6 mrd. Kan ikke spise tykkere end frugtmos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.028 visninger
18 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. november 2011

Mother-love

Hej piger.
Isabella er snart 6 måneder. Men hun kan ikke spise mad der er tykkere end frugtmos. Når jeg laver grønsagsmos skal det tyndes til frugtmos tykkelse. Men nu må hun jo snart få havregrød og andet grød med flere fiber hvilket jeg glæder mig til fordi hun har døjet meget med hård mave siden hun blev født. Men når hun nu får de der opkast fornemmelser når grøden er tykkere end frugtmos og når det ikke er fuldstændig blendet. Hvad gør jeg så? for havregrød er jo grovere og tykkere.
Er det fordi hun ikke er klar til andet mad endnu eller?

Michelle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

AnnaK89

Umiddelbart, så tror jeg ikke hun er klar til det. Og tror du skal have noget mere tålmodighed med hende.

Der er bare nogle der kan det fra start, og andre skal vænnes langsomt til det.

Men jeg kender udemærket din følelse - jeg har Lærke på 2 år (handicappet godt nok), men her skal alt blendes og moses fuldstændig, ellers kan hun ikke spise det. Det er dybt frustrerende nogen gange.

Anmeld

22. november 2011

AnneBJ

Jeg kender det desværre ikke, for Felix spiser bare ALT! .. Men du kan jo godt blende havregrød? Og øllebrød.. så får hun fibrene, men det er stadig helt tyndt!

Anmeld

22. november 2011

Mother-love

AnnaKJ skriver:

Umiddelbart, så tror jeg ikke hun er klar til det. Og tror du skal have noget mere tålmodighed med hende.

Der er bare nogle der kan det fra start, og andre skal vænnes langsomt til det.

Men jeg kender udemærket din følelse - jeg har Lærke på 2 år (handicappet godt nok), men her skal alt blendes og moses fuldstændig, ellers kan hun ikke spise det. Det er dybt frustrerende nogen gange.

Ja det kan være frustrerende fordi jeg synes det er så synd for hende at hun har hård mave tit. Jeg bruger slet ikke det der pulvergrød man kan købe for det kan hende mave slet ikke have med at gøre.

Anmeld

22. november 2011

Mother-love

AnneBJ skriver:

Jeg kender det desværre ikke, for Felix spiser bare ALT! .. Men du kan jo godt blende havregrød? Og øllebrød.. så får hun fibrene, men det er stadig helt tyndt!

Nåhh ja det har jeg ikke lige tænkt på.

Anmeld

22. november 2011

AnneBJ

michelledam skriver:

Nåhh ja det har jeg ikke lige tænkt på.

Anmeld

22. november 2011

Albert/Alberthe1

Min datter gjorde det samme! Jeg fandt ud af at hun sempelthen ikke kunne klare den konsistens som meget mos godt kan have!! Især kartoffelmos! Men hvis jeg kroft hakkede det i stedet, ja så gik det fint! Hun startede lidt før end de anbefaler, med bondebrød og leverpostej, men det elsker hun og hun spiser det fint!!! Men her får vi slet ikke mos!! Det duer ikke!!

Anmeld

22. november 2011

Mother-love

Albert/Alberthe1 skriver:

Min datter gjorde det samme! Jeg fandt ud af at hun sempelthen ikke kunne klare den konsistens som meget mos godt kan have!! Især kartoffelmos! Men hvis jeg kroft hakkede det i stedet, ja så gik det fint! Hun startede lidt før end de anbefaler, med bondebrød og leverpostej, men det elsker hun og hun spiser det fint!!! Men her får vi slet ikke mos!! Det duer ikke!!

Okay men groft hakket dur ikke. For hvis der f.eks er et meget lille stykke kartoffel der ikke er blevet blendet. Laver hun opkastfornemmelser indtil jeg taget det ud af munden på hende.

Anmeld

22. november 2011

Zeus

michelledam skriver:

Hej piger.
Isabella er snart 6 måneder. Men hun kan ikke spise mad der er tykkere end frugtmos. Når jeg laver grønsagsmos skal det tyndes til frugtmos tykkelse. Men nu må hun jo snart få havregrød og andet grød med flere fiber hvilket jeg glæder mig til fordi hun har døjet meget med hård mave siden hun blev født. Men når hun nu får de der opkast fornemmelser når grøden er tykkere end frugtmos og når det ikke er fuldstændig blendet. Hvad gør jeg så? for havregrød er jo grovere og tykkere.
Er det fordi hun ikke er klar til andet mad endnu eller?

Michelle

Cajsa lavede også de der opkastbevægelser da hun gik over det lidt grovede mos, men det var kun i starten, mens hun vænnede sig til det.. Tror du gør hende en bjørnestjeneste ved ikke at gøre det grovere, for hun har jo heller ikke mulighed for at vænne sig til den nye konsistens, hvis hun ikke prøver det Bare sørg for at hun sidder oprejst når hun spiser, og ikke tilbagelænet.

Anmeld

22. november 2011

Mother-love

Zeus skriver:

Cajsa lavede også de der opkastbevægelser da hun gik over det lidt grovede mos, men det var kun i starten, mens hun vænnede sig til det.. Tror du gør hende en bjørnestjeneste ved ikke at gøre det grovere, for hun har jo heller ikke mulighed for at vænne sig til den nye konsistens, hvis hun ikke prøver det Bare sørg for at hun sidder oprejst når hun spiser, og ikke tilbagelænet.

Tak for svar. Dvs at jeg skal helst have hende i hendes højstol? Normalt give vi hende mad i skråstolen som hviler på ryglænet i sofaen. Det er først nu hun er begyndt at kunne sidde i hendes højstol. Jeg kan nemlig ikke sidde med hende på skødet da det er en dum stilling for mitpiskesmæld.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.