Jubii... DRØMME-stillingen er slået op.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.795 visninger
21 svar
0 synes godt om
24. november 2011

Kloster

Og jeg skal da SÅ bestemt søge dem.

Jeg har søgt uopfordret for 4 måneder siden, men nu er stillingen slået op intern.

Det er en visitator stilling i 2 år i Myndighedsafdelingen. De søger en Ssa, spl ell terapeut, så jeg som Ssa kan skisme søge den.

Ansøgningsfristen er om 4 dage, så jeg har lidt travlt.

Hjælp mig piger... Vil I være søde og dele jeres store ansøgnings-fif, vendinger, formuleringer og ord. Del del del....

Det her er simpelthen stillingen, jeg har ventet på i næsten 3 år... Det er det, jeg gerne vil... Også i 2 år, det er jo helt perfekt. Så kan jeg læse videre til spl, når de 2 år er gået...

Håber nogen har nogle virkelig guldkorn til at sælge mig selv....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

bullerbassen

Har ikke nogle gode råd men held & lykke med det

Anmeld

24. november 2011

Pianisten

Åhhh jeg er sååå dårlig til at skrive ansøgninger... Så det bedste råd jeg kan give dig er... Vær dig selv i din ansøgning! Lad være med at prøve at skrive som om du er en anden.. Forstå mig ret... Smarte, fancy ord og formuleringer skal selvfølgelig være i orden, men lad være med at overdriv.

I januar i år, drømte jeg om at blive lægesekretær, og jeg ved ikke om du kender oddsene, men de er ret små, i hvert fald på Fyn. 400 ansøgninger i Odense hvor kun 40 kommer til samtale og 18 bliver ansat. I Svendborg modtager de ca. 300 ansøgninger hvor kun 20 kommer til samtale og 6 bliver ansat. Det er småt. Men jeg sendte en ansøgning af sted begge steder, og kom skisme til samtale begge steder. Og jeg var lidt i chok, for jeg var kun oppe mod sygeplejersker og sosu assistenter eller andre folk med en masse erfaring på bagen. Og jeg sad der, 20 år gammel og alt jeg kunne prale med var en HF eksamen. Til samtalen spurgte jeg dem om hvad det var der gjorde de havde valgt mig, og de sagde, at det var fordi at jeg havde været mig selv i min ansøgning, og at jeg havde en masse forskellige interesser. Jeg maler/skriver/tegner/digter, redigerer ting virtuelt, hjemmesider som billeder etc., spiller musik osv. Og det synes de bare var fedt, for de ville gerne have en som skilte sig ud fra flokken. (Det skal så lige siges, at grunden til jeg ikke blev lægesekretær var fordi jeg startede på pædagogseminariet 3 mdr efter jeg sendte ansøgningen, og var blev rigtig glad for det pædagogstudie)...

Der er selvfølgelig langt fra lægesekretær til det du gerne vil, men jeg synes alligevel at det var et godt råd de gav mig - at jeg var mig selv, og kunne bidrage med nogle "anderledes" synspunkter..

Aner ikke om det kan bruges, men nomatter what, så held og lykke!

Anmeld

24. november 2011

Angelspot

Glem janteloven og fortæl hvad DU kan!!

I mine tidligere ansøgninger har jeg lavet overskrifter der hed Hvem er jeg, Hvad kan jeg og Hvorfor skal jeg være jeres medarbejder? Efterfulgt af afsnit hvr jeg konkret fortæller ALT hvad jeg kan. Nu er du SSA, jeg var SSH og jeg skrev bla; kommunikation-i mit hverv er det en nødvendighed at kunne snakke med alle typer mennersker bla bla. Næste punkt kunne være Hygiejne, næste punkt Respekt for andre menneskers forskellighed. Osv derud af.

Jeg HADER spørgsmålet, NÅ hvorfor skal vi så vælge dig??? Ja fordi jeg virkelig er interesseret, ik!! Men så besluttede jeg mig for at skrive svaret i min ansøgning for så kunne de ikke stille det til en evt samtale for det værste er at skulle sælge sig selv på den måde. I hvert fald for mig.

