amme og sove på eget værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.869 visninger
16 svar
0 synes godt om
21. november 2011

MariaJulie

jeg overvejer at putte min søn på 3 måneder, på hans eget værelse. men måske det vil gøre det mere besværligt at amme om natten?

hvordan gjorde i? ventede i til i stoppede med at amme? satte i jer i stuen, eller lagde i jer ind i jeres egen seng med den lille?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

Hulubulu86

Min han vaagner for tit til at jeg ville kunne holde ud at skulle ind paa et andet vaerelse (er ogsaa 3mdr), men min svigerinde flyttede deres datter ind paa eget vaerelse da hun var i samme vaerelse og havde saa bare en amme-stol derinde, det fungerede fint (hun vaagnede kun 1-2 gange om natten)

Anmeld

21. november 2011

nathja

min datter stoppede amning da hun var 4 måneder ammede dog på halv tid i yderligere 2 måneder og kom på eget værelse da hun var 8 måneder..

min søn stoppede amning da han var 4 måneder og kom ind til søster da han var 8 måneder..

næste bebs bliver det samme

Anmeld

21. november 2011

Thalia

Er der en særlig grund til at rykke ham på eget værelse allerede?

Det anbefales jo sådan set at babyer sover sammen med deres forældre de første 6-12 mdr da det nedsætter risikoen for vuggedød.

Anmeld

21. november 2011

tinasmor

Her sover hun inde i eget værelse fordi vi vækker hinanden for tit. (hun er lidt over samme alder som dit barn) Det er lidt hårdere at skulle ind og amme der (har stol derinde) men i forhold til hvor dårligt jeg sover når hun ligger i samme værelse, ja så har jeg opvejret det til at være det værd.

Anmeld

21. november 2011

Tulle28

Personligt ville jeg synes det var alt for besværligt at skulle ud af sengen om natten for at amme, men det er jo en smagssag.Min datter kom først på eget værelse da hun var 8 mdr.

Anmeld

21. november 2011

Carslund

Min dreng sov stort set igennem da han var 1½ måned 2300-0600, men det gjorde moren ikke.....

Bare han sagde en lille lyd (hvilket var tit), så var jeg hos ham ved vuggen. Det blev efterhånden ret irriterende da jeg var træt om dagen og han ikke var...  Af den grund kom han ind på hans værelse da han var ca 3 mndr.. Så fik jeg en langt bedre søvn. Alle døre var helt åbne så jeg kunne stadigvæk høre hvis han bare tabte sutten uden at han vågnede, men de små knirkelyde kunne jeg ikke høre..

Det har så medført at han i dag slet ikke vil sove inde ved os. Vi har nogen gange prøvet at tage ham ind for hyggens skyld, men så holder han bare fest...  så det har vi måtte opgive indtil han bliver lidt ældre.

Anmeld

21. november 2011

KittyMaMa

Grundet risikoen for vuggedød, havde vi vores søn i vores soveværelse til han var 1 år og lidt til. 

Og jo han vækkede mig da ofte med grynt og møffen rundt, - for ikke at tale om sutten, der havde sit helt eget liv om natten, - men jeg mener at den nedsatte risiko og den lettere amning, opvejer `besværet´...

/K

Anmeld

21. november 2011

Carslund

Ja der er mange risikofyldte overvejelser man skal gøre sig som mor desværre og vuggedød er nok noget af det man bekymrer sig mest om, da man hører om det hele tiden som nybagt mor...

Jeg prøvede ikke at bekymre min så meget, og  forsøgte at fokusere på hvor sund og rask min dreng var.. Aske har også sovet ude i barevognen siden han var 1½ måned (det var for koldt inden). Det er der heller ikke alle der gør pga faren for vuggedød.

Jeg gik ind og læste lidt om det dengang og jeg mener at det 0,3% af dk befolkning der døde inden de var et år og at det kun var en brøkdel af disse der var pga vuggedød.... Jeg kan ikke huske det helt, men fandt i hvert fald ud af at jeg ville bruge tiden på nogen andet end at bekymre mig om det, så længe han sov på ryggen og ikke var for varm....Men Det var jo bare sådan jeg havde det med tingene..

sikker på at du finder den løsning der er rigtig for dig og dit barn.

Anmeld

21. november 2011

Tona

jeg overvejer at putte min søn på 3 måneder, på hans eget værelse. men måske det vil gøre det mere besværligt at amme om natten?

hvordan gjorde i? ventede i til i stoppede med at amme? satte i jer i stuen, eller lagde i jer ind i jeres egen seng med den lille?

Jeg ammede ikke så længe, men jeg gjorde det også mens Amanda havde sit eget værelse og derefter var der jo flasker at give om natten

Jeg gjorde det at jeg tog hende med ind i stuen hvor jeg bare tændte en svag dæmpet lampe og havde så en ammepude og dyne til at ligge klar når vi gik til ro for natten som jeg så kunne bruge til nat-amningen. Nogen gange var jeg mere i humør til at sidde inde i sengen og så gjorde jeg det, men syntes bare ikke jeg sad så godt derinde

Du vil nok få nogle hug fra omgivelserne for at rykke dit barn ind på eget værelse allerede, men det skal du bare overhøre. Hvis det er det rigtige for dig, så gør det  MIn datter har sovet på eget værelse siden hun var omkring 1 uge gammel og du kan tro nogle hug vi har fået for det. Der vil altid være mennesker som mener at det er deres job at kommentere og dømme i hvordan man skal håndtere sine børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.