Håber deleme i kan hjælpe mig
Jeg er privat ansat. Og på min ansættelses kontrakt står der mht timer : efter vagtplan. Jeg arbejder ca 15 timer ugenligt. Fordelt på 4 dage. De 15 timer bliver så bare til ca 30 timer hjemmefra, da jeg har meget kørsel i forbindelse med mit job. Jeg bruger egen bil og får "kun" de alm 2 kr pr km minus 24 km pr dag selvfølgelig. Intet for slidtage og jeg er ikke ansat med bil....det står ikke i kontrakten.
Jeg har en ugentlig fridag, på vagtplanen står der fri/afløsning for kollegaer.
Min datter skal opereres på torsdag og jeg beder om en omsorgsdag, men min chef vælger istedet at inddrage min fridag og flytte timer fra torsdag til min fridag.
Så bliver min søn desværre syg, og jeg har i dag barn syg. Så skriver chef på sms, at han håber mit barn er rask til i morn, da han ellers ikke kan få planen til at hænge sammen????? Men i morgen kan jeg jo ikke tage nogen vagt da jeg skal på sygehuset med mit andet barn. Jeg har ydermere arbejdet på min fridag, og taget ex timer for at jeg kunne få fri på torsdag.
Er det helt rimeligt? Og hvad kan jeg kræve?? hvad har jeg ret til?
Der er så mange ting med det her job og jeg har lyst til at sige op, men skal bruge pengene desværre. Jeg er i fagforening, og har lyst til at lade dem tjekke op på mine ansættelses forhold, men bryder mig ikke om at være "besværlig", og jeg har forsøgt selv at nævne et par ting for min chef, men han spidser mig bare af med en bemærkning om, at alt er rigtigt.....
Håber der sidder nogle der kender lidt til retigheder mv.
Jeg har forøvrigt bedt om ferie i uge 52, og fået det......men jeg skal knokle røven ud af bukserne i ugen op til og fridag er inddraget pga det......Må han det?
Anmeld