Mette. skriver:
Det lyder som Emilie, hun har også været sådan siden hun blev født. Synes dog hun er blevet endnu værre på det seneste til aftensmåltidet.
Hun er en lille pige, og har ikke taget på i vægt længe, så det bekymrer mig måske også bare lidt ekstra. Samtidig vågner hun meget om natten, og virker sulten, men hun kan jo ikke spise om natten, det vil jeg hvertfald være ked af at skulle starte på.
Tak for inspiration, jeg må vist prøve suppe.
Det har hun aldrig fået før.
Det kan jeg godt forstå...
Jeg har godt nok også brugt meget tid og krudt på det... og tænkt og tænkt og tænkt....
Da hun var lille og vi var sammen med min venindes dreng (som er en mdr yngre end Lærke) og han bare spiste og spiste, begyndte jeg at tænke om det var noget JEG havde gjort galt... Det var hårdt at sidde med Lærke...
Men så fik jeg Nor, og har egentlig gjort det meste på samme måde som med Lærke (bortset fra at han fik flaske og hun fik bryst).
Og han spiser MEGET mere end Lærke til ALLE måltider... Så kom jeg frem til at Lærke bare er småt spisene.... Men så begyndte familie og venner at kommentere det... og sige f.eks. "du skal da ha lidt mere? er du færdig allerede" og sådan..
men nu har vi sagt til alle at hun spiser det hun spiser, det skal de ikke kommentere på. Og så prøver vi at gøre det til en god oplevelse, og uden for meget observation på om hun spiser og hvad...
Har også taget til mig det lægen sagde, at det er sundest at spise hovedmåltidet om dagen og ikke til aftensmad...
Håber snart din pige tager på

sender dig lige nogle kram også

og ja prøv suppe :-)