Samtale i børnehaven.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

Henriette Aaby

Altså jeg må nok indrømme jeg syntes det er en lidt snobbet indstilling at have.... (Unden at være efter dig personligt)

Men en medhjælper kan vel gøre det lige så godt som en udlært pædagog???

Jow jow en pædagog har da læst i x antal år, men medhjælperen kan jo i bund og grund kende dit barn beder end en pædagog, og kan jo have vendt de forskellige ting med en pædagog inden samtalen og fået det "godkendt" af en faglært??

Altså min mand er også pædagog og han kommer nogen gange med nogen udtagelser hvor jeg føler han hæver sig selv alt for meget i forhold til en medhjælper, hvilket jeg syntes er meget forkert. For bare fordi man har læst x antal år betyder det ikke man er beder end andre.....

Håber du kan se hvor jeg vil hen?? Jeg tror i skal have fuld tillid til at lade denne medhjæper styre samtalen, ellers vil børnehaven jo ikke have valgt at hun kan gøre det.....

Knus

Det er helt ok Føler mig ikke personlig ramt Jeg synes faktisk at det er fedt at diskutere dette emne enig eller ej

Hvis der var tale om en medhjælper der havde arbejdet indenfor område i en hvis årrække så vil jeg heller ikke stejle. Men her er tale om en helt ung pige (som er skøn, sød og dygtig). Men kun har arbejdet i børnehaven i et ½ år.

Jeg tænker ikke hun har forusætning for at tale om læring og udvikling. Jeg tænker ikke hun har nogen erfaring i at kunne fortælle mig om min datter er sprogligt med. Ej heller, hvis det ikke er tilfældet, hvad skal vi så gøre ved det? OSV

Ang faglighed og viden. Så er det jo altid en rigtig svær diskussion når det gælder mennesker. Vi er jo alle menneske kloge, og danner vores egen ideer om dette emne. Men skal man ikke anerkende at der nogle mennesker har taget en uddannelse og derved har den ekstra viden? Eller gælder det kun andre faggrupper?

Fed at du svarede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

*Louise*

Henriette Aaby skriver:

Det er helt ok Føler mig ikke personlig ramt Jeg synes faktisk at det er fedt at diskutere dette emne enig eller ej

Hvis der var tale om en medhjælper der havde arbejdet indenfor område i en hvis årrække så vil jeg heller ikke stejle. Men her er tale om en helt ung pige (som er skøn, sød og dygtig). Men kun har arbejdet i børnehaven i et ½ år.

Jeg tænker ikke hun har forusætning for at tale om læring og udvikling. Jeg tænker ikke hun har nogen erfaring i at kunne fortælle mig om min datter er sprogligt med. Ej heller, hvis det ikke er tilfældet, hvad skal vi så gøre ved det? OSV

Ang faglighed og viden. Så er det jo altid en rigtig svær diskussion når det gælder mennesker. Vi er jo alle menneske kloge, og danner vores egen ideer om dette emne. Men skal man ikke anerkende at der nogle mennesker har taget en uddannelse og derved har den ekstra viden? Eller gælder det kun andre faggrupper?

Fed at du svarede

Havde ikke set hun kun havde været i faget i ½ år. Så kan jeg beder følge dig... Og dog!!... For hvis personalet har tillid til den her pige godt kan klare sådan en samtale, bør i så ikke også give hende chancen?? Kan jo være hun faktisk klare det super godt.... Gør hun ikke, jamen så kan i jo gå til en faglært og sige at det og det gjorde hun rigtig godt, men der er nogen ting som i ikke følte i fik svar på, eller hvadd et nu måtte være....

Anmeld

22. november 2011

Henriette Aaby

myr81 skriver:

Det billede du giver der, tror jeg ikke der er mange pædagoger, der vil finde helt fair.Det er et meget endsidigt billede du tegner. JA vi har en del møder, papirarbejde, men jeg som pædagog, er da sammen med børnene 95% af tiden!

og til ts, det er meget forskelligt fra institution, men som pædagog vil jeg som udgangspunkt gerne være med til alle samtaler, da det jo er mig som pædagog, der har det overordnede ansvar!

Dermed ikke sagt at medhjælpere ikke kan være super kompetente!

