Kloster skriver:
Og jeg skal da SÅ bestemt søge dem.
Jeg har søgt uopfordret for 4 måneder siden, men nu er stillingen slået op intern.
Det er en visitator stilling i 2 år i Myndighedsafdelingen. De søger en Ssa, spl ell terapeut, så jeg som Ssa kan skisme søge den.
Ansøgningsfristen er om 4 dage, så jeg har lidt travlt.
Hjælp mig piger... Vil I være søde og dele jeres store ansøgnings-fif, vendinger, formuleringer og ord. Del del del.... 
Det her er simpelthen stillingen, jeg har ventet på i næsten 3 år... Det er det, jeg gerne vil... Også i 2 år, det er jo helt perfekt. Så kan jeg læse videre til spl, når de 2 år er gået...
Håber nogen har nogle virkelig guldkorn til at sælge mig selv....
Der er en metode der hedder NABC - Need, Approach, Benefit, Competition
Det vigtigste i den er at du skal overbevise virksomheden om hvad DE kan få ud af at ansætte dig og hvorfor du er uundværlig for DEM
Altså skal fokus hele tiden være på dem og deres behov og hvad du kan gøre for dem.
Fx:
Need (behov) - I har brug for én til at varetage disse opgaver for at imødekomme disse visioner og vækste på denne måde (bare et eksempel)
Approach - Det kan jeg bidrage med på den og den måde og med de og de fordele
Benefit - konkret kan det skabe en bedre virksomed/flow/hverdag på den og den måde
competition - hvad er alternativet? hvad er konsekvensen hvis ikke de ansætter dig
Alt dette skal selvfølgelig opbygges af et CV og evt anbefalinger, men hvis man sætter sig i virksomhedens sted, der måske får 80-200 ansøgninger (i disse dage) så er det vigtigt at du hurtigt får forklaret hvad DE får ud af at ansætte dig - det er mere interessant for dem end hvad din hobby fx er