6 mrd. Kan ikke spise tykkere end frugtmos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

gonefishing

michelledam skriver:

Hej piger.
Isabella er snart 6 måneder. Men hun kan ikke spise mad der er tykkere end frugtmos. Når jeg laver grønsagsmos skal det tyndes til frugtmos tykkelse. Men nu må hun jo snart få havregrød og andet grød med flere fiber hvilket jeg glæder mig til fordi hun har døjet meget med hård mave siden hun blev født. Men når hun nu får de der opkast fornemmelser når grøden er tykkere end frugtmos og når det ikke er fuldstændig blendet. Hvad gør jeg så? for havregrød er jo grovere og tykkere.
Er det fordi hun ikke er klar til andet mad endnu eller?

Michelle

ja herhjemme er vores datter 11 måneder og skulle faktisk op til nummeret størrer i rugbrød hapserer, men de ryger direkte ud af munden, hvor hvis hun får den lille, som dem der lige er startet på rugbrød, så glider det nemt ned.

Børn er forskellige -det er ligesom der er nogen der går når de er 10 måneder og andre først når de er 15 måneder. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Zeus

michelledam skriver:

Tak for svar. Dvs at jeg skal helst have hende i hendes højstol? Normalt give vi hende mad i skråstolen som hviler på ryglænet i sofaen. Det er først nu hun er begyndt at kunne sidde i hendes højstol. Jeg kan nemlig ikke sidde med hende på skødet da det er en dum stilling for mitpiskesmæld.

Ja.. Og hvis hun ikke kan sidde ordentlig selv endnu, så med en pude ude i sidderne

Deres brækrefleks på tungen sidder meget længere ude, end vores voksnes gør, så det er helt naturligt at de lettere får den der fornemmelse end vi gør.. Hun skal bare have en chance for at lære, at rykke det rundt derinde

Anmeld

22. november 2011

Gaia

michelledam skriver:

Tak for svar. Dvs at jeg skal helst have hende i hendes højstol? Normalt give vi hende mad i skråstolen som hviler på ryglænet i sofaen. Det er først nu hun er begyndt at kunne sidde i hendes højstol. Jeg kan nemlig ikke sidde med hende på skødet da det er en dum stilling for mitpiskesmæld.

Ja i hendes alm. Stol. Tror skråstolen øger opkastfornemmelsen fordi grøden osv. Måske glider ned i halsen før hun er klar. Hun liggerr jo nærmest ned i en skråstol så støt op med puder, hvis ikke hun. Helt stabil endnu. Men op i hendes alm. Stol og så prøv alle de fine råd du har fået herinde 

Anmeld

22. november 2011

Zeus

michelledam skriver:

Ja.. Og hvis hun ikke kan sidde ordentlig selv endnu, så med en pude ude i sidderne

Deres brækrefleks på tungen sidder meget længere ude, end vores voksnes gør, så det er helt naturligt at de lettere får den der fornemmelse end vi gør.. Hun skal bare have en chance for at lære, at rykke det rundt derinde

Anmeld

22. november 2011

Mother-love

Gaia skriver:

Ja i hendes alm. Stol. Tror skråstolen øger opkastfornemmelsen fordi grøden osv. Måske glider ned i halsen før hun er klar. Hun liggerr jo nærmest ned i en skråstol så støt op med puder, hvis ikke hun. Helt stabil endnu. Men op i hendes alm. Stol og så prøv alle de fine råd du har fået herinde 

Tak for svar. Det må jeg prøve

Anmeld

22. november 2011

Mother-love

Zeus skriver:

Tak for dit gode råd det må jeg prøve.

Anmeld

22. november 2011

Mother-love

Flodkilling skriver:

ja herhjemme er vores datter 11 måneder og skulle faktisk op til nummeret størrer i rugbrød hapserer, men de ryger direkte ud af munden, hvor hvis hun får den lille, som dem der lige er startet på rugbrød, så glider det nemt ned.

Børn er forskellige -det er ligesom der er nogen der går når de er 10 måneder og andre først når de er 15 måneder. 

Det er så rigtigt man har jo bare med at sammenligne med andre børn

Anmeld

23. november 2011

Albert/Alberthe1

michelledam skriver:

Okay men groft hakket dur ikke. For hvis der f.eks er et meget lille stykke kartoffel der ikke er blevet blendet. Laver hun opkastfornemmelser indtil jeg taget det ud af munden på hende.

H<ar du prøvet med øllebrød?? Det hjalp virkelig også på min datter!!

Anmeld

23. november 2011

SussieThyssen

michelledam skriver:

Hej piger.
Isabella er snart 6 måneder. Men hun kan ikke spise mad der er tykkere end frugtmos. Når jeg laver grønsagsmos skal det tyndes til frugtmos tykkelse. Men nu må hun jo snart få havregrød og andet grød med flere fiber hvilket jeg glæder mig til fordi hun har døjet meget med hård mave siden hun blev født. Men når hun nu får de der opkast fornemmelser når grøden er tykkere end frugtmos og når det ikke er fuldstændig blendet. Hvad gør jeg så? for havregrød er jo grovere og tykkere.
Er det fordi hun ikke er klar til andet mad endnu eller?

Michelle

Det handler om modenhed af synkerefleksen og i nervebanerne i halsen.

Nogle børn er længere om at opnå den modenhed. Prøv at vente en måneds tid med at give hende grovere kost, og prøv så igen, og se om ikke hun er klar der.

Ps..hvordan kan havregrød være tyk??
Hvis den er kogt ordenligt er den lind som fløjl og cremet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.