Hej søde damer.
Jeg håber virkelig, at I kan hjælpe mig med svar.
Jeg står i den situation, at min søster for nogle måneder tilbage fik en skøn lille søn, sammen med en mand, som hun kun havde set nogle få gange. Han havde svært ved at tro, at han var faren, og forståeligt nok, da der var 2 andre, som også kunne være det. Sidst i graviditeten, anerkendte han det så, og var meget glad for, at han skulle være far. Men da han begyndte at synes om det, begyndte min søster at trække sig tilbage, og ville ikke have, at han havde noget med barnet at gøre.. Da han blev født, ringer min søster til ham efterfølgende, og faren kommer med det samme op på sygehuset - han er helt skundt i hans søn! Men nu kommer problemet så.. Min søster vil ikke have, at han ser sin søn, da hun ikke kan klarer synet af faren. Hvis faren er i nærheden, så hvæser hun rigtig meget af ham, og siger, at han ikke må kigge på sønnen, eller være i nærheden af ham.. Faren er knust! Jeg har snakket en del med faren om det, og det har virkelig taget hårdt på ham, da han jo så gerne vil, men ikke kan få lov.. Han tør ikke sige noget til hende, da hun har magten over sønnen, og han er bange for at miste ham.. Jeg ønsker virkelig for min nevøs skyld, at min søster ombestemmer sig, og lader faren være en del af det, men det er der ingen, som tror på, sådan som det ser ud lige nu.. Der er ingen der tør sige noget til hende, da hun virkelig kan blive sur, og vi vil ikke være uvenner med hende. På den anden side, vil jeg SÅ gerne støtte faren, og hvis det kommer så langt, at der bliver en sag ud af det, så er jeg på farens side, pga. min nevø - han fortjener en far. Jeg har ikke selv haft en far 100% gennem hele mit liv, og den smerte skal han ikke udsættes for..
Sønnen bliver ammet, så det er jo en god grund til, at faren ikke kan have ham alene, og min søster går ikke med til at pumpe ud, så faren kan have ham en times tid alene).. Hver gang de har en aftale, så overholder hun den ikke. Hvis han ringer, så tar' hun den ikke. Han forsøger, men ingenting hjælper.. Hvis de endelig er sammen, så finder hun på undskyldninger om, hvorfor han ikke kan få lov til at holde sin søn (han er træt, han vil have sin mor, han skal skiftes osv osv.)
Er der nogle der ved, hvordan faren står i denne sag, og hvad han kan gøre? Hvilke muligheder er der for samvær?
Knus fra en fortvivlet søster, som kun vil det bedste for sin nevø.