Træt af min svigerfamilies behandlinger... (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2011

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Nedtrapning af samværdet med dem er også en mulighed!!

Det har vi prøvet men så kommer svigermor hele tiden i tide og utide, og bliver fornærmet når hun står på trappeopgangen og vi ikke lige er hjemme... I stedet for at skrive eller ringe før hun tager ud til os... Og så blive man hurtigt træt af at hun hele tiden dukker op...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

dpb

Anonym skriver:

Jeg er træt af at det er samme reaktion lige meget hvornår hun får en gave, eller lille ting af min mand, eller af mig, hvis det ikke er pakket HELT ind. Så er det faktisk lige meget om det bare er en lille ting uden betydning man giver hende... det er ikke godt nok.

Jeg synes det er så synd for min mand, at hun kører så hårdt psykisk på ham, og hele tiden bruger det at hans far er alkoholiker i stor stil, til at give ham dårligsamvittighed, over han ikke er der oftere... Jeg mener jo så at det er hans mors eget valg at blive med ham, og at hun selv kan rejse sig og gå hvis hun ikke gider hans grovheder og til tider ondskabsfulde behandling af hende... Nogle gange tror jeg min svigermor er blevet som hun er pga. hun så længe har været isoleret sammen med svigerfar... og så kan jeg godt få ondt af hende...

Men hold op er en svær situration, og jeg glæder mig til vi kommer lidt på afstand af dem...

(glemte at skrive, min mand har en lillebror som bor halvanden time fra dem, og han hører aldrig fra dem, og de kører aldrig på ham, det er kun min mand...)

Det er ikke fair af hende at hun kommer med den der skuffede reaktion hver gang.... absolut ikke

At hun primært kører på din mand, ja det hænger nok ikke kun sammen med afstand, men også det faktum at han er den ældste som jeg læser det... sørgeligt, men sådan er det også rimelig meget her for min kæreste... og vi skal stadig høre på svigermor selvom hun til sidst selv valgte at gå fra svigerfar ( som minder en del om din)... hmm, når jeg nu tænker mig om er du sikker på vi ikke taler om de sammehehe..ej det er jeg ret sikker på vi ikke gør, men der er bare en del lighedspunkter, for svigermekanikken her udviser heller ikke den store glæde når de får noget men har lidt valgt at tage den holdning at jeg giver dem gaver, fordi jeg godt kan lide at give gaver og ikke vil ned på deres niveau i opførsel... og har fundet ud af at de faktisk bliver glade på deres egen mystiske måde... svært at beskrive

Håber i får en god jul trods alt

Qnuz

Anmeld

23. november 2011

maria_wlt

Jeg har ikke de samme ting at slås med men jeg kender til det med at slås med ens svigerforældre..

Min svigermor er alkoholiker (hvilken hun har MEGET svært ved at indse selvom hun drikker 2-3 flasker vin hver dag)

Det korte af det lange er at jeg ihvertflad ikke vil la mig diktere af et andet menneske.

Hvis der er noget der er usundt for min børn, så kan de bare ikke være der.

Hvis du føler de bare ikke er til at arbejde med så få en ordentlig snak med din mand. Det kan ikke passe at de/det skal være et punkt der skal vride jeres hjerner hver eneste dag.

Familie er præcis hvad de gør sig til og ikke en hel masse andet bare fordi det hedder familie.. 

Anmeld

23. november 2011

Carslund

Jeg har heller ikke samme ting at sloges med. Men min mor og jeg har ikke verdens bedste forhold. hvis det ikke var for min søn havde vi ingen kontakt, men jeg ville ikke koste ham hans mormor. Det har jeg ikke fortrudt, for hun er verdens bedste mormor, og prøver virkelig at gøre det så godt hun kan.

Jeg syns du skal tale med hende alene. tag hende med på cafe hvor i begge er ligestillede.

syns nu også at din mand skal sætte en grænse overfor nogen ting.. 

Tænk på hvor heldig din dreng er som har sin farmor så tæt på når han bliver lidt ældre. Farmødre har bare mere tid til ting end man selv har....

Syns ikke du skal cutte dem fra. tag en snak med din mand om hvordan I sammen sakl gribe dette an og gå systematisk til værks.

pøj pøj!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.