Anmeld

24. november 2011

1977

Profilbillede for 1977
Kloster skriver:

Jeg har søgt uopfordret for 4 måneder siden, men nu er stillingen slået op intern.

Det er en visitator stilling i 2 år i Myndighedsafdelingen. De søger en Ssa, spl ell terapeut, så jeg som Ssa kan skisme søge den.

Hjælp mig piger... Vil I være søde og dele jeres store ansøgnings-fif, vendinger, formuleringer og ord. Del del del....

Det her er simpelthen stillingen, jeg har ventet på i næsten 3 år... Det er det, jeg gerne vil... Også i 2 år, det er jo helt perfekt. Så kan jeg læse videre til spl, når de 2 år er gået...

Hey du - det er MIN stilling du søger Men det er ok - jeg skal vist lige blive færdig med ssa inden jeg kan søge Krydser ALT hvad jeg kan for at du får stillingen (EFTER du lige har været forbi min primærepraktik for at vejlede mig )

Anmeld

24. november 2011

Pianisten

Angelspot skriver:

Jeg HADER spørgsmålet, NÅ hvorfor skal vi så vælge dig??? Ja fordi jeg virkelig er interesseret, ik!! Men så besluttede jeg mig for at skrive svaret i min ansøgning for så kunne de ikke stille det til en evt samtale for det værste er at skulle sælge sig selv på den måde. I hvert fald for mig.

Heeelt enig! Jeg skriver også altid hvorfor de skal vælge mig, for så kan de ikke stille det dumme spørgsmål til samtalen

Anmeld

25. november 2011

Nessie

Har ingen gode råd, men vil ønske dig held og lykke, og sende en masse  

Anmeld

25. november 2011

Giraffen

Kloster skriver:

Der er en metode der hedder NABC - Need, Approach, Benefit, Competition

Det vigtigste i den er at du skal overbevise virksomheden om hvad DE kan få ud af at ansætte dig og hvorfor du er uundværlig for DEM

Altså skal fokus hele tiden være på dem og deres behov og hvad du kan gøre for dem.

Fx:

Need (behov) - I har brug for én til at varetage disse opgaver for at imødekomme disse visioner og vækste på denne måde (bare et eksempel)

Approach - Det kan jeg bidrage med på den og den måde og med de og de fordele

Benefit - konkret kan det skabe en bedre virksomed/flow/hverdag på den og den måde

competition - hvad er alternativet? hvad er konsekvensen hvis ikke de ansætter dig

Alt dette skal selvfølgelig opbygges af et CV og evt anbefalinger, men hvis man sætter sig i virksomhedens sted, der måske får 80-200 ansøgninger (i disse dage) så er det vigtigt at du hurtigt får forklaret hvad DE får ud af at ansætte dig - det er mere interessant for dem end hvad din hobby fx er

Anmeld

25. november 2011

foto på lærred

Kloster skriver:

Mit råd vil være: Undgå floskler. Der er så mange ansøgere efterhånden så vendinger der er blevet brugt 1000 gange før. Det er bare fyld og dem der ansætter ser lige igennem dem.

Jeg ville gå ud fra stillingen og skrive hvad DU kan tilbyde DEM- altså det specifikke job. Hvis de har listet 5 ting du skal kunne, så kunne du skrive i punktform nøjagtig hvad du kan af ekspertise og erfarring inden for de ting de søger. Det skal altså springe i øjnene på den der ansætter at DU vil være perfekt til det job. Spring det over du måske ikke har erfarring med, men ellers skriv hvad du har haft at sucesser indenfor samme brance.

Så mit råd er at undgå vendinger og tomme ord- det er der ikke plads til, skriv ud fra hjertet så det skinner igennem hvor meget du ønsker jobbet. Og hvis du som mig ikke er helt 100 procent perfekt til stavning så få en lige til at læse det igennem (det er tit en god ide alligevel da man ofte ser sig blind når man bruger lang tid på noget)

Håber du får dit drømmejob.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager, invitationer, babytæppe.

Anmeld

25. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

De eneste råd, jeg kan give dig, er at være dig selv, og forklare, hvorfor det vil gavne dem at ansætte dig 

Men held og lykke med det. Håber, du får det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.