Hjælp - hvilke rettigheder har far? (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2011

Anonym trådstarter

millemai skriver:

Hvis det er som du beskriver, så vil jeg da håbe, at det bare er hormoner og hun kommer til fornuft.

Jeg vil råde faderen til det, som han allerede har gjort - få sagens i statsforvaltningen. Det er altid den bedste vej, når der er uenigheder. For på den måde bliver alt klaret med hjælp fra professionelle mennesker.

Jeg synes ikke du skal gøre det til din sag. Det er en sag mellem moderen og faderen - men spørger hun, så skal du da ikke lyve. Synes også det er fint at du står på din nevøs side og  umiddelbart intet galt i at du snakker med faderen.

Tak for dit svar

Hun har altid været sådan, så jeg tror ikke, at det bare er homoner - desværre..  

Nej, jeg ved det godt det er bare svært at lade vær' med at blande sig, når det kommer en så nært. Faren ringer næsten grædende til min mand, og beder os hjælpe ham med at finde en måde, sådan at han kan se sin søn, da han selv er magtesløs, og sommetider slet ikke kan komme i kontakt med min søster.. Første gang vi mødte ham var til fødslen, og vi har set ham nogle få gange siden, og falder super godt i hak, og så er det bare hårdt at se, hvordan min søster behandler en person, som virkelig prøver at gøre det rigtige. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

millemai

Anonym skriver:

Tak for dit svar

Hun har altid været sådan, så jeg tror ikke, at det bare er homoner - desværre..  

Nej, jeg ved det godt det er bare svært at lade vær' med at blande sig, når det kommer en så nært. Faren ringer næsten grædende til min mand, og beder os hjælpe ham med at finde en måde, sådan at han kan se sin søn, da han selv er magtesløs, og sommetider slet ikke kan komme i kontakt med min søster.. Første gang vi mødte ham var til fødslen, og vi har set ham nogle få gange siden, og falder super godt i hak, og så er det bare hårdt at se, hvordan min søster behandler en person, som virkelig prøver at gøre det rigtige. 

Tal med ham, støt ham og vær der for ham. Men jeg ville ikke forsøge at fungere som bindeled mellem ham og moderen. Han må gennem statsforvaltningen og han kan ikke få meget samvær her i begyndelsen - men han skal ikke give op. Hvis han er en god, tilstedeværende og ansvarlig far, så skal han nok komme på banen og få mere samvær som barnet bliver ældre

En sidenote (der nok er ligegyldig): din søster lyder godt nok ikke som et særligt behageligt menneske. Undskyld hvis jeg træder over din grænse for hvad du vil høre. Men hvis det er hendes normale opførsel, så tror jeg altså jeg langsomt ville distancere mig selv fra hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.