Laktulose/Movicol Junior

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2011

Nessie

Daniel fik forstoppelse, da han kom over på mme. Vi fik også anbefalet laktulose af lægen, men syntes ikke rigtig det virkede, og brød os ikke om at så lille et barn skulle have medicin, så vi tog ned til min akupunktør i stedet for. Og to gange med akupressur, så var det væk, hjalp allerede efter første gang. Var dernede igen noget tid senere, og det forsvandt igen med det samme.

Da han kom over på ske mad, gav vi lidt sveskemos en gang i mellem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2011

grønbæk

Jer der startede med Movicol Junior - hvornår kom der hul og virkningen begyndte? Vi har givet siden mandag nu og gav en klyx i tirsdags, fordi jeg ikke kunne holde ud at se hendes smerte længere. Hun spiser rimeligt og drikker desværre ikke så godt, men har fået en del lunken kamille the i hende med lidt sukker i. Øv hvor er det træls!!!

Måske jeg skulle prøve zone terapi?

Anmeld

25. november 2011

Jonatansmor

grønbæk skriver:

Jer der startede med Movicol Junior - hvornår kom der hul og virkningen begyndte? Vi har givet siden mandag nu og gav en klyx i tirsdags, fordi jeg ikke kunne holde ud at se hendes smerte længere. Hun spiser rimeligt og drikker desværre ikke så godt, men har fået en del lunken kamille the i hende med lidt sukker i. Øv hvor er det træls!!!

Måske jeg skulle prøve zone terapi?

Har du overvejet kiropraktor?

Har hørt alt muligt godt og hos mine søskende og jeg fik en kiropraktor fjernet forstoppelse og allergier

Anmeld

25. november 2011

grønbæk

Kan jo prøve begge dele!

Hun er blevet ammet fuldt ud de første 6 mdr. og der var ikke noget, det er efter hun nu får en MME flaske til aften (tror nu ikke det er den der er skyld i det) og fast føde. Hun spiser normalt godt og får meget varieret kost - frugt og grønt, fisk og kød, brød, rugbrød, svedsker, havregrød, øllebrød, ost, A38 m.m.

Hun vil ikke drikke sødmælk, kun vand!

Men synes godt snart det Movicol må virke!

Anmeld

26. november 2011

grønbæk

Nu talte jeg lige med en i går der foreslog, at fjerne MME helt. Hun havde hørt flere, hvor maven så var kommet i orden igen - nogen der har hørt det før?

Anmeld

26. november 2011

*Louise*

Det er helt sikkert sundest at bruge movicol. Da tarmen ikke blive slap af det, eller vender sig til det.... Det kan du give et par dage også stoppe igen indtil næste gang det er et problem. Det movicol gør at det binder væsken til afføringen, og gør det nemmere at komme af med....

Min store dreng på 4½ får det reglmæssig fordi han har hård mave.... Jeg oplevede jo at han begyndte at holde sig fordi han ikke vil lave i børnehaven, også kom vi ind i en ond cirkel... Så en dag havde han simpelthen så ondt og han SKREG af smerte fordi han virkelig trængte til at komme på wc. Så jeg havde en finger i numsen på ham, for at hjælpe det ud og seriøst der kom en klump på str med en lille håndboldt ud, og han skreg og han blødte.... Det var SÅ frygtelig!!

Siden da har han været så bange for at gå på wc, men når han får det jamen så hjælper det. Og han kommer selv og beder om at få det hvis han kan mærke at nu trænger han til det......

Så jo jeg anbefaler helt sikkert movicol....

Anmeld

26. november 2011

grønbæk

Vi vil også fortsætte på movicol indtil der er kommet godt gang i maven, men jeg vil gerne hjælpe yderligere og det var så evt. ved at fjerne MME.

Anmeld

26. november 2011

grønbæk

26. november 2011

grønbæk

op op op der må være flere erfaringer!!!

Anmeld

26. november 2011

Mor til Frederic og Freya

grønbæk skriver:

Fortæl om jeres erfaringer.....

Vores datter på 10 mdr. får tilbagevendende forstoppelse og nu skal hun have Movicol Junior indtil det løsner og så opfølge med Laktulose.

Der findes bare så mange skræk historier og vil gerne høre nogle virkelige erfaringer om bruges af disse to medicamenter.

Helt klart movicol... Det er så meget sundere end laktulosen.

1. det tilføre kroppen de tabte salte/mineraler, der ellers kommer med ud ved aff.

2. det hjælper med at skabe naturlig bevægelse i tarmene.

Frederic fik først svesker i stor stil og derefter laktulose i flere mdr - dog uden den store virkning..

Han har nu fået moxalole, det samme som movicol bare som andet mærke. Det har han fået i over 2 år nu, hver evige dag.

Vi har en aff sygeplejeske vi kan ringe til ang aff udseende, dosis mm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.