Jeg har brug for AKUT hjælp (ang. hund)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.710 visninger
32 svar
0 synes godt om
26. november 2011

Dinna88

Jeg passer er hund på cirka 1-1½ år. Hun er SÅ skøn, men i morges, imens jeg var i bad, tissede hun på gulvet. Dette var selvom hun kom ud kl 22 om aftenen. I dag er hun kommet ud hver 2. time, og hver gang har hun tisset med det SAMME. Nu er det cirka 2½ time siden hun har været ude, og jeg er urolig for, om hun ikke kan holde sig?! To sølle timer?! Hun har lige gået rundt i lejligheden, som om hun ledte efter et sted og da jeg rejse mig op gik hun hen til døren. Men jeg kan da ikke lufte hende hver anden time, heller ikke i nat?! (Hun sover ikke igennem, hun var vågen mange gange i nat)

Nu har hun lagt sig igen.. Så hun skal da ikke tisse helt vildt, åbenbart. Jeg vil strække den til kl 23, men nu bliver jeg i tvivl om, om jeg kan det?  Jeg kan jo ikke lufte hende hele tiden og jeg skal i bad i morgen inden jeg kan lufte hende (dvs. hun kommer ud cirka 15-20 minutter efter jeg er stået op MAKS. (Jeg skal i bad fordi min hud driller, hvis ikke jeg gør det, svært at forklare) - hvad gør jeg lige? Jeg synes det er underligt..

What to do?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2011

Camilla <3

Min veninde siger, at hun nok bare tisser, fordi hun bliver lukket ud. Deres hund på 6 måneder, kan sagtens holde sig en hel nat.

Så tror ikke det ville være noget problem, at trække den lidt.

Anmeld

26. november 2011

Gittemor09

Dinna88 skriver:

Jeg passer er hund på cirka 1-1½ år. Hun er SÅ skøn, men i morges, imens jeg var i bad, tissede hun på gulvet. Dette var selvom hun kom ud kl 22 om aftenen. I dag er hun kommet ud hver 2. time, og hver gang har hun tisset med det SAMME. Nu er det cirka 2½ time siden hun har været ude, og jeg er urolig for, om hun ikke kan holde sig?! To sølle timer?! Hun har lige gået rundt i lejligheden, som om hun ledte efter et sted og da jeg rejse mig op gik hun hen til døren. Men jeg kan da ikke lufte hende hver anden time, heller ikke i nat?! (Hun sover ikke igennem, hun var vågen mange gange i nat)

Nu har hun lagt sig igen.. Så hun skal da ikke tisse helt vildt, åbenbart. Jeg vil strække den til kl 23, men nu bliver jeg i tvivl om, om jeg kan det?  Jeg kan jo ikke lufte hende hele tiden og jeg skal i bad i morgen inden jeg kan lufte hende (dvs. hun kommer ud cirka 15-20 minutter efter jeg er stået op MAKS. (Jeg skal i bad fordi min hud driller, hvis ikke jeg gør det, svært at forklare) - hvad gør jeg lige? Jeg synes det er underligt..

What to do?

åh ja det er et dilemma... 

men nogle hunde kræver bare gennem hele deres liv at de skal ud rimelig tit....

hos mine to hunde skal der ikke gå mere end to timer, så skal de ud og tisse....!! og hvis jeg lige strækker den, ja så er det altså det ligger på gulvet (og så kan man jo ikke tillade sig at skælde ud)...!! 

men hvis du bare ikke kan vente med bad imorgen tidlig så bliver hunden nødt til at vente efter, og så må du krydse fingre for at det ikke er på gulvet inden...

kan desværre ikke give andre råd...

Anmeld

26. november 2011

Gittemor09

Dinna88 skriver:

What to do?

hos mine to hunde skal der ikke gå mere end to timer, så skal de ud og tisse....!! og hvis jeg lige strækker den, ja så er det altså det ligger på gulvet (og så kan man jo ikke tillade sig at skælde ud)...!! 

men hvis du bare ikke kan vente med bad imorgen tidlig så bliver hunden nødt til at vente efter, og så må du krydse fingre for at det ikke er på gulvet inden...

Anmeld

26. november 2011

birthee

tager hende med på badeværelset og lader hende spise hendes foder mens du er i bad??? har hunden været passet hos dig før??? ellers kan det jo godt være hun er utryg, og derfor skal ud lidt oftere... men ellers burde hun jo kunne holde sig - hvordan er rutinen hos dig i forhold til den hun er vant til???

Knus

Anmeld

26. november 2011

Dinna88

Chancen skriver:

Min veninde siger, at hun nok bare tisser, fordi hun bliver lukket ud. Deres hund på 6 måneder, kan sagtens holde sig en hel nat.

Så tror ikke det ville være noget problem, at trække den lidt.

Men hun tissede jo å gulvet i morges?  og hun strinter ikke bare, og sætter sig med det SAMME og tisser en ordentlig omgang.

Men jeg må jo prøve at strække den

Anmeld

26. november 2011

Dinna88

Gittemor09 skriver:

Men jeg har svært ved at tro, at de lufter hende så ofte. Men det er bare underligt.. Hun har ikke en gang drukket den mindste smule i dag (vi holdt julefrokost, så hun var helt optaget) 

Men nej - hun fik bestemt ikke skæld ud Det er slet ikke hendes skyld!

Så må det jo være sådan

Anmeld

26. november 2011

Dinna88

Gittemor09 skriver:

Men jeg har svært ved at tro, at de lufter hende så ofte. Men det er bare underligt.. Hun har ikke en gang drukket den mindste smule i dag (vi holdt julefrokost, så hun var helt optaget) 

Men nej - hun fik bestemt ikke skæld ud Det er slet ikke hendes skyld!

Så må det jo være sådan

Anmeld

26. november 2011

SussieThyssen

Dinna88 skriver:

What to do?

Det kan være to ting..enten nervøsitet eller blærebetændelse.
Nu ved jeg jo ikke hvor længe du har haft hende til pasning, men hvis hun ikke elelrs har gjort det hos dig..så vil jeg skyde på at hun kan have blærebetændelse..og så skal der en dyrlæge til.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. november 2011

Dinna88

birthee skriver:

tager hende med på badeværelset og lader hende spise hendes foder mens du er i bad??? har hunden været passet hos dig før??? ellers kan det jo godt være hun er utryg, og derfor skal ud lidt oftere... men ellers burde hun jo kunne holde sig - hvordan er rutinen hos dig i forhold til den hun er vant til???

Knus

Det kan jeg ikke - vores badeværelse er nok 2 kvm

Det er første gang, ja, og vi kender ikke hinanden godt. MEn hun er en MEGET utryg hund der nærmest er underdanig og bange for mennesker osv. Men hun stoler FULDT ud på mig, det kan jeg mærke. Allerede i aftes, efter 3 timer vi havde haft hende, kravlede hun ind under min dyne og puttede, hvor min bror, der lige kom ind ad døren, slet ikke skulle nærme sig hende og hun vil slet ikke over til min mor, som hun kender. Så jeg ved, at hun ikke er utryg ved mig. Men måske har hun tisset i stuen fordi jeg var i bad, og derfor ikke var der - det ville give mening. Hun har åbenbart været meget utryg i dag, når jeg f.eks. gik på toilet. 

Jeg har ingen idé, og hendes forældre er i Holland, så kan ikke skrive til dem. Men de har skrevet en laaang vejledning til mig, men ikk enævnt noget om det, så jeg tror ikke det er noget unormalt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.