Jeg har brug for AKUT hjælp (ang. hund)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2011

Dinna88

SussieThyssen skriver:

Det kan være to ting..enten nervøsitet eller blærebetændelse.
Nu ved jeg jo ikke hvor længe du har haft hende til pasning, men hvis hun ikke elelrs har gjort det hos dig..så vil jeg skyde på at hun kan have blærebetændelse..og så skal der en dyrlæge til.

Kærligst
Sussie

Vil du læse mit svar til birthee - det er noget nemmere Jeg tror nemlig ikke det er fordi hun er utryg. Blærebetændelse.. Hm.. den må jeg da lige vende med hendes forældre. det giver jo god mening! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2011

SussieThyssen

Dinna88 skriver:

Vil du læse mit svar til birthee - det er noget nemmere Jeg tror nemlig ikke det er fordi hun er utryg. Blærebetændelse.. Hm.. den må jeg da lige vende med hendes forældre. det giver jo god mening! 

Ja..jeg havde lige læst det

Men held og lykke med det.

Anmeld

26. november 2011

Dinna88

SussieThyssen skriver:

Ja..jeg havde lige læst det

Men held og lykke med det.

Ah okay

Jo tak. Og tak for svar! Hun sover nu.. Så jeg venter til hun vågner  

Anmeld

26. november 2011

mariamiss6

Dinna88 skriver:

Jeg passer er hund på cirka 1-1½ år. Hun er SÅ skøn, men i morges, imens jeg var i bad, tissede hun på gulvet. Dette var selvom hun kom ud kl 22 om aftenen. I dag er hun kommet ud hver 2. time, og hver gang har hun tisset med det SAMME. Nu er det cirka 2½ time siden hun har været ude, og jeg er urolig for, om hun ikke kan holde sig?! To sølle timer?! Hun har lige gået rundt i lejligheden, som om hun ledte efter et sted og da jeg rejse mig op gik hun hen til døren. Men jeg kan da ikke lufte hende hver anden time, heller ikke i nat?! (Hun ikke igennem, hun var vågen mange gange i nat)

Nu har hun lagt sig igen.. Så hun skal da ikke tisse helt vildt, åbenbart. Jeg vil strække den til kl 23, men nu bliver jeg i tvivl om, om jeg kan det?  Jeg kan jo ikke lufte hende hele tiden og jeg skal i bad i morgen inden jeg kan lufte hende (dvs. hun kommer ud cirka 15-20 minutter efter jeg er stået op MAKS. (Jeg skal i bad fordi min hud driller, hvis ikke jeg gør det, svært at forklare) - hvad gør jeg lige? Jeg synes det er underligt..

What to do?

Umiddelbart er der 3 muligheder for hvorfor den tisser så ofte....

1. du lukker den ud, fordi den ser ud til at skulle/keder sig og vimser rundt.

2. Nervøs tisning fordi den ikke er hjemme.

3. Blærebetændelse....

De skal holde øje med om den bliver ved derhjemme, når de får den igen..... For en blørebetændelse hos en hund kan vare længe, og de er utroligt gode til at udholde smerten, ind til det er forfærdeligt....

Det kan ses ved at de tisser ofte, gerne, som mennesker, mange små ekstra tåre..... Eller den sætter sig og tror den skal, eller kan ikke. Eller den skal så meget at den tisser inde, selvom den er renlig...

Jeg måtte aflive min lånehund for et eller 2 år siden, da den havde udviklet så svær underlivs/blærebetændelse, at hun simpelthen meget pludseligt slet ikke kunne gå eller stå. Og hendes kredsløb var virkelig dårligt....

Det er IKKE for at male fanden på væggen, men bare lige en heads up til "forældrene" om at få det tjekket hvis det fortsætter, og det ikke bare viser sig at være kedsomhed eller dårlig vane, eller nervøsitet over at være ude....

Anmeld

26. november 2011

Frk-Lotusblomst

Tror det er nervøsitet.. Altså hun ahr ikke tilpasset sig omgivelserne hos dig.. jeg går ehr udfra at du ikke har passet hende længe og at i ikke kender hinanden ud og ind.. Altså har et "forhold" .

Jeg ville tage hende med ud på badeværelset... Også selvom det kun er 2 kvm.. Bare lige imens du er i badet..

Anmeld

26. november 2011

GønskE

Dinna88 skriver:

Jeg passer er hund på cirka 1-1½ år. Hun er SÅ skøn, men i morges, imens jeg var i bad, tissede hun på gulvet. Dette var selvom hun kom ud kl 22 om aftenen. I dag er hun kommet ud hver 2. time, og hver gang har hun tisset med det SAMME. Nu er det cirka 2½ time siden hun har været ude, og jeg er urolig for, om hun ikke kan holde sig?! To sølle timer?! Hun har lige gået rundt i lejligheden, som om hun ledte efter et sted og da jeg rejse mig op gik hun hen til døren. Men jeg kan da ikke lufte hende hver anden time, heller ikke i nat?! (Hun sover ikke igennem, hun var vågen mange gange i nat)

Nu har hun lagt sig igen.. Så hun skal da ikke tisse helt vildt, åbenbart. Jeg vil strække den til kl 23, men nu bliver jeg i tvivl om, om jeg kan det?  Jeg kan jo ikke lufte hende hele tiden og jeg skal i bad i morgen inden jeg kan lufte hende (dvs. hun kommer ud cirka 15-20 minutter efter jeg er stået op MAKS. (Jeg skal i bad fordi min hud driller, hvis ikke jeg gør det, svært at forklare) - hvad gør jeg lige? Jeg synes det er underligt..

