Nej jeg er ryster,ked sur, men også lette.Men skuffe især.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2011

SussieThyssen

signe. skriver:

på sin vis kan jeg godt følge dig, og på anden vis ikke(sådan er det jo ind i mellem )

Hvis en skulle få lyst til at låne et billede af mig, ville jeg måske også være temmelig ligeglad. Men hvis de nu lånte et af mine børn, lagde dem ud et andet sted på nettet, hvor jeg ikke lige ville finde det, og skrev noget om billedet(ikke så meget at det er vedkommendes søn, men måske noget andet, som måske kunne være seksuelt orienteret) så ville jeg have det rigtig dårligt, og ikke føle at jeg havde kontrol over hvilke personer der kigger på mine børn.

Jeg vil mene at der kan komme mange dårlige ting ud af at ens børnebilleder kommer i ukendte hænder. At en profil herinde bruger andres børn som ens egne, kan man jo hurtigt afklare og f¨å ordnet, men ikke sikkert der er den samme overvågning på så mange andre hjemmesider ude i Internettet.

Ha´en god dag

Det er helt rigtigt med ens børn..men der må man jo så sørge for netop, som vi gør her på b.dk at man ikke må kunne se noget på billederne, der kan misbruges.
Et billede af et barn, der er påklædt, som måske sidder i sandkassen, eller ligger på legetæppet, kan jo netop ikke bruges til noget som helst, eller billeder som er lidt tågede på den ene eller anden måde.

Men ja..vi er helt enige hvad det angår.
Og som jeg skriver, så er det jo let at vurdere om ens billede kan gøre nogen skade/kan misbruges, og kan det ikke det, jamen så sker der intet ved at lægge det på.

Naturligvis er vi jo så forskellige i forhold til vores åbenhed udad til mod verden, men ligefrem blive så hys, at man melder ud, at nu må ingen se dit eller dat, eller nu tør man ikke stole på nogen, man møder og snakker med på nettet, det er med til at skabe en utrolig dårlig stemning, folk bliver kede af det og utrygge, og det er det jeg personligt gerne vil undgå..både her på b.dk, som jeg elsker, men også generelt.

Ærlighed er en dyd, men vi kan ikke beskytte os mod mennesker som har en eller anden psykisk brist, hverken her eller ude i samfundet. Hemmeligheden ligger jo i, at man tænker over om det man siger/skriver kan bruges negativt mod en, og kan det ikke det, jamen så kan man roligt være den man er, fuldt ud og åbent.
Og endelig..med mindre man er en eller anden royal eller kendis, jamen så er der såmænd ingen gennemsnitsmennesker, der er så interessante, at deres liv og virke, gør dem mere specielle end andre..inkl. undertegnede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2011

H+S Skjolgborg.

jeg har ligge syg de sidste par dage her så  har ikke været det vilde på nette og nu har jeg lige været herind og læst jeres svar.

Jeg må lige sige jeg ikke mente det så hårdt som nogle måske opfatte det i mit indlæg som nogle måske tog lidt hårdt til sig.

Jeg mener bare man skal passe  på sig selv ligeså vel som i det IRL herind og jeg ikke kan forstå hvordan nogle kan finde på af hugge ens billeder og lyve om det, af  det er ens billede af sig selv,sit barn, mand,hus osv og komme ud med af han var udtro osv osv. Men der åben nogle der er mis eller har det skidt selv så de udnytter andres billede og lyver om det. 

Jeg syntes det er øvøv og jeg er da ikke int i af se et sted på nette mine børn er hængt ud af være en anden kvindes børn og udover det er det ulovelig og jeg hved fra min veninde der har opleve ligne af sin eks veninde som lage en del billede af hende veninde og børn osv på nette og på fb f.eks hvor min veninde opdaget det en dag så hun anmeldt hendes venninde/eks venninde og fik en del penge i erstatning.

Det er ikke ok af tag af sætte andres billede ind på nette. Medmindre man har en skriftlig underskrift på det.

Det ville sige af min familie også skal sig god for de er på vores hjemmesidefb osv  f.eks.

Men ja baby.dk er rart sted af være og ja der sker jo dramer af og til herind og jeg må indrømme det gør det da også det hele lidt spænden og jeg er da glad for folk med fake profiler blever taget i det men syntes bare ikke man kan være bekendt af lyve og stjæle.

