amme og sove på eget værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

Angelspot

MariaJulie skriver:

jeg overvejer at putte min søn på 3 måneder, på hans eget værelse. men måske det vil gøre det mere besværligt at amme om natten?

hvordan gjorde i? ventede i til i stoppede med at amme? satte i jer i stuen, eller lagde i jer ind i jeres egen seng med den lille?

Min søn kom på eget værelse da han var 7 mdr, han bliver stadig ammet og er nu 9 mdr. Han sover godt nok igennem om natten, men inden jeg går i seng ammer jeg ham, mens han stadig sover. Her sidder jeg på en stol imens, for vil ikke gå for meget med ham så han vågner, desuden tænder jeg heller ikke lys, jeg har et svagt lys udefra der gør at jeg sagtens kan se hvad jeg laver.

Hvis du gør forberedelserne til natten inden du går i seng eller putter dit barn, så er det ikke mere besværligt end man gør det til. Så hav evt en stol med et tæppe liggende så både du og den lille kan holde jer varme mens du ammer, så kan det sagens lade sig gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

SussieThyssen

MariaJulie skriver:

jeg overvejer at putte min søn på 3 måneder, på hans eget værelse. men måske det vil gøre det mere besværligt at amme om natten?

hvordan gjorde i? ventede i til i stoppede med at amme? satte i jer i stuen, eller lagde i jer ind i jeres egen seng med den lille?

Jeg satte en god gammel lænestol ind i et af hjørnerne i værelset, og indrettede en rigtig hyggekrog (ammekrog) der til mor og barn, med en lille hylde på væggen med plads til en kande vand, glas og andre småting, som man kan få brug for når man ammer eller sidder med den lille om natten..og så fik jeg sat en lampe op med indbygget lysdæmper, så man kunne sidde i næsten tusmørke også..hvilket er godt til natteamning, så den lille ikke får vanen med at tro at der skulle leges på det tidspunkt.
Jeg sad også i den når der skulle synges godnatsange og når der skulle læses godnathistorier...eller hvis man havde en søvnløs nat pga ørepine, tænder eller dårlig mave. Jeg havde naturligvis også en fodskammel og et vattæppe at putte i, i de sene nattetimer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. november 2011

hellemor85

Isabella kom på eget værelse da hun var 2 måneder, det er det bedste jeg kunne gøre for hende og mig, fra den dag af hun kom ind begyndte hun at sove igennem, med få undtagelser Jeg havde en stol derinde til undtagelserne

Anmeld

24. november 2011

hekran

Thalia skriver:

Er der en særlig grund til at rykke ham på eget værelse allerede?

Det anbefales jo sådan set at babyer sover sammen med deres forældre de første 6-12 mdr da det nedsætter risikoen for vuggedød.

Det er første gang jeg har hørt, at det anbefales at sove sammen med sine børn til de er 6-12 måneder. Hvor kommer det fra?

Så har min samvittighed det ret godt, egentlig Helena bliver 6 måneder d. 11. december

Anmeld

24. november 2011

Thalia

Marita skriver:

Det er første gang jeg har hørt, at det anbefales at sove sammen med sine børn til de er 6-12 måneder. Hvor kommer det fra?

Så har min samvittighed det ret godt, egentlig Helena bliver 6 måneder d. 11. december

Risikoen for vuggedød er til primært gældende de første 12 mdr af barnets liv. Jeg havde egentlig læst 6 mdr, men min SP rettede mig og sade at 12 mdr faktisk er mere rigtigt.

Forskning har vist at risikoen mindskes betydeligt hvis barnet sover sammen med forældrene når de er små. Lyden af forældrenes vejrtrækning er nemlig med til at minde barnet om selv at trække vejret ;-)

Jeg skal nok lige se om jeg kan finde et par links til dig.

Anmeld

24. november 2011

hekran

Thalia skriver:

Risikoen for vuggedød er til primært gældende de første 12 mdr af barnets liv. Jeg havde egentlig læst 6 mdr, men min SP rettede mig og sade at 12 mdr faktisk er mere rigtigt.

Forskning har vist at risikoen mindskes betydeligt hvis barnet sover sammen med forældrene når de er små. Lyden af forældrenes vejrtrækning er nemlig med til at minde barnet om selv at trække vejret ;-)

Jeg skal nok lige se om jeg kan finde et par links til dig.

Det er egentlig lidt vildt så, at der er så mange, der ikke vil/kan have børnene hos sig. Kan huske, at der var en afstemning her omkring hvorvidt man turde sove med dem og resultatet overraskede mig! 

Jeg tror nu ikke vi strækker den til 12 måneder, men vi putter godt sammen indtil videre og nu med god samvittighed

Anmeld

24. november 2011

HeidiØ

Jeg har aldrig ammet i soveværelset, jeg går altid ind i et andet rum. Men det er meget af hensyn til min kæreste, så skal op på arbejde og sover utrolig let..

Derudover bruger jeg ammebrikker, så det ville være pænt besværligt ellers.

Men jeg venter med at rykke William på eget værelse til han er noget ældre - ville ik ha det godt med han ikke var ved siden af. Han er 2½ måned nu!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.