What to do?

har ikke læst alle indlæg ..

men min på 9 måneder, hun tisser altså også om morgenen på gulvet, hvis hun ikke kommer ud lige når jeg står op.. for du skal tænke på hvor meget du selv skal tisse om morgen, og af med den morgen urin, det samme skal en hund jeg lufter min morgen, middag og aften, og hun laver aldrig noget inde, men mindre jeg ikke gør det om morgenen

Anmeld

26. november 2011

mariamiss6

Dinna88 skriver:

Det kan jeg ikke - vores badeværelse er nok 2 kvm

Det er første gang, ja, og vi kender ikke hinanden godt. MEn hun er en MEGET utryg hund der nærmest er underdanig og bange for mennesker osv. Men hun stoler FULDT ud på mig, det kan jeg mærke. Allerede i aftes, efter 3 timer vi havde haft hende, kravlede hun ind under min dyne og puttede, hvor min bror, der lige kom ind ad døren, slet ikke skulle nærme sig hende og hun vil slet ikke over til min mor, som hun kender. Så jeg ved, at hun ikke er utryg ved mig. Men måske har hun tisset i stuen fordi jeg var i bad, og derfor ikke var der - det ville give mening. Hun har åbenbart været meget utryg i dag, når jeg f.eks. gik på toilet. 

Jeg har ingen idé, og hendes forældre er i Holland, så kan ikke skrive til dem. Men de har skrevet en laaang vejledning til mig, men ikk enævnt noget om det, så jeg tror ikke det er noget unormalt

By the way, med hensyn til morgentisseri.... Hun kan jo godt, som mennesker have det sådan at det bare skal være NU når hun vågner...

Sådan var det også med den lånehund jeg havde... Hun kunne simpelthen næsten ikke vente til jeg bare havde tisset og var i morgenkåben, jeg var nødt til at åbne døren og lade hende løbe selv... Nogle gange nåede hun ikke engang ud til hendes "tisseplet" med satte sig simpelthen så snart hun slap hovedtrappen....

Anmeld

26. november 2011

Frk-Lotusblomst

HAr lige læst dit indlæg til birtee.
Tror helt kalrt det er pga ukendte omgielser.. og når du så er væk.. - i bad så har hun dig ikke.. Du er som du selv beskriver hendes tryghed lige nu.. Jeg ville lade døren til badeværelset stå åben og snakke med hende..

Anmeld

26. november 2011

Dinna88

Umiddelbart er der 3 muligheder for hvorfor den tisser så ofte....

1. du lukker den ud, fordi den ser ud til at skulle/keder sig og vimser rundt.

2. Nervøs tisning fordi den ikke er hjemme.

3. Blærebetændelse....

De skal holde øje med om den bliver ved derhjemme, når de får den igen..... For en blørebetændelse hos en hund kan vare længe, og de er utroligt gode til at udholde smerten, ind til det er forfærdeligt....

Det kan ses ved at de tisser ofte, gerne, som mennesker, mange små ekstra tåre..... Eller den sætter sig og tror den skal, eller kan ikke. Eller den skal så meget at den tisser inde, selvom den er renlig...

Jeg måtte aflive min lånehund for et eller 2 år siden, da den havde udviklet så svær underlivs/blærebetændelse, at hun simpelthen meget pludseligt slet ikke kunne gå eller stå. Og hendes kredsløb var virkelig dårligt....

Det er IKKE for at male fanden på væggen, men bare lige en heads up til "forældrene" om at få det tjekket hvis det fortsætter, og det ikke bare viser sig at være kedsomhed eller dårlig vane, eller nervøsitet over at være ude....

Det er ikke det første - jeg har ikke tjekket op på hende inden jeg lukkede hende ud, men jeg havde en stærkt fornemmelse af, at hun skulle ud. Og så har hun bare sat sig med det samme og tisset rigtig meget.

Og jeg tror ikke hun er nervøs. Jeg har forklaret det lidt mere detaljeret tidligere i tråden

Blærebetændelse er helt sikkert noget jeg lige vil være obs på. Markerer hunhunde som hanhunde?! Jeg kommer netop nu i tanke om, at jeg i aftens tænkte at det var lidt underligt at hun "markerede" lige så meget som min søsters hund af samme race, der dog er en han. Hun tisser nemlig en del, hvor det er meget kort hun lige sætte sig. Kan af gode grunde ikke se om der faktisk kommer noget ud

Ej, det var dog en forfærdelig historie Jeg vil være obs på det!

Anmeld

26. november 2011

Dinna88

Frk-Lotusblomst skriver:

HAr lige læst dit indlæg til birtee.
Tror helt kalrt det er pga ukendte omgielser.. og når du så er væk.. - i bad så har hun dig ikke.. Du er som du selv beskriver hendes tryghed lige nu.. Jeg ville lade døren til badeværelset stå åben og snakke med hende..

Okay Så vil jeg lade døren stå åben i morgen + jeg vækker min mor, så hun er der til lige at holde øje med hende. DEt er bare ikke nemt at lade døren stå åben, da det er er MEGET lille badeværelse, så jeg kommer bare til at fryse helt vildt Men alt for at hun ikke skal være bange!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.