Mette. skriver:
Piger hjælp.
Min datter er virkelig dårlig til at spise, og især til aftensmad. Vi prøver at lave meget varieret og sund kost til hende, med grønt og forskelligt køb. Men ligemeget hvad vi serverer vil hun bare ikke spise. Kun ganske få mundfulde.
Lige pt. kan der dog gå lidt ned, hvis det er hjemmelavet pizza, pasta med tilbehør eller kylling med ris. Det er bare ret kedeligt i længden og heller ikke en succes hver gang. Så, kom gerne med jeres bedste opskifter eller retter som bare er en succes hos jeres børn 
Spiser I sammen? Altså som fast rutine, hver eneste dag, slukker tv, radio og mobiler og sidder i ro og mag og nyder jeres mad?
Spørger fordi det vist ikke er en selvfølge at man har måltider som rutine 
Hvis nej, så kan det hjælpe. Når h*n ser mor og far nyde aftensmaden, vil nysgerrigheden vinde til sidst.
Hvis ja, så ville jeg begynde at gøre et stort nummer ud af hvor meget mor og far kan lide maden. Med MMMMMMMMM lyde når h*n ser at I putter noget i munden.
Drengen herhjemme kan lide alt, bare der er rigeligt mængder broccoli til. Bortset fra bearnaisesauce, som vi aldrig har fået ham til at spise (AAAAAD siger han - okay min snut, du slipper)
Hans livretter er: spaghetti og kødsovs, lasange, boller i karry, frikadeller. Når vi laver en af de 4 ting til ham spiser han som en lille hest, stavrer ind i sit bad og går kold bagefter 
Anmeld