Jeg/vi ser faktisk også i min datters ins. at det pædagogisk uddannnet personale (selv lederen) er med børnene rigtig meget af tiden.

Ja det er jo lige det jeg tænker, at det pædagogiske ansvar er jo hos det uddannet personale. Det jeg synes der er "forkert" i vores situation er at det er en helt ung pige der er tale om, som ikke har ret lang tids erfaring. Hvis det var en af de erfarende medhjælper, vil jeg synes det var ok.

Anmeld

22. november 2011

Henriette Aaby

*Louise* skriver:

Havde ikke set hun kun havde været i faget i ½ år. Så kan jeg beder følge dig... Og dog!!... For hvis personalet har tillid til den her pige godt kan klare sådan en samtale, bør i så ikke også give hende chancen?? Kan jo være hun faktisk klare det super godt.... Gør hun ikke, jamen så kan i jo gå til en faglært og sige at det og det gjorde hun rigtig godt, men der er nogen ting som i ikke følte i fik svar på, eller hvadd et nu måtte være....

Jeg vil gerne vise hende tillid, men mener også at man skal have en vis form for oplæring. Så det vil være ok at hun styrede samtalen, hvis der var en erfaren tilstede. Og det tvivler jeg på der er.

I forhold til at have tillid det personalet, så er jeg sikker på at de mener det godt, men jeg ved også de er helt vildt presset.... Og ja vi er jo i den ins. "lette" forældre uden tung bagage. Dit forslag om at lad hende gøre det og så senere gå til uddannet personale, hvis der er noget vi er tvivl om, det vil jeg overveje. Der er bare nogle ting jeg gerne vil tale med stuepædagogen om, som var oplagt at tale med vedkommende om til denne samtale.

Anmeld

22. november 2011

*Louise*

Henriette Aaby skriver:

Jeg vil gerne vise hende tillid, men mener også at man skal have en vis form for oplæring. Så det vil være ok at hun styrede samtalen, hvis der var en erfaren tilstede. Og det tvivler jeg på der er.

I forhold til at have tillid det personalet, så er jeg sikker på at de mener det godt, men jeg ved også de er helt vildt presset.... Og ja vi er jo i den ins. "lette" forældre uden tung bagage. Dit forslag om at lad hende gøre det og så senere gå til uddannet personale, hvis der er noget vi er tvivl om, det vil jeg overveje. Der er bare nogle ting jeg gerne vil tale med stuepædagogen om, som var oplagt at tale med vedkommende om til denne samtale.

Håber i finder en løsning så i alle kan være tilfreds... Både jer så i ikke føler i skal "nøjes" og også medhjælperen så hun ikke føler i har mistillid til hende.....

Pøj pøj med det......

Knus

Anmeld

22. november 2011

Henriette Aaby

*Louise* skriver:

Håber i finder en løsning så i alle kan være tilfreds... Både jer så i ikke føler i skal "nøjes" og også medhjælperen så hun ikke føler i har mistillid til hende.....

Pøj pøj med det......

Knus

Mange tak

Det skal nok gå er jeg sikker på.

Anmeld

22. november 2011

Tulle28

Jeg synes ikke du er urimelig.At hun "kun" er medhjælper gør hende jo ikke nødvendigvis mindre kompetent, men hvis jeg skal bruge min tid på et møde, vil jeg gerne have at det er uddannet personale, jeg skal have samtalen med. Det kunne jo også være at I havde nogle spørgsmål, der kræver at man har en uddannelse bag sig, for at kunne svare? Men det er da fint at hun er med SAMMEN med en pædagog, så hun kan se, hvordan det foregår.Uanset hvad, så er I forældre kunder i butikken, og derfor synes jeg også godt at I kan tillade jer at stille krav til samtalen. Også selvom personalet er presset.

Anmeld

22. november 2011

TaAsJu

Har selv vært medhjælper i en bh/ vuggestue, men i og med vi bor på Grønland og det er et meget lille samfund og på det tidspunkt kun havde en pæd. Og hun kunne jo ikke være over det hele. Så hun gik med ind som sparing, men eftersom det jo var mig der havde børnen til hverdag snakkede vi det igennem inden vi gik ind til samtale.. Men kan godt forstå dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.