Laktulose/Movicol Junior

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.053 visninger
20 svar
0 synes godt om
25. november 2011

grønbæk

Fortæl om jeres erfaringer.....

Vores datter på 10 mdr. får tilbagevendende forstoppelse og nu skal hun have Movicol Junior indtil det løsner og så opfølge med Laktulose.

Der findes bare så mange skræk historier og vil gerne høre nogle virkelige erfaringer om bruges af disse to medicamenter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2011

Jonatansmor

grønbæk skriver:

Vores datter på 10 mdr. får tilbagevendende forstoppelse og nu skal hun have Movicol Junior indtil det løsner og så opfølge med Laktulose.

Der findes bare så mange skræk historier og vil gerne høre nogle virkelige erfaringer om bruges af disse to medicamenter.

Her fik drengen lactulose da han kom over på flaske (Jeg mistede mit mælk efter hunden blev aflivet)

Vi oplevede aldrig problemer med det, blev instrueret af sp'en at han skulle på det omgående, så vi slap for forstoppelse og det fik han med sin godmorgen og godnat flaske.

Trappede ud af det i takt med at han fik mere og mere fast føde.

Kan kun sige: Gør det endeligt, luk ørene for alle de advarselshistorier der findes - jeg fik også fortalt stolpe op og stople ned om brugen af kemiske medikamenter, oplevede intet af det de sagde, men kunne konstatere at hans system virkede upåklageligt

Anmeld

25. november 2011

mortilnoahogmelina

Vi startet med lactolose , det havde ingen eftekt her ..

Så gik vi over på movicol, og det var virkelig vores redning , det hjalp bare i løbet af 3 dage , og vupti så kunne drengen selv ..

Efter blot 14 dage med det så behøvede han ingenting , og har intet fået siden ..
Så her er der ingen tvivl om at det var redningen , havde en dreng som skreg ja 24 /7 stort set fordi det gjorder ondt ..

Anmeld

25. november 2011

mulle84

movicolvar det eneste der virkede på min datter .. så klart prøv det

Anmeld

25. november 2011

Lilje82

Vores søn fik lakutose i 3,5 måned uden effekt, men lægen og sp bleb vare ved at med at det skulle være det og øge i dosis - Indtil børnelægen på sygehuset sagde movicol og så kom der gang i det.

Anmeld

25. november 2011

grønbæk

Hvordan gav i Movicil - min datter hader det! Må jeg blande pulveret i A38 (det elsker hun nemlig) og så tilsætte godt med frugtmos?

jeg kan ikke give det i flasken! Hun sporer smagen og nægter.

Anmeld

25. november 2011

mortilnoahogmelina

hMM JEG GAV DET I FLASKE , MEN DU SIGER HUN NÆGTER SÅ ..

får hun vælling ??

ellers lav en lille potion A38 og put det der i for du skal være sikker på hun får det hele ..

Noah vik et helt brev delt over 3 gange om dagen i sin flaske og han drak det med velbehag ..

Anmeld

25. november 2011

Jonatansmor

grønbæk skriver:

Hvordan gav i Movicil - min datter hader det! Må jeg blande pulveret i A38 (det elsker hun nemlig) og så tilsætte godt med frugtmos?

jeg kan ikke give det i flasken! Hun sporer smagen og nægter.

Du må blande det i alt det du vil.

Bare sørg for det er en så lille portion at hun spiser det hele og giv hende det i starten af hendes måltid, så hun ikke takker nej midt i det hele

(Lavede selv lige præcis den fejl &nbsp

Anmeld

25. november 2011

Koen.

Jamen here we goes

Lactolose er for os = helved herhjemme, det har gjordt vores liv surt og gør det stadig pga følgevirkningerne!

Lærke har fra hun var 2 dage gammel fået lactolose fordi hun ikke selv kunne komme af med aff. det ordinerede lægen indtil hun var 12 mdr selvom vi hele tiden gjorder pmærksom på det IKKE virkede og aff. var en kæmpe kamp!

Endelig var hun 13 mdr da vi blev tilknyttet børneafd. og hun startede på movicol og til tider måtte hjælpes af klyx, det har hjulpet men stadig ikke godt nok og nu er hun 19 mdr og kan stadig ikke selv lave aff. fordi hendes tarme simpelthen er blevet slappe af lactolosen

Jeg vil aldrig igen bruge lactolose, så heller movicol da jeg kan se en virkning.. det er bare virgtigt at når du først er startet på movicol at du trapper langsomt ud igen for ellers kommer forstoppelsen tilbage med det samme

Hvis din datter ikke kan lide movicolen kan du blande det i alt væske, bare efter de retter måleenheder

nå det blev liiidt langt, held og lykke med det, håber maven snart fungere

Anmeld

25. november 2011

Tona

grønbæk skriver:

Vi har været utroligt glade for Lactulose og ingen problemer haft med det. Nu hvor Amanda får fast kost får hun det ikke mere, men det var i perioder uundværligt da hun kun fik flaske. Så snart hun begyndte at få skemad gav jeg sveskemos mindst en gang dgl. og det gjorde så at hun ikke behøvede Lactulosen mere.

Men det vi fandt ud af er at man skal give Lactulosen med det samme det begynder at blive forstoppet, for så virker den optimalt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.