EKBJ skriver:
Jeg har det lidt på samme måde som dig. Min kæreste siger det er spild af penge med en lejlighed, forstår jeg ikke rigtig.
Det er det selvfølgelig, hvis man er sikker på man vil bo det sted mange år fremover
I et hus betaler du penge til "dig selv" - du betaler af på et lån, så du kommer til at eje huset og sælge det videre, og hvis du er helt gældfri når du sælger huset, jamen så står man jo pludselig med mange penge 
Tilgengæld kan prisen jo falde - lige nu er huse billige så vidt jeg ved - pga finanskrisen - så risikoen for at værdien falder er ikke så voldsomt stor, men det er jo stadigproblematisk hvis man køber et hus til fx 1 milion, og et par år senere er nødt til at sælge det til fx 800.000 - for så har du i og for sig "spildt" ca. 200.000 på huset, som du ikke får igen. (hvis man undlader at trækker det fra, der er blevet betalt til huset)
Men køber du et hus til en million, og sælger du det til 1,5 millioner de par år efter, jamen så er der jo tjent på det, sådan groft sagt..
Tilgengæld så anses et hus for at være en "værdi" der kan sælges, så får du brug for kontanthjælp mens du ejer hus, så kan du (så vidt jeg ved) få problemer med økonomien, og muligvis få at vide, de ikke vil give dig kontanthjælp før du har solgt den "værdi".
Jeg håber det giver mening 
Anmeld