Min datter startede i børnehave her efter sommerferien. Der var hun 2 år og 6½ mrd, hvilket er meget almindelig i den ins. hun er i. Det er gået rigtig godt, vi har en glad pige som taget glad afsted om morgen og kommer træt men MEGET glad hjem om eftermiddagen.
Nu skal vi til opstars samtale i næste uge, som bliver slået sammen ned 3 års samtalen, da hun jo bliver 3 til januar. Det er jo altsammen godt.
Men for der nemlig et men: Det er min mand der har lavet aftelen med stuepædagogen. Og da min mand kommer hjem, siger han at det bliver med stuepædagogen eller den unge og forholdsvise nye medhjælper. Hvilket jeg finder problematisk.
Medhjælperen er super sød og dygtig. Men har ingen forudsætning for at have en forældresamtale. Så ja jeg synes ikke det er i orden hvis det er hende vi skal holde samtalen med.
Jeg ved godt at det er fordi det bliver en let forældresamtale. Og de måske finder det en god øvelse for medhjælperen. Men jeg vil altså have en samtale med en uddannet pædagog. Er jeg urimlig? Og er det almen praksis at ladet uuddannet unge mennesker holde forældresamtaler?
Bonus info. er selv uddannet pædagog, men har aldrig arbejdet indenfor normal området.
Anmeld