For mig kommer man skam længste med ærlighed eller rent ud sagt sige det ville jeg ikke tale om ind af lyve.

Ja det er så bare min meningen.

Men godt det blev opdaget endnu en gang.

Jeg er også glad for dem jeg har mødt herind óg jer IRL som jeg kender herind fra igemmel en del år et par af jer.

Knus Fra henriette

Anmeld

27. november 2011

Sara.

Henriette Skjoldborg skriver:

jeg har ligge syg de sidste par dage her så  har ikke været det vilde på nette og nu har jeg lige været herind og læst jeres svar.

Jeg må lige sige jeg ikke mente det så hårdt som nogle måske opfatte det i mit indlæg som nogle måske tog lidt hårdt til sig.

Jeg mener bare man skal passe  på sig selv ligeså vel som i det IRL herind og jeg ikke kan forstå hvordan nogle kan finde på af hugge ens billeder og lyve om det, af  det er ens billede af sig selv,sit barn, mand,hus osv og komme ud med af han var udtro osv osv. Men der åben nogle der er mis eller har det skidt selv så de udnytter andres billede og lyver om det. 

Jeg syntes det er øvøv og jeg er da ikke int i af se et sted på nette mine børn er hængt ud af være en anden kvindes børn og udover det er det ulovelig og jeg hved fra min veninde der har opleve ligne af sin eks veninde som lage en del billede af hende veninde og børn osv på nette og på fb f.eks hvor min veninde opdaget det en dag så hun anmeldt hendes venninde/eks venninde og fik en del penge i erstatning.

Det er ikke ok af tag af sætte andres billede ind på nette. Medmindre man har en skriftlig underskrift på det.

Det ville sige af min familie også skal sig god for de er på vores hjemmesidefb osv  f.eks.

Men ja baby.dk er rart sted af være og ja der sker jo dramer af og til herind og jeg må indrømme det gør det da også det hele lidt spænden og jeg er da glad for folk med fake profiler blever taget i det men syntes bare ikke man kan være bekendt af lyve og stjæle.

For mig kommer man skam længste med ærlighed eller rent ud sagt sige det ville jeg ikke tale om ind af lyve.

Ja det er så bare min meningen.

Men godt det blev opdaget endnu en gang.

Jeg er også glad for dem jeg har mødt herind óg jer IRL som jeg kender herind fra igemmel en del år et par af jer.

Knus Fra henriette

Prøver lige at sprørge igen hvilke profiler der var falske?

Bare for om det er nogen man har fulgt med på...

Anmeld

28. november 2011

akskovmose

Nu har jeg flere gange i min relative korte tid her på baby.dk læst der er nogle som har falske profiler.. Og så spørger jeg hvorfor lave en falsk profil?? Hvad er formålet??

Men mest af alt, har jeg rigtig ondt af de mennesker som netop føler sig nødsaget til at gøre det, de må have det rigtig svært, et afsagn, en drøm om, at det som de har herinde, også er noget de har i det virkelige liv..

Jeg er selvfølgelig også ærgelig over hvis mine billeder bliver brugt i en usand situation.. Men mest af alt ønsker jeg for dem som har en falsk profil, at de kan få det de ønsker i deres virkelige liv, i stedet for at leve gennem computeren..  

Anmeld

4. december 2011

H+S Skjolgborg.

Prøver lige at sprørge igen hvilke profiler der var falske?

Bare for om det er nogen man har fulgt med på...

Jeg kan ikke husk hvad hun hed.

Men hun opdaget sin kæsteste var utro vi var mange der skrev til hende med et var haN smidt ud og hans spille maskine kaste ud da han gerne ville have den og deres søn skulle holde fødselsdag om lærdagen dagen efter og has forældre skulle komme dem kontakt hun så og fortaltt hun have funde ud af kæresten var utro og nu smidt ud men de var meget velkomme og tog så en snak med ham og han sms så til hende osv osv osv alt sammen ret hurtigt ind for en time. Men kort efter lave hun en ny profil og skrev et ny sted men blev så også opdaget med den profil.

