Dinna88 skriver:
Jeg passer er hund på cirka 1-1½ år. Hun er SÅ skøn, men i morges, imens jeg var i bad, tissede hun på gulvet. Dette var selvom hun kom ud kl 22 om aftenen. I dag er hun kommet ud hver 2. time, og hver gang har hun tisset med det SAMME. Nu er det cirka 2½ time siden hun har været ude, og jeg er urolig for, om hun ikke kan holde sig?! To sølle timer?! Hun har lige gået rundt i lejligheden, som om hun ledte efter et sted og da jeg rejse mig op gik hun hen til døren. Men jeg kan da ikke lufte hende hver anden time, heller ikke i nat?! (Hun
ikke igennem, hun var vågen mange gange i nat)
Nu har hun lagt sig igen.. Så hun skal da ikke tisse helt vildt, åbenbart. Jeg vil strække den til kl 23, men nu bliver jeg i tvivl om, om jeg kan det?
Jeg kan jo ikke lufte hende hele tiden og jeg skal i bad i morgen inden jeg kan lufte hende (dvs. hun kommer ud cirka 15-20 minutter efter jeg er stået op MAKS. (Jeg skal i bad fordi min hud driller, hvis ikke jeg gør det, svært at forklare) - hvad gør jeg lige? Jeg synes det er underligt..
What to do?
Umiddelbart er der 3 muligheder for hvorfor den tisser så ofte....
1. du lukker den ud, fordi den ser ud til at skulle/keder sig og vimser rundt.
2. Nervøs tisning fordi den ikke er hjemme.
3. Blærebetændelse....
De skal holde øje med om den bliver ved derhjemme, når de får den igen..... For en blørebetændelse hos en hund kan vare længe, og de er utroligt gode til at udholde smerten, ind til det er forfærdeligt....
Det kan ses ved at de tisser ofte, gerne, som mennesker, mange små ekstra tåre..... Eller den sætter sig og tror den skal, eller kan ikke. Eller den skal så meget at den tisser inde, selvom den er renlig...
Jeg måtte aflive min lånehund for et eller 2 år siden, da den havde udviklet så svær underlivs/blærebetændelse, at hun simpelthen meget pludseligt slet ikke kunne gå eller stå. Og hendes kredsløb var virkelig dårligt....
Det er IKKE for at male fanden på væggen, men bare lige en heads up til "forældrene" om at få det tjekket hvis det fortsætter, og det ikke bare viser sig at være kedsomhed eller dårlig vane, eller nervøsitet over at være ude....