Budget og baby? før og efter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2011

1990h

camillakrath skriver:

Det skræmte også mig, men det hjælper når man får børnepengene

ja det kunne jeg forstille mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

1990h

Sesse89 skriver:

Vi bruger omkring 500kr i alt om mdr fra Dec af.

121,50 til dagpleje og ca 200kr.

Også bliver hun tit forkælet men det er ikk med regnet

det var ik meget til dagpleje

Anmeld

24. november 2011

Den lykkelige

Hansen1990 skriver:

2100 må man virkelig også kunne mærke på penge pungen det kommer vi da til

Ja jeg fatter SLET ikke folk kan have 3 og 4 børn... Men altså vi får lagt vores hus lån om til januar.. det giver 1900 kr ekstra.. så det kommer til at betale inst. Men den post skræmmer mig også helt vildt.. også inden vi fik barn.. men det skal jo til...

Anmeld

24. november 2011

bøgelund

Hansen1990 skriver:

ved ikke hvorfor prisen på dagplejer og sådan skræmmer mig

vi har privat dagplejer, og giver 1950 i mdr..  

hvis ens indkomst ikke er stor, kan man få delvist el. hel friplads.. så afhænger jo af hvad man tjener, og hvor mange man er om det.. 

vi brugte ca 30.000 på ting inden hun kom.. 

og nu ligger den på ca 4000 kr om måneden. for tøj, mad, bleer osv.. 

Anmeld

24. november 2011

Rockertand

Hansen1990 skriver:

Arrrh, jeg glemte opsparing, som jo er 250 kr om måneden  (og så kommer der jo også forsikringsudgift, når de bliver lidt ældre).

Nogle måneder er også lidt vildere end de 700 kr, når der skal købes flyverdragt, støvler, termotøj, vinterjakke og fleecetrøjer lige oveni hinanden, så er det jo en kæmpeudgift, men det skal man bare regne med.

Vi betaler fuld pris i pasning, fordi vores husstandsindkomst er meget høj, hvis I ikke tjener så meget, er der jo mulighed for at få friplads eller en meget mindre betaling, så det skal ikke skræmme dig - men du skal nok lægge budget for jeres situation, så har du et bedre overblik.

Anmeld

24. november 2011

1990h

Rockertand skriver:

Arrrh, jeg glemte opsparing, som jo er 250 kr om måneden  (og så kommer der jo også forsikringsudgift, når de bliver lidt ældre).

Nogle måneder er også lidt vildere end de 700 kr, når der skal købes flyverdragt, støvler, termotøj, vinterjakke og fleecetrøjer lige oveni hinanden, så er det jo en kæmpeudgift, men det skal man bare regne med.

Vi betaler fuld pris i pasning, fordi vores husstandsindkomst er meget høj, hvis I ikke tjener så meget, er der jo mulighed for at få friplads eller en meget mindre betaling, så det skal ikke skræmme dig - men du skal nok lægge budget for jeres situation, så har du et bedre overblik.

hvad må man max tjene?.jeg tror ikke vi er berettet

Anmeld

24. november 2011

1990h

Den lykkelige skriver:

Ja jeg fatter SLET ikke folk kan have 3 og 4 børn... Men altså vi får lagt vores hus lån om til januar.. det giver 1900 kr ekstra.. så det kommer til at betale inst. Men den post skræmmer mig også helt vildt.. også inden vi fik barn.. men det skal jo til...

synes også det er vildt

Anmeld

24. november 2011

lukasmor

Inden jeg fødte brugte vi omkring 25.000,- på ting til vores kommende bebs.

Vi betaler 2.550,- for dagpleje
Ca. 300 for bleer og mad (nu spiser han også af vores mad - der spare vi lidt)
Ingenting på tøj da vi lige har købt masser af tøj for 2000,-
og så har vi selvfølgelig til ekstra hvis det bliver nødvendigt med medicin osv.

Så fast udgift til prinsen er ca. 3000,- om mdr.

Anmeld

24. november 2011

Den lykkelige

Hansen1990 skriver:

synes også det er vildt

Ja helt vildt.. nu bor vi så endda i vestsjælland.. men altså min fætter f.eks giver 3500 kr  det jo helt vildt!!!
Men altså børnepengene hjælper jo.. det svare til 1400 kr om måneden jo når de er helt små.. så reelt kommer vi jo "kun" af med 1700 kr..

Anmeld

24. november 2011

Rockertand

Hansen1990 skriver:

hvad må man max tjene?.jeg tror ikke vi er berettet

Indkomstgrænser. Udgør den aktuelle indkomst, omregnet til årsindkomst 151.501 kr. eller derunder, er man efter
ansøgning berettiget til 100 % økonomisk fripladstilskud og vil således ikke blive opkrævet forældrebetaling. Udgør den
aktuelle indkomst, omregnet til årsindkomst mellem 151.501 kr. og 470.400 kr. er man efter ansøgning berettiget til et
delvis økonomisk fripladstilskud. Er den aktuelle indkomst omregnet til årsindkomst, over 470.401 kr. er man ikke
berettiget til at modtage økonomisk fripladstilskud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.