Henriette

Anmeld

4. december 2011

H+S Skjolgborg.

akskovmose skriver:

Nu har jeg flere gange i min relative korte tid her på baby.dk læst der er nogle som har falske profiler.. Og så spørger jeg hvorfor lave en falsk profil?? Hvad er formålet??

Men mest af alt, har jeg rigtig ondt af de mennesker som netop føler sig nødsaget til at gøre det, de må have det rigtig svært, et afsagn, en drøm om, at det som de har herinde, også er noget de har i det virkelige liv..

Jeg er selvfølgelig også ærgelig over hvis mine billeder bliver brugt i en usand situation.. Men mest af alt ønsker jeg for dem som har en falsk profil, at de kan få det de ønsker i deres virkelige liv, i stedet for at leve gennem computeren..  

DET HAR DU HELT RET I.

Henriette

Anmeld

4. december 2011

jydeinden

Henriette Skjoldborg skriver:

Ja undsyld men måtte ud med det jeg har lige læst og læst og læst på baby.dk og jeg overvejer godt nok af slette alle mine billeder osv efter alt det jeg har læst.

Nu hved jeg snart ikke hvem man skal tro på herind ja undskyld men der sker godt nok nogle underlig ting disse dag her som får en til af tænke og bleve skuffe osv.

Jeg har altid sagt ærlighed troskab og åbenhed er tre vigtigt ting og af man kommer længst med det og det står da stadig i min magt og man skal ikke sig nået eller skrive nået som ikke er sandt så heller holde det i sig selv.Mener jeg jo så bare.Eller ja så kan det bleve brugt mod en selv så det er jo på til en selv jeg syntes bare ikke om løgne osv.

Der er så nogle stykker af jer herind især jer jeg har mødt i IRL som jeg så godt tør stol på og håbe  mega meget af møde flere osv og håber jeg da stadig men man blever lidt bange osv om ting folk nu skriver herind passer eller det er falsk osv.

Men for mig er åbenhed ,troskab og ærlighed vigtigt i liv men stadig har man også lov til af holde lidt på ting inden i en selv.

Jeg ville bare sig tak til alle jeg har lært og kende indtil nu og håber på af møde flere IRL.Ja også ville jeg bare gerne lige ud med havd jeg lige følte og tænkte efter  af læse og læse de sdiste dag her på baby.dk omkirng falske profiler osv.Må indrømme jeg skrev også til person og ja der er sikker en del falske profiler her på baby.dk og man skal nok passe bedre på sin billeder osv.

Så jeg lave lidt om nu herind som f.eks hvis nogle ville se vores hjemmeside f.eks så skriv privat til mig.Billeder med kode på også.For jeg gider ikke opleve en anden kvinde/mand bruger mine børn som hendes/hans UNDSKYLD MIG.

Knus fra

Henriette Skjoldborg Jørgensen.

hvis man er bange eller utryg over at ligge billeder ind af sig selv, eller af ens børn så lader man være.. hvis der er oplysninger om en som man ikke ønsker andre skal have, så lader man være med at oplyse dem. hvis der er nogle ting som kan blive fortolket MEGET forkert så lader man være at udtrykke det.. jeg kan ikke se problemet så længe man tænker sig om... Baby.dk er hverken bedre eller værre end den verden vi lever i. der vil altid være folk der vil forsøge at misbruge nogens ting, eller overskride nogens grænser.. både irl og url.. sådan har det altid været og sådan vil det nok altid være

Anmeld

4. december 2011

H+S Skjolgborg.

jydeinden skriver:

hvis man er bange eller utryg over at ligge billeder ind af sig selv, eller af ens børn så lader man være.. hvis der er oplysninger om en som man ikke ønsker andre skal have, så lader man være med at oplyse dem. hvis der er nogle ting som kan blive fortolket MEGET forkert så lader man være at udtrykke det.. jeg kan ikke se problemet så længe man tænker sig om... Baby.dk er hverken bedre eller værre end den verden vi lever i. der vil altid være folk der vil forsøge at misbruge nogens ting, eller overskride nogens grænser.. både irl og url.. sådan har det altid været og sådan vil det nok altid være

også det jeg endelig skriver.

Men stadig vildt af køre tingen så langt ud med løgne.

Forstå jeg ikke.

Men  ja baby.dk og andre sider er hyggelige.

Bare øv nogle midsbruger det.

Nok om det.

Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.