Hvad tror i? (Lang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.597 visninger
17 svar
0 synes godt om
23. november 2011

Anonym trådstarter

Tror i jeg kan få PKS?

Min første fødsel gik således:

(Boede i 5 min. fra OUH på det tidspunkt)

Kl. 19.33 går vandet. Jeg ringer til fødegangen, og får at vide de gerne lige ville tjekke. (Vandet var ikke grønt eller noget)

Der går lige lidt tid med og pakke og er ude på fødegangen:

Kl. 20.07 De lægger et bælte på der måler hans hjerterytme osv. i ca ½ time. 20 minutter inde i det, spørg jeg noget af personnalet hvad det var der fik skærmen til og flippe ud en gang imellem. Fik af vide det var veer.

(Tænkte rigtig ikke mere over det da jeg ikke kunne mærke dem, så mente jeg jo at så forberedte de sig til de rigtig veer skulle komme)

Vi blev sendt hjem uden at blive undersøgt mere, og fik af vide vi skulle komme igen om 10 timer hvis der ikke var sket noget.

På vej hjem i bilen begyndte jeg og kunne mærke dem lidt men tænkte ikke rigtigt mere over det.

Da vi så var kommet hjem begyndte jeg og gå gulvet tyndt... Kunne ikke tænke hver gang veerne kom og synes de kom oven i hinanden. (Fandt senere ud af at jeg "kæmpede" imod veerne, i stedet for og slappe af.

Kl. 21.55 ringede vi til fødegangen igen, fordi jeg ville ha den der blokade og det ville jeg ha NU!, Fik af vide at Okay så, så kunne jeg da godt komme ind, men de ville gerne ha at vi trak tiden så meget som muligt. (De havde travlt)

Vi kørte der ind af, og jeg havde mega dårlig samvigttighed over at jeg ikke kunne klare og blive hjemme mere. (Der var jo kun gået 2 ½ time, siden vandet gik, så var jo kun i starten af fødslen)

Da vi kom der ind og jeg blev undersøgt, fik jeg af vide at den der blokade, kunne jeg skyde en hvis pil efter. Jeg var 9 cm åben. 

Jeg blev kørt i rullestol hen til fødestuen, mens jeg koncentrerede mig om min vejrtrækning. hvis jeg ikke gjorde ville jeg kaste op.

Da vi var kommet hen på fødestuen, ville jeg ikke op af kørestolen, så der sad jeg indtil ca. midnat, mens min kæreste sov ovre i vinduetskammen. Da jeg endelig besluttede mig for og ville op i sengen, kom presseveerne. 20 minutter inde i presseveerne, begyndte jordmoderen og snakke om vedrop, da veerne ikke kom så tit mere. Ved ikke hvorfor, for har normalt ikke noget imod, nåle, drop osv. men jeg panikkede. (Panikken gjorde min krop vågnede op igen, og så kom veerne hurtigt igen)

og kl. 00.37 var min søn født. Men han havde lavet en del ravage på vej ud. fik og vide han havde ligget med den ene hånd som om han talte i tlf. 

Så jeg skulle syes. Men da jordmoren, blev i tvivl om, om jeg var sprækket lidt oppe i livmoderen, skulle vi vente på en læge, der kunne komme og tjekke. (Det var jeg heldigvis ikke) Så kunne jordmoderen gå i gang med og sy. Men hun var nyudlært skulle hun bruge hjælp. Det endte med at da de var færdige med og sy så var klokken: 02.45 (Det gjorde nas, da min ben hele tiden gik i krampe af og blive holdt oppe af de der bøjler, og jeg helst ikke måtte bevæge mig)

Jeg turde ikke spørge hvor slemt det var, og heller ikke kigge, så har ingen andelse om hvor meget jeg sprækkede, men har en frygtelig masse forvirrende tal stående i min jonal.

Sagen er nu den at jeg er flyttet, og når jeg skal føde, så skal jeg først 25 min. kørsel ind til odense for at aflevere min søn, og 45 min. kørsel til svenborg sygehus for at føde. (Har spurgt om jeg ikke kunne få lov og føde på odense, da det er nemmere og tættere på, der hvor vi bor,men det måtte jeg ikke?)

ud over det så skal jeg lige ha gjort ham den lille klar, tøj på, pakket tandbørste, tøj osv. og hvis manden er på arbejde skal han lige nå hjem først (der går ca. ½ time fra jeg ringer til han er her) Og skal også proppe, diverse ting til den nye ud i bilen (autostol osv. 

Kan jeg så overhoved nå ud på sygehuset? Har bestemt ikke lyst til og føde i bilen, eller lignende. Og det skulle jo gå hurtigere anden gang. (Håber jeg ikke)

Og så er jeg også blevet mega bange for og føde... kan ikke sige hvad det er der bestemt gør at jeg er så bange, men sidder og stortuder over det allerede nu og gør det mindst en gang om dagen. (er ca. 20 uger henne)

Så medicinsk er der ingen grund til at jeg skal ha PKS, og er rimelig bange for og nævne det af frygt for bare og blive afvist og stemplet som "piveskid".

Hvad tror i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

Anonym trådstarter

Slet ingen?

Anmeld

23. november 2011

LilleMie

Jeg ved desværre ikke noget om det, men ville ikke gå uden en

Jeg synes at have hørt, at flere har snakket med deres jordmødre om deres dårlige oplevelser ved første fødsel. Så jeg synes bestemt, du skal snakke med hende om det, næste gang du skal derop. Det er jo ikke unormalt, at gravide er bange for at føde! Du skal ikke gå og være så bange de næste 20 uger! Og du er da bestemt ikke en pivskid !

Anmeld

23. november 2011

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle

Ved ikke lige hvad jeg skal svarer, men ville ikke bare gå igen

Men vil da lige give dig et godt råd, som du kan bruge hvis du vil:

Vi sørgede for at have alt det vi skulle have med på sygehuset pakket og lagt i bagagerummet og monteret autostolen da jeg var omkring uge 36-37

Regner med at gøre det samme når den næste kommer til sommer.. der skal vores søn passes af hans bedsteforældre.. når fødslen går igang ringer vi til dem også kommer de hjem til os, der er jo ingen grund til at vi skal til at hive vores søn op (hvis det er om natten) og pakke og stresse rundt

Anmeld

23. november 2011

Maja_4000

Alle kan vælge at få pks !
Så du skal bare sige til din jm , at det vil du gerne , så kommer du til samtale med en fødselslæge (:

Og herfra

Anmeld

23. november 2011

Isabella_mor

jeg syntes du skal tage samtalen med din jordemoder og høre hvad du kan gøre og hvad hun kan gøre..

ikke alle fødsler er ens.

Anmeld

23. november 2011

SussieThyssen

Jeg tror det er utroligt vigtigt, du får tingene snakket godt igennem med din jordemorder og læge, og få fortalt din historie og så høre hvad de mener om hele rumlen.
Mange gange er det manglende forståelse og misinformationer, der skaber panikken.

Og så et par råd.
Ligesom når du skal pakke sygehustasken til dig og din baby, så pak også en og hav stående klar til din søn, med alt hvad han skal bruge. Køb dog en ny tandbørste til ham og læg i tasken, noget legetøj og den slags.
Så skal hab bare have overtøjet på, gribe sovebamsen eller hvad han nu bruger og ud af døren.
Du kan da også have taskerne samt autostolen stående i bilen i de sidste dage op til, så du slet ikke skal spekulere på at pakke bil.

Har du ikke mulighed for at have en veninde, mor, svigermor eller noget stående på standby som bor i nærheden og hurtigere kan komme hjem til dig, når det er op over...evt bo hos dig i de sidste dage????
Blot en tanke.

Der må da også være en anden der kan aflevere din søn, hvor han nu skal afleveres, eller hvordan?
Prøv at se muligheder i stedet forhindringer.
Og er det helt tosset, og det virkeligt skulle gå så stærkt som du frygter...så må du ringe 112.
Det skal nok gå alt sammen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. november 2011

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar

Jeg kan godt pakke klar (havde jeg også tænkt mig), men kan ikke fylde det i bilen. (Min kæreste bruger bilen på arbejde, og skal bruge pladsen, når det er + det er en ret lille bil)

Men dem der bor tættest på er min mor i odense... og hun har ingen bil, + en 9 årig dreng derhjemme samtiddig med hun har fuldtidsarbejde. hun har fået lov til og tage fri når jeg skal føde, så hun kan passe min søn. Men hun kan derfor kun komme her og være i weekenden. Og har desværre ikke andre der kan babysitte...

Desuden hvis det kun var pga. jeg var bange for det ville gå for stærkt (føde i bilen) ville jeg føde hjemme.

Anmeld

23. november 2011

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Alle kan vælge at få pks !
Så du skal bare sige til din jm , at det vil du gerne , så kommer du til samtale med en fødselslæge (:

Og herfra

Er du sikker? har ellers hørt om rigtig mange der er blevet nægtet at få PKS? Eller i hvert fald skulle igennem en meget hård overtalelse, af diverse personer.

Men håber i hvert fald at jeg får lov...

Anmeld

23. november 2011

Anonym trådstarter

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.