Barnevogn vs klapvogn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.606 visninger
20 svar
0 synes godt om
24. november 2011

Janni.

Hej piger.. 

Jeg håber en eller anden kan forklare mig logistikken i dette.. 

I barnevognen sover Silas max 45 min af gangen. Men i klapvognen kan han sove op til 1½ - 2 timer i streg. Hvad er forskellen? 

Påklædningen er den samme i begge vogne: Alm tøj, en tyk trøje, en bette hue og så ned i drømmeposen. Han virker tilpas varme i begge vogne, uden at være for varm. 

Vi har snakket om herhjemme om det kan være vinden der tager bedre fat i klapvognen og vugger ham lidt? 

Ihh man kan blive helt tosset, når man forsøger at finde ud af hvorfor de sover bedre i den ene og ikke så meget i den anden. 

Hjælp mig piger.. Frem med jeres logik 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

Janni.

Op den flyver... Er jeg så underlig? Er jeg mon den eneste som kan finde på at tænke over så underlige ting?  

Anmeld

24. november 2011

Tona

Janni. skriver:

Hej piger.. 

Jeg håber en eller anden kan forklare mig logistikken i dette.. 

I barnevognen sover Silas max 45 min af gangen. Men i klapvognen kan han sove op til 1½ - 2 timer i streg. Hvad er forskellen? 

Påklædningen er den samme i begge vogne: Alm tøj, en tyk trøje, en bette hue og så ned i drømmeposen. Han virker tilpas varme i begge vogne, uden at være for varm. 

Vi har snakket om herhjemme om det kan være vinden der tager bedre fat i klapvognen og vugger ham lidt? 

Ihh man kan blive helt tosset, når man forsøger at finde ud af hvorfor de sover bedre i den ene og ikke så meget i den anden. 

Hjælp mig piger.. Frem med jeres logik 

Det falder mig ind hvad forskellen er på hvornår han bliver puttet i klapvogn og hvornår i barnevogn? Bliver han fx kørt i søvn i den ene og i den anden stillet direkte ud at sove eller?

Anmeld

24. november 2011

TaAsJu

Du er ikke alene om og tænke tosse ting men lige ang. dette har jeg ingen ingen ide. Anna-sophie har aldrig gidet hverken sin barnevogn eller sin klapvogn til og sove i!!

Anmeld

24. november 2011

Janni.

Amandas-mor skriver:

Det falder mig ind hvad forskellen er på hvornår han bliver puttet i klapvogn og hvornår i barnevogn? Bliver han fx kørt i søvn i den ene og i den anden stillet direkte ud at sove eller?

Han bliver puttet på samme måde i begge to. Bliver kørt cirka 100 meter, fra den ene hoveddør til den anden, hvor han kan stå i læ og sove trygt. Og som regel sover han inden vognen er stillet på plads.

Tidspunkterne er cirka de samme +/- 30 minutter. Vi er ved at forsøge at holde en rimelig rytme i forhold til at han skal starte i DP.

Anmeld

24. november 2011

Tona

Janni. skriver:

Han bliver puttet på samme måde i begge to. Bliver kørt cirka 100 meter, fra den ene hoveddør til den anden, hvor han kan stå i læ og sove trygt. Og som regel sover han inden vognen er stillet på plads.

Tidspunkterne er cirka de samme +/- 30 minutter. Vi er ved at forsøge at holde en rimelig rytme i forhold til at han skal starte i DP.

Lyder fornuftigt. Jeg kom bare til at tænke på at fx min datter som regl kun kan sove 3 kvarter hvis hun er blevet kørt i søvn

Anmeld

24. november 2011

Janni.

Amandas-mor skriver:

Lyder fornuftigt. Jeg kom bare til at tænke på at fx min datter som regl kun kan sove 3 kvarter hvis hun er blevet kørt i søvn

Silas har altid kun sovet 45 min af gangen i hans barnevogn uanset hvordan han bliver puttet. 

Men klapvognen er bare  Nu har han sovet idag siden kl 12. Og blev kørt fra den ene dør til den anden. 

Kan virkelig ikke finde ud af hvorfor. Men okay, det er heller ikke sikkert jeg skal vide det . Jeg skal bare nyde at han sover tror jeg 

Anmeld

24. november 2011

malo

Ekstra frisk luft?

Er der mere legetøj i den ene vogn i end i den anden? Kan man bedre kigge ud?

Står de forskellige steder?

Er klapvognen mindre, så den mere putter sig omkring ham? Jeg mener så der ikke er så meget plads at bevæge sig på?

Det var lige hvad der faldt mig ind

Anmeld

24. november 2011

Janni.

Mor til 2, snart 3 skriver:

Du er ikke alene om og tænke tosse ting men lige ang. dette har jeg ingen ingen ide. Anna-sophie har aldrig gidet hverken sin barnevogn eller sin klapvogn til og sove i!!

Underligt at hun ikke gider dette. 

Men sjovt at man kan blive helt ør i hovedet over at finde ud af hvorfor det ene virker og ikke det andet osv. 

Ihhh altså... 

Anmeld

24. november 2011

Tona

Janni. skriver:

Silas har altid kun sovet 45 min af gangen i hans barnevogn uanset hvordan han bliver puttet. 

Men klapvognen er bare  Nu har han sovet idag siden kl 12. Og blev kørt fra den ene dør til den anden. 

Kan virkelig ikke finde ud af hvorfor. Men okay, det er heller ikke sikkert jeg skal vide det . Jeg skal bare nyde at han sover tror jeg 

Min datter havde en lang periode hvor hun kun ville sove indendørs. Når vi puttede hende udenfor sov hun kun max 3 kvarter og skreg så. Så hun fik lov at sove indenfor. Der sov hun så fint. Nu vil hun igen gerne sove udenfor. Lige pludselig ud af det blå vil hun gerne igen  Det er ikke altid man kan regne de små størrelser ud  

(I øvrigt sjovt nok, for vi gør det præsis samme som dig: ud af den ene dør, køre rundt om huset og om i haven hvor hun så sover under halvtaget)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.