Jeres børn yndlingsret? Omkring 1 1/2 år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.042 visninger
21 svar
0 synes godt om
23. november 2011

Mette.

Piger hjælp.

Min datter er virkelig dårlig til at spise, og især til aftensmad. Vi prøver at lave meget varieret og sund kost til hende, med grønt og forskelligt køb. Men ligemeget hvad vi serverer vil hun bare ikke spise. Kun ganske få mundfulde.

Lige pt. kan der dog gå lidt ned, hvis det er hjemmelavet pizza, pasta med tilbehør eller kylling med ris. Det er bare ret kedeligt i længden og heller ikke en succes hver gang. Så, kom gerne med jeres bedste opskifter eller retter som bare er en succes hos jeres børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

Tulle28

Følger lige med her. Vi er det sidste laaange stykke tid endt med at servere yoghurt med havregryn:-(

Anmeld

23. november 2011

Mette.

Tulle28 skriver:

Følger lige med her. Vi er det sidste laaange stykke tid endt med at servere yoghurt med havregryn:-(

Gør endelig det.

VI forsøger også med yougurt, havregrød og lignede efterfølgende, men ikke engang det gider hun, så oftest har hun kun fået små snacks og lidt brød til eftermiddag når hun kommer i seng om aftenen.

Anmeld

23. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe

jeg er også med på en kiggert

Anmeld

23. november 2011

Mette.

merethe skriver:

jeg er også med på en kiggert

Endelig. Jeg håber der sidder nogen derude med gode ideer til mad til den størrelse.

Anmeld

23. november 2011

Tulle28

Mette. skriver:

Gør endelig det.

VI forsøger også med yougurt, havregrød og lignede efterfølgende, men ikke engang det gider hun, så oftest har hun kun fået små snacks og lidt brød til eftermiddag når hun kommer i seng om aftenen.

Jeg er begyndt at servere en portion havregrød når vi kommer hjem fra vugger (ca. 15.30) og den ryger ned. Har overvejet at servere aftensmad der, for hun virker mere sulten på det tidspunkt... Men synes også det gør livet en anelse mere besværligt?!

Anmeld

23. november 2011

linemus

Her hitter især ovnkartofler og deller/falafler i alle afskygninger (vi spiser ikke kød). Hun er også glad for pasta m. tomatsovs (jeg blender sovs og grøntsager, så spiser alle børnene det hele), lasagne samt blendede supper gerne med hjemmelavede croutoner til. Agurkestænger er vist favoritgrøntsagen.

Bare bliv ved. Præsenter hende for forskellig mad og smage og lad hende spise det, hun vil. Hun vil se på jer og jeres vaner, og en dag vil hun turde, for det har I altid gjort. Jeg taler af erfaring Vi har idag en 7 årig dreng, der er pissesej til at smage på nye ting, selvom vi for 2-3 år siden rev os i håret over hans kræsenhed. Så bare bliv ved.

Derudover kan det være, hun bare ikke er så sulten om aftenen - sådan et barn har jeg også haft. Der kan også være perioder, hvor barnet ikke spiser så meget.

Anmeld

23. november 2011

Sara.

Min datter på 4 har altid været småt spisende.... måske bare 4 bider osv.... Men til frkost plejer hun at spise lidt mere end aftensmad... Fik afvide til 4 års undersøgelsen at det bare var sundt at spise mest til frokost og lidt til aftensmad... det er bare vores kultur der har lagt hovedmåltidet der.... Men nu vr det jo ikke det du spurgte om...

Min søn Nor på 1 ½ elsker:

-tomat suppe med maaaasser af nudler i
.kartoffelmos med sovs + tilbehør (men mosen og sovsen elsker han)
-tærter
-farsbrød

Han spiser alt og store portioner, men har altid været en slank dreng,,,
Min datter har altid lagt ca på gennemsnits kurven... Lidt underligt når et er hende der spiser lidt og min søn der spiser alt
-

Anmeld

23. november 2011

Koen.

her hitter:
tomatsuppe med pasta
chilli con carne
pita med fyld

Anmeld

23. november 2011

Jonatansmor

Mette. skriver:

Piger hjælp.

Min datter er virkelig dårlig til at spise, og især til aftensmad. Vi prøver at lave meget varieret og sund kost til hende, med grønt og forskelligt køb. Men ligemeget hvad vi serverer vil hun bare ikke spise. Kun ganske få mundfulde.

Lige pt. kan der dog gå lidt ned, hvis det er hjemmelavet pizza, pasta med tilbehør eller kylling med ris. Det er bare ret kedeligt i længden og heller ikke en succes hver gang. Så, kom gerne med jeres bedste opskifter eller retter som bare er en succes hos jeres børn

Spiser I sammen? Altså som fast rutine, hver eneste dag, slukker tv, radio og mobiler og sidder i ro og mag og nyder jeres mad?
Spørger fordi det vist ikke er en selvfølge at man har måltider som rutine

Hvis nej, så kan det hjælpe. Når h*n ser mor og far nyde aftensmaden, vil nysgerrigheden vinde til sidst.
Hvis ja, så ville jeg begynde at gøre et stort nummer ud af hvor meget mor og far kan lide maden. Med MMMMMMMMM lyde når h*n ser at I putter noget i munden.

Drengen herhjemme kan lide alt, bare der er rigeligt mængder broccoli til. Bortset fra bearnaisesauce, som vi aldrig har fået ham til at spise (AAAAAD siger han - okay min snut, du slipper)

Hans livretter er: spaghetti og kødsovs, lasange, boller i karry, frikadeller. Når vi laver en af de 4 ting til ham spiser han som en lille hest, stavrer ind i sit bad og går kold bagefter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.