Hus eller lejlighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2011

Filuca

EKBJ skriver:

Jeg bor i en lille by, hvor de fleste huse der er tilsalg bare skal sælges hurtigst mulig.. selvom de er "tilsalg" kan man så spørge om tilladelse til at leje dem i stedet for at købe? 

Ja, hvis der generelt er mange huse til salg i byen, er de nok ikke så nemme lige at få solgt, og så kunne det jo godt være, at sælgerne er interesseret i at leje ud, når det nu ikke kan lade sig gøre at sælge.

Det har min kæreste i hvert fald gjort med det hus han boede i, før vi flyttede sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

EKBJ

Filuca skriver:

Ja, hvis der generelt er mange huse til salg i byen, er de nok ikke så nemme lige at få solgt, og så kunne det jo godt være, at sælgerne er interesseret i at leje ud, når det nu ikke kan lade sig gøre at sælge.

Det har min kæreste i hvert fald gjort med det hus han boede i, før vi flyttede sammen

Det var da i hvert fald en mulighed :-). 

Anmeld

21. november 2011

MelikkazMoar

EKBJ skriver:

Jeg bor i en lille by, hvor de fleste huse der er tilsalg bare skal sælges hurtigst mulig.. selvom de er "tilsalg" kan man så spørge om tilladelse til at leje dem i stedet for at købe? 

det ved jeg desværre ikke

Anmeld

21. november 2011

Drømme

EKBJ skriver:

Det gjorde det :-). 

- skal bare lige læses igennem nogle gange.  

Haha, tror jeg gerne xD

Men ellers så bare skriv, hvis jeg skal prøve at forklare det igen.. Er ret træt, så det går som det går

Anmeld

21. november 2011

Neon

EKBJ skriver:

Ja... jeg er meget i tvivl.. min kæreste vil rigtig gerne ud og bo i et hus når den lille kommer.. men jeg er virkelig i tvivl.. synes det er sådan en stor ting, når vi ikke har boet sammen før.. hvad siger i? 

Det kommer jo også lidt an på hvad i har at gøre godt med, det er en stor ting at flytte i hus sammen fordi så er i bundet og hvis forholdet ikk holder og i er begge om huset, så ender i begge i gæld hvilket ikk sker da i selvfølgelig skal være sammen for altid.. ! men det for at låne skal man jo også ha en indtægt, og du er 15 og tvivler stærkt på banken vil låne til dig, ved ikke hvor gammel din kæreste er og hvilken indtægt.

Så hvis jeg var jer ville jeg se efter lejelejlighed da det er billigt(nogle steder), hvis ikk kunne man høre nogle boligselskaber om de ligger inde med noget.

Med Venlig Hilsen.

Anmeld

21. november 2011

Drømme

EKBJ skriver:

Du kan altid prøve at høre dem ad - nogle er villige til at leje ud selvom huset er til salg, mens andre ikke ønsker det, da det kan trække prisen på huset ned

Anmeld

21. november 2011

EKBJ

Neon skriver:

Det kommer jo også lidt an på hvad i har at gøre godt med, det er en stor ting at flytte i hus sammen fordi så er i bundet og hvis forholdet ikk holder og i er begge om huset, så ender i begge i gæld hvilket ikk sker da i selvfølgelig skal være sammen for altid.. ! men det for at låne skal man jo også ha en indtægt, og du er 15 og tvivler stærkt på banken vil låne til dig, ved ikke hvor gammel din kæreste er og hvilken indtægt.

Så hvis jeg var jer ville jeg se efter lejelejlighed da det er billigt(nogle steder), hvis ikk kunne man høre nogle boligselskaber om de ligger inde med noget.

Med Venlig Hilsen.

Min kæreste er 21, han tjener godt og mener derfor at en lejlighed er spil af penge. Til de penge kunne man ligeså godt købe et hus siger han.. 

Anmeld

21. november 2011

Drømme

EKBJ skriver:

Min kæreste er 21, han tjener godt og mener derfor at en lejlighed er spil af penge. Til de penge kunne man ligeså godt købe et hus siger han.. 

Jamen, hvis han så står for køb af hus, så det også er ham der står for det *hvis* det nu ikke går mellem jer, så kunne det vel være en mulighed ?

Så kan du stå som lejer, I kan bo der sammen, men DU kommer ikke til at hæfte for noget, hvis der er noget der går galt.. Bare et forslag

Kan du evt. prøve at høre dine forældre ad ?

Anmeld

21. november 2011

EKBJ

Drømme skriver:

Jamen, hvis han så står for køb af hus, så det også er ham der står for det *hvis* det nu ikke går mellem jer, så kunne det vel være en mulighed ?

Så kan du stå som lejer, I kan bo der sammen, men DU kommer ikke til at hæfte for noget, hvis der er noget der går galt.. Bare et forslag

Kan du evt. prøve at høre dine forældre ad ?

Det bliver han hus alene, jeg skal abre bor der med ham og den lille.. - min far tilbød han kunne købe et hus så kunne han få første sal og mig og min kæreste stue etagen.. det bliver bare noget rod. 

Anmeld

21. november 2011

Neon

EKBJ skriver:

selvfølgelig er det altid dejligt at man kan kalde det "sit eget", men huslejen er jo også bare det dyrere, og går tingne i stykker i huset eller der er svamp kommer boligselskabet ikk med pengene, dem skal i jo selv hente, så ville det da bare være nemmest at sidde i en lejelejlighed til mindre penge også spare ordenligt op i et stykke tid til han/hun er ved at skulle have den have at lege i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.