Hvornår kan/må baby sove ude?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.204 visninger
16 svar
0 synes godt om
25. november 2011

Madam Blå

Jeg pønser på, om jeg skulle finde en altan barnevogn til min datter på fire uger i morgen. Er hun stor nok til at sove ude? Synes hun trænger til noget frisk luft snart.. Men er det for tidligt? Er det for koldt?

Hvor gamle var jeres, da de sov ude? Også om vinteren.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2011

Janni.

Det er ikke for koldt 

Her var Silas omkring 3-4 uger gammel. Vi skulle vente på at SP havde været her og givet "lov" til at han måtte sove udenfor. 

Silas kommer også til at sove ude selvom der evt kommer sne. Han ligger fint i hans drømmepose og sover. Indtil videre har han en hue på og en lidt kraftig trøje udover hans alm tøj. Vi har endnu ikke puttet den anden dyne i. 

Anmeld

25. november 2011

BinaMor

ja de må gerne sove udenfor. hellere end gerne egntlig. kulden og frisk  luft giver dem en roligere og bedre søvn. det fandt jeg først ud af ved nr 2 barn hvor vigtigt det er. hun sov ude fra start.

Anmeld

25. november 2011

Frejsmor

Madam Blå skriver:

Jeg pønser på, om jeg skulle finde en altan barnevogn til min datter på fire uger i morgen. Er hun stor nok til at sove ude? Synes hun trænger til noget frisk luft snart.. Men er det for tidligt? Er det for koldt?

Hvor gamle var jeres, da de sov ude? Også om vinteren.

Jeg mener man siger, at når de er over 3kg og har nået fødselsvægten igen så må de gerne komme ud og stå..

Det er ikke for koldt, det er bare et spørgsmål om at klæde dem ordentligt på..

Min sover desværre ikke ude til hverdag(kun når vi er på besøg hos min mor), fordi jeg ikke er så glad ved det her nabolag og de mennesker der bor og går forbi herude og vi har ikke altan men sådan en fælles have hvor der også tit render hunde rundt(iih mine naboer er trælse og jeg kan slet ikke vente til vi kan få noget andet at bo i!!)

Men jeg mener han var 3 uger første gang han sov ude og han er 8 uger i dag..

Anmeld

25. november 2011

Madam Blå

Janni. skriver:

Det er ikke for koldt 

Her var Silas omkring 3-4 uger gammel. Vi skulle vente på at SP havde været her og givet "lov" til at han måtte sove udenfor. 

Silas kommer også til at sove ude selvom der evt kommer sne. Han ligger fint i hans drømmepose og sover. Indtil videre har han en hue på og en lidt kraftig trøje udover hans alm tøj. Vi har endnu ikke puttet den anden dyne i. 

Tak for svar!

Så skal jeg da bare til at finde mig en altanvogn. Og noget godt og varmt tøj til hende

De sover jo så dejligt når de får frisk luft.

Anmeld

25. november 2011

Madam Blå

BinaMor skriver:

ja de må gerne sove udenfor. hellere end gerne egntlig. kulden og frisk  luft giver dem en roligere og bedre søvn. det fandt jeg først ud af ved nr 2 barn hvor vigtigt det er. hun sov ude fra start.

Super, tak for svar

Så vil jeg se mig om efter en altanvogn.

Anmeld

25. november 2011

Madam Blå

BabyBambi skriver:

Jeg mener man siger, at når de er over 3kg og har nået fødselsvægten igen så må de gerne komme ud og stå..

Det er ikke for koldt, det er bare et spørgsmål om at klæde dem ordentligt på..

Min sover desværre ikke ude til hverdag(kun når vi er på besøg hos min mor), fordi jeg ikke er så glad ved det her nabolag og de mennesker der bor og går forbi herude og vi har ikke altan men sådan en fælles have hvor der også tit render hunde rundt(iih mine naboer er trælse og jeg kan slet ikke vente til vi kan få noget andet at bo i!!)

Men jeg mener han var 3 uger første gang han sov ude og han er 8 uger i dag..

Tak for svar, så vil ejg finde mig en altanvogn

Øv hvor træls, at du ikke kan stille ham ud. Men han sover sikkert helt fint inde hos jer, når det er det, han er vant til

Anmeld

25. november 2011

Kofoed.

Madam Blå skriver:

Tak for svar!

Så skal jeg da bare til at finde mig en altanvogn. Og noget godt og varmt tøj til hende

Men det skal være åndbart, ellers sveder de helt vildt. Men husk der er forskel på kropsvarme, Ana må fx kun have body, sparkedragt (eller buks og bluse), fleecedragt, hue, hansker ellers kamp sveder hun, hvor andre børn skal have 7 lag tøj - så det jeg vil hen til, prøv jer frem og invistere ikke i for meget få i ved noget.

Vent til SP godkendelse, for der kan være specille forbehold vi ikke kender til.

Anmeld

25. november 2011

Janni.

Madam Blå skriver:

Tak for svar!

Rigtig god idé. 

Anmeld

25. november 2011

Maja_4000

Hvis det er over - 10 grader og ikke tåget , må de sove ude Så find du bare en vogn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.