Hvad har jeg ret til mht job.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2011

Anonym trådstarter

Findusinde skriver:

Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad det er du mener med slitage af bilen? De jobopslag jeg har set mange gange, står der at man skal være villig til at bruge egen bil.. Du får jo også et beløb ekstra, fordi du bruger tiden i bilen? 

Ja det er for den tid jeg bruger i bilen....altså min løn fordi jeg er på arbejde.  Min bil ældes jo 2 gange hurtigere med alle de km jeg kører.......og nej jeg er netop ikke blevet ansat med bil. Men han antog bare at jeg brugte egen bil i jobbet, men det står ingen steder skreven at jeg er ansat med en og at det er et krav i jobbet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Jeg indskyder lige en bemærkning her

Skattefri kørselsgodtgørelse

Den skattefri befordringsgodtgørelse op til 20.000 kørte kilometer vil i 2011 udgøre 3,67 kroner pr. kilometer. For kørsel ud over de 20.000 kilometer vil satsen være 2,00 kroner pr. kilometer. 

Det er ikke lovpligtigt at en arbejdsgiver skal betale de 3,67....det er kun en max yakst de har sat, mener jeg og minimum satsen er så de 2 kr pr km. Som offentlig udekørende i feks hjemmeplejen får du den offentlige takst nemlig 3,67....netop fordi det også dækker slidtagen. Sådan forstår jeg det ihvertfald.

Tror jeg bliver nødtil at kontakte min fagforening...... Behøves jeg at sige at han har skiftende ansatte.....alle kommer og går, så noget er der ski galt.

Anmeld

23. november 2011

Findusinde

Anonym skriver:

Ja det er for den tid jeg bruger i bilen....altså min løn fordi jeg er på arbejde.  Min bil ældes jo 2 gange hurtigere med alle de km jeg kører.......og nej jeg er netop ikke blevet ansat med bil. Men han antog bare at jeg brugte egen bil i jobbet, men det står ingen steder skreven at jeg er ansat med en og at det er et krav i jobbet.

Hmm, det lyder underligt det med bilen, at du ikke har fået det at vide.. Synes du skal ringe til fagforeningen..

Anmeld

23. november 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Transport tiden er netop i arbejdstiden fra kunde a til b og b til c. Det er ikke fra hjem til a jeg tænker på, men den tid jeg bruger på at køre rundt til kunderne. Jeg får et symbolsk beløb på tiden jeg bruger i bilen, men ikke for slidtagen på egen bil.

Den synes jeg også du skal lade fagforeningen kigge på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.