Er det virkelig rigtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2011

SussieThyssen

Pikku Myy skriver:

Som jeg har forstået det, er det en forholdsvis lille dosis der skal til (prøv at læse linket jeg sendte dig). Paracetamolen bliver omdannet på en måde så der ophobes et stof der er giftigt for blandt andet leveren. For en almindelig huskat kan det være nok med en halv panodil.
Men du lyder meget sikker i din sag - hvor har du din viden fra?

Dyrlæger på landet. Jeg ville aldrig give stoffet til en kat, men en hund jo..det har man gjort i årtier til hunde der havde ondt, var gamle eller gigtsvage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

Frejsmor

SussieThyssen skriver:

Dyrlæger på landet. Jeg ville aldrig give stoffet til en kat, men en hund jo..det har man gjort i årtier til hunde der havde ondt, var gamle eller gigtsvage.

Hej Sussie

Jeg vil så bare lige sige, at vi nu om dage(ved ikke hvad tidligere dyrlæger har lært) lærer på dyrlægestudiet at man ALDRIG ALDRIG må give paracetamol til dyr, heller ikke hunde!!

Knus Channie

Anmeld

21. november 2011

Nessie

Det er vist ret giftigt for katte.

Damen burde få en kopi af dyreværnsloven.
Det er ikke tilladt selv at aflive dyr, det SKAL foregå via en dyrlæge.
Er man træt af andres dyr på ens grund skal man advare skriftligt, og der skal gå et år, inden man må indfange dyret. Derefter skal det bringes til dyrlægen som kan aflive det, og man får dyret, så man kan sælge kødet ( Ja, loven er skruet mærkeligt sammen).

MEN, man skal holde dyret på egen grund ifølge loven.

Anmeld

21. november 2011

Mussen2

Jeg har hørt det samme. Vi har selv problemer med andres katte på vores grund, så jeg har fået mange (forfærdentlige) forslag herunder en dåse tun med to knuste panodiler....

Anmeld

21. november 2011

Pikku Myy

BabyBambi skriver:

Hej Sussie

Jeg vil så bare lige sige, at vi nu om dage(ved ikke hvad tidligere dyrlæger har lært) lærer på dyrlægestudiet at man ALDRIG ALDRIG må give paracetamol til dyr, heller ikke hunde!!

Knus Channie

Anmeld

21. november 2011

Pikku Myy

SussieThyssen skriver:

Du virkede bare meget sikker på at det var en and... Tænk hvis der var nogen der havde taget dine ord for gode varer og på et eller andet tidspunkt givet deres kat paracetamol...

Anmeld

21. november 2011

Moar'en

Pikku Myy skriver:

Du virkede bare meget sikker på at det var en and... Tænk hvis der var nogen der havde taget dine ord for gode varer og på et eller andet tidspunkt givet deres kat paracetamol...

undskyld min lige måde at skrive det på, men så vil man da være for dum. Altså hvis man er usikker på om man må give noget, så spørg man da ikke på et forum, men ringer til en fagmand (i dette tilfælle en dyre læge) Isør hvis man ikke er sikker på om det ville slå dem i hjel. Bare min menning

Anmeld

21. november 2011

SussieThyssen

BabyBambi skriver:

Hej Sussie

Knus Channie

Det tror jeg gerne..kan jo kun forholde mig til hvad min egen dyrlæge i tidernes løb..også for ikke så længe siden har givet af råd

Anmeld

21. november 2011

SussieThyssen

Pikku Myy skriver:

Det har jeg nu aldrig sagtman skulle...det jeg mente var, at måden at gøre det på..metoden er en and..men skulle jo nok have formuleret mig anderledes
Men man kan jo ikke altid være lige heldig..især ikke når man kun har fået 3 timers søvn siden sidste nat

Anmeld

21. november 2011

Christine

lotchen skriver:

- ikke at jeg har tænkt mig at gøre brug af metoden, bare lige for at slå det fast med det samme!

Men en kollega sagde i dag (under en generel snak om problem med tilløbende katte), at man kan knuse et gram paracetamol i noget mælk og det skulle være så toksisk at det tager livet af dem... Kan det virkelig passe? Blev da sådan helt mærkelig til mode over det, der er nemlig en dame i vores kvarter der har fået ry for at forgifte alle katte, der bevæger sig ind på hendes grund. Hmm, håber ikke mine to misser bevæger poterne derind!! Synes godt nok det er en grum måde at tage dem af dage på

P.S. Paracetamol = almindelige hovedpinepiller som Panodil, Pinex osv.

Hold da op, jeg håber ikke din kollega ligefrem anbefalede metoden (til dig eller andre!).

Hvor er folk bare nogle syge egoister hvis det passer at det bliver brugt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.