Du skal jo huske, at hans familie tilhører en helt anden kultur, med helt andre regelsæt end vi har her i DK.
Her er det helt normalt at man finder sammen på kryds og på tværs med sammenbragte børn fra tidligere parforhold.
Dernede er det en skam, dels at have børn udenfor ægteskab, og skilsmisse er ligeledes en skam.
Det er utænkeligt at en mand skal tage en "Kasseret" kone til sig med børn.
Ja, det er en svær kamel at sluge, jeg ved det godt, men for ikke ret længe siden, var det nøjagtigt det samme her i DK.
Men jeg tror også, der spiller noget andet ind.
Hvis man ser på jeres forhold, som har bestået af at I skiftevis er kommet og gået fra hinanden, så kunne jeg selv personligt som forældre, også opbygge en vis form for modstand mod forholdet..for "hvor længe holder det så denne gang?"
Det virker jo som om de tog vel imod dig og dine børn første gang..eller tager jeg fejl?
Set med deres kulturbaggrund, synes jeg det er stort, hvis det har forholdt sig sådan, altså at de tog vel imod dig.
Så i virkeligheden skyldes deres modstand måske rent faktisk, at de ikke ønsker at se deres søn såret, og nødig vil have at I får barn sammen og så alligevel render fra hinanden efter et stykke tid.
Og det har intet med kultur at gøre, men med menneskelige følelser..og helt ærligt...jeg ville have det nøjagtig som de.
Selvfølgelig skal mennesker frit vælge med hvem de vil leve og have børn med, og der er ingen garanti for at et forhold overlever, men hvis man får børn sammen i et parforhold, så skulle det jo gerne være ud fra den overbevisning, at man vil leve sammen og sammen se børnene vokse op...der er ingen garanti på, at det holder, men det er dog en vægtig grundregel i et forhold..at det holder.
Jeg ved fra mig selv, hvor hårdt det er ikke at have det ene barnebarn tæt på. Han er hos sin far, og er kun hos sin mor hveranden weekend, ferier og den slags, men det er altså hårdt ikke at vide ham hos hans mor...eller rettere i familiens skød.
Hvis du og han får barn sammen, og I så går fra hinanden igen...hvad sansynligheden er ret stor for, fordi I 2 gange før ikke har kunnet få det til at fungere.... så vil de bedsteforældre ligesom jeg, skulle være mere end heldige, hvis de kommer til at se deres barnebarn mere end nogle få gange om året og det gør ondt.
Blot nogle tanker herfra..ingen kritik...det vil jeg lige understrege..men tænk dig rigtigt, rigtigt godt om.
Et er, at det er en helt anden kultur du skal lære at inddrage som en del af dit liv..og dine to børns liv, med de regler og traditioner der er..og den er vitterligt ret langt fra den danske, men du skal i særdeleshed virkeligt overveje om du tror jeres forhold nu også KAN holde og om det er værd at kæmpe for.

Kærligst
Sussie