Pengeproblemer!!! Hvad gør jeg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2011

Silas&Mille

pemiro skriver:

Sjovt! Folk griner altid af mig når eg siger at det fungere sådan hjemme ved kæresten og jeg.. Men sådan fungere det for os, og han er bange for st bruge for mange penge, så derfor hæver jeg til ham hvis han skal ha penge..
Det fungere bare SÅ fint og vi har endda ikke barn endnu

hehe... helt rart at hører at det ikke kun er os der har det sådan

her fungere det også. tror ikke en gang det er fordi kæresten er bange for at bruge for mange penge. Økonomi interesserere ham bare ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

FrkT

Som flere andre forstår jeg heller ikke hvordan du kan "komme til" at bruge pengene, når de stod på en anden konto?

Og uanset hvad så forstår jeg SLET ikke hvordan man bare kan "komme til" at bruge 3000 kr uden rigtigt at registrere det, hvis økonomien i forvejen er lidt stram....?

Og så må jeg sige at hvis jeg var dig ville jeg vælge at sige til dem jeg var på julegave med, at jeg simpelthen ikke havde råd i år, og vi derfor måtte undlade at give hinanden gaver. Det kan godt være det ikke er super fedt ikke at få gaver juleaften, men synes umiddelbart du selv har været skyld i det, og så må man også tage konsekvensen deraf.

Og det kommer fra en som selv er vant til en meget meget stram økonomi, som knap nok kan hænge sammen, og vi har også et år til jul måtte melde ud til min familie at vi ikke havde råd til julegaver det år, så om vi ikke kunne droppe at give hinanden det det år. De var meget forstående og så endte det alligevel med at de gav os lidt, ikke så meget som normalt - men næsten. Men sådan ER mine forældre bare.

Anmeld

24. november 2011

klmf

Tror ikke der er så meget andet at gøre end:

1. Klip Dankortet

2. Fortæl kæresten du har dummet dig - og lav en aftale om hvordan du kan betale ham tilbage

3. Meld ud til alle, at julegaverne er aflyst i år.

Evt. returnere noget af det købte eller sælge noget brugt så du kan få kontanter i kassen.

Anmeld

24. november 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
SilasMor skriver:

Fortæl ham tingene som de er, der er ikke andet for.

Kan ikke rigtig givet andet råd.

Her har vi fælles økonomi. Eller dvs, jeg har en økonomi, kæresten er her bare  Alt hvad vi får: min starthjælp, kærestens løn, børnefamilieydelse, boligsikring osv. Går ind på min konto og så styre jeg finanserne. Kæresten har ikke en gang fuldmagt til min konto  dette er noget kæresten helt selv har valgt, da han bare er glad for at have fundet en kæreste der gider og kan det med økonomi, budgetter osv

Har kæresten brugt for nogle penge siger han bare til og så hæver jeg til ham eller også får han mit kort med

Ved godt det ikke er det samme som jeres situation, men tror bare jeg er lettere uforstående overfor at man har separat økonomi, når man har fået børn/barn sammen. Men det er nok bare måden jeg er vokset op på der har indflydelse på min tankegang der   

Men ja, som skrevet først, fortæl ham tingene som de er. Du kommer ikke langt med 'dumme' undskyldninger

Vores model er i samme stil, blot med den finesse, at der hver måned går 1000 kroner ind på min mands konto, så han har lidt til sig selv. Dem flytter jeg så stille og roligt tilbage på fælleskontoen, når der mangler penge dér - omtrent hver eneste måned. Og han kommenterer det aldrig

Anmeld

24. november 2011

Silas&Mille

Mor og meget mere skriver:

Vores model er i samme stil, blot med den finesse, at der hver måned går 1000 kroner ind på min mands konto, så han har lidt til sig selv. Dem flytter jeg så stille og roligt tilbage på fælleskontoen, når der mangler penge dér - omtrent hver eneste måned. Og han kommenterer det aldrig

hehe... så længe han ikke savner dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.