige har prøvet den et par gange.. Den kunne jeg ikke leve uden.

Håber det var svar nok. 

tusind tak for svar, det kunne klart bruges

Anmeld

27. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg har ikke brugt suttebrikker, så dem ved jeg intet om. Men jeg har brugt uldammeindlæg, de er rigtig gode og skånsomme ved brystvortene, de suger godt ved lækage og de beskytter mod brystbetændelse. Det er vigtig at de dækker så meget af brystet som muligt,ikke kun brystvorten, så undgår du bedre mælkeknuderne. Apoteket har nogle rigtig gode uldammeindlæg. køb 2 sæt , så skifter man bare imellem dem efter behov.

Hvis du vil bruge ammepude, så syntes jeg at dem med "kugler" i er bedst.

Anmeld

27. november 2011

Janni.

Må give MissChrista ret, liberos ammeindlæge er rigtig gode. Jeg tror jeg måske har nogen til overs fra min amme tid, det kan jeg lige tjekke kære søster 

Jeg har aldrig brugt uld ammeindlæg. Og du ved selv hvornår Silas er født, så tror ikke det bliver nødvendigt for dig. Men det er nok en smagssag 

Anmeld

27. november 2011

Koen.

merethe skriver:

Jeg har ikke brugt suttebrikker, så dem ved jeg intet om. Men jeg har brugt uldammeindlæg, de er rigtig gode og skånsomme ved brystvortene, de suger godt ved lækage og de beskytter mod brystbetændelse. Det er vigtig at de dækker så meget af brystet som muligt,ikke kun brystvorten, så undgår du bedre mælkeknuderne. Apoteket har nogle rigtig gode uldammeindlæg. køb 2 sæt , så skifter man bare imellem dem efter behov.

Hvis du vil bruge ammepude, så syntes jeg at dem med "kugler" i er bedst.

hvornår fødte du og hvor længe brugte du uld indlæg? det er bare om de bliver for varme når jeg har termin midt i maj

Men tak for svar

Anmeld

27. november 2011

Koen.

Janni. skriver:

Må give MissChrista ret, liberos ammeindlæge er rigtig gode. Jeg tror jeg måske har nogen til overs fra min amme tid, det kan jeg lige tjekke kære søster 

Jeg har aldrig brugt uld ammeindlæg. Og du ved selv hvornår Silas er født, så tror ikke det bliver nødvendigt for dig. Men det er nok en smagssag 

Liberos må på listen så, hvor mange bruger man om dagen? bare hvor mange pakker jeg skal starte ud med!

Anmeld

27. november 2011

Sitrani

tanja. skriver:

hej piger

Har lige nogle spørgsmål ang. amning Første gang kom amningen aldrig til at fungere så denne gang bliver alle sejl sat ind

Suttebrikker, hvilken str vælger man? har set der er forskellige. og hvilket mærke kan i anbefale?

Kommer sikkert i tanke om mere der hen af men det var lige lidt fra der er helt grøn på det her område

Jeg brugte forskellige ammeindlæg, når jeg endelig brugte dem af papir, men synes Pigeon er bedst, fordi de er så tynde - de kan fås på tilbud tit i babysam

Jeg fødte sidst i juni i år, hvor der var supervarmt, og jeg brugte uld-ammeindlæg... Jeg synes de var mere behagelige at have på, og hang ikke fast i brystet, som nogle papirammeindlæg gør... Og så er de "selvrensende", har jeg hørt, hvis bare man skyller dem engang imellem Nu bruger jeg slet ikke indlæg, fordi mælken har justeret sig ind efter hvornår min pige spiser, så det drypper aldrig unødigt...

Størrelsen på suttebrikker kommer an på din brystvorte Jeg fik en suttebrik på sygehuset

Jeg brugte en pumpe, når jeg sku malke ud.. Jeg kunne ikke så lige så meget ud ved hjælp at håndkraft...

Anmeld

27. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe
tanja. skriver:

hvornår fødte du og hvor længe brugte du uld indlæg? det er bare om de bliver for varme når jeg har termin midt i maj

Men tak for svar

Min søn fødte jeg i marts måned 2005, jeg ammede ham i 2år og derved brugt jeg mine uldammeindlæg i 2år.

Min datter fødte jeg i januar i år, jeg ammer hende stadigvæk og hvis hun har lyst, så regner jeg med at jeg vil amme indtil hun er 2år, så jeg regner med, at jeg også bruger dem jeg har nu i 2år.

Man kan sagtens bruge dem om sommeren, også hvis det går hen og bliver rigtig varmt, f.eks var der hedebølge sommeren 2005 og der var ingen problemer med uldammeindlægene.

Anmeld

27. november 2011

stm2812

tanja. skriver:

hej piger

Med hensyn til at malke ud brugte jeg Avents manuelle brystpumpe. Da det at selv skulle malke ud slet ikke var noget jeg kunne få til at fungere/finde ud af Så havde bettepigen i hvert fald kun fået et par dråber mælk. Dog vil jeg købe en elektrisk næste gang, da jeg faktisk syntes at det var utrolig bøvlet med en manuel pumpe. Men tanken om en elektrisk skræmte mig lidt, da jeg ikke vidste om jeg selv kunne styre det på nogen måder, om det ville være alt for ubehageligt, osv osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.