Anonym skriver:
Er så træt af at vi ikke kan mødes med min svigerfamilie, uden at det eneste min svigerfar snakker om (han er alkoholiker), er om vi ikke snart skal have et barn til, for jeg klarede jo sidste gang så nemt og fint... JEG VAR 15 TIMER OM FØDSLEN, FIK OMKRING 20-25 STING, VORES DATTER VAR IKKE I LIVE FØR 10 MIN EFTER... jeg har aldrig i mit liv prøvet noget så forfærdeligt...
og han bliver ved... selvom både min kæreste og jeg har fortalt ham at vi ikke skal have flere børn...
(min svigermor sidder altid bare og nikke når han begynder på sit pis...)
Min svigerfar snakker ikke om andet end penge, rejser, og lækre damer han vil tage med hjem fra udlandet, selvom min svigermor sidder lige ved siden af...
De to kan ikke finde ud af en skid selv, ikke engang at slutte deres computer til nettet... så min mand (vi bor desværre ca 5 km fra dem) skal hele tiden rende for dem... de ringer i tide og utide, og fatter ikke når vi beder dem om at holde igen med deres opringninger...

Vi har sagt til min svigermor, at det eneste tidspunkt hun kan være alene med vores datter, (hun er 8 mdr.) er hvis hun vil passe hende hver tirsdag en time, imens vi spiller badminton, pga. JEG ikke tør lade hende blive passet hos dem, da min svigerfar ikke altid ved hvad han gør, og min svigermor lader ham altid gøre hvad han vil... Dette er hun så gået med til. (Bliver hun jo nød til hvis hun vil passe hende selv.)
Sidste tirsdag passede hun vores datter, og havde en masse lort med til hende, bl.a. en gåvogn som var til min lillebror, for så kunne vi få vores igen...
For det første så gav vi den gåvogn til låns til min lillebror, da han havde nogle handicap der gør han har svært ved at gå, (han er 2 år) og vores datter var for lille til at bruge den, og i øvrigt bor i en lille bitte lejeligehed, hvor der ikke er plads til sådan en stor klods, vi ikke vil eje... (hverken min mand eller jeg), så vi sagde til min familie at de godt måtte låne den til min bror så han kunne få glæde af den... DET KAN HUN IKKE UNDE HAM... Selvom hun godt ved hvordan han er...
så vi kunne give ham den hun havde med, (en gammel grim en som næsten ikke kan køre) og så kan vores datter jo få SIN igen...
suk...
Hun spørger også hele tiden om vi ikke snart kommer på besøg igen... selvom vi har fortalt hende at vi holder en laaaang pause fra at komme der ud, pga. et nummer min svigerfar lavede... men det vælger hun helt at overhører gang på gang...
Så når min mand tager en snak med hende, om hvorfor vi ikke kommer der ud hele tiden, så spiller hun sit skide medlidenhedskort...
"jammen skat, du ved da godt det er det eneste rigtige at besøge sin far ikke?"
HVAD... han kommer sku aldrig og besøger os... og har ikke besøgt sin søn der bor i kbh en eneste gang på de 10 år han har boet der inde...
Sidst min sivgerfar kom med, da vi invitedere var dem 11/12-2010... på trods af vi bor de 5 km fra dem... hvorfor skal vi så komme der ud og besøge ham???
Min svigermor kører også hele tiden på min mand, om hvorfor han er belvet sådan over for sin far...
sådan hvordan??? han kommer ikke hele tiden, da han ved han også har et ansvar over for mig og vores datter, som gør han ikke kan bruge 5-8 timer der ude hver eller hver anden dag...
Endnu et eksempel, på nogle områder er min svigermor som en på 5 år... hun bliver ikke glad for gaver hvis ikke der er pakket helt ind så man ikke kan se det der er i... så det lige meget om selve gaven kun koster 5 kr. bare det er pakket ind...
Jeg fik sidste jul overtalt min kæreste til at købe en julegave til sine forældre, som vi kørte ud med lillejuleaften, da vi skulle holde jul hos mine forældre. Hendes gave var utroligt dyr, i forhold til hvad hun fortjente... og var desværre kun pakket ind i silofan (staves?)... hun ville ikke "åbne" den før juleaften... og det eneste vi fik som tak var et suk og et træk på skuderne...
Stakkels min mand... det ramte ham meget.
Min svigerfar fik bare en baly og han blev utroligt glad, selvom den eneste indpakning på den var en sløjfe...
Altså hvordan kan de behandle min mand så respektløst???
Jeg aner simpelthen ikke hvad vi skal i år... jeg gider bestemt ikke give dem en fløjtene fis, men min kæreste kan ikke finde ud af havd han skal...
hvad mener i??? skal min svigermor have en gave i år???
Og så er der simpelthen så meget andet pis med dem, som jeg slet ikke kan overskue at skrive ned her... Undskyld, trængte lige til at komme af med noget af al min galle over de to...
Jeg er klar til at kotte al kontakt til dem, både for min mands skyld og for vores datter... men det vil jeg ikke byde min mand, da det jo er hans forældre...
Jeg orker bare ikke mere med dem... og hver gang vi har set dem bliver min mand så negativt påvirket... 
Hvor hjertet dog bløder for din svigermor. Ikke nok med hun skal tackle en alkoholiseret mand, hun skal også dæmoniseres af hendes barnebarns mor?!
Sådan er livet med en alkoholiker i familien, jeg er selv vokset op med en alkoholiker og deres sitautionsfornemmelse er lige 0. Måske det var en kærlig samtale om hans problemer I skulle have jer, inden den modvilje går ud over jeres fælleseje? (Barnet)
Forstår ikke helt hvorfor man skal have kæmpet disse kampe ud om julen, forstår ikke hvorfor man ikke kan beskue situationen med logisk tænkning og empati.
Kan være mine tanker er en rød klud, men undrer mig dybt og